Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin juuri ettei minulla ole ollut ystävää nyt 16 vuoteen... Miten ystäviä tehdään? Mistä kannattaisi aloittaa?

Vierailija
11.06.2020 |

Ei mitään käryä miten tutustuisi ihmisiin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautapelikerho tai vastaava.

Vierailija
2/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko jotain? Minkä luulet olevan syynä kavereiden puutteeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele peilin edessä juttelemista itsellesi.

Kun se sujuu, voit siirtyä puhumaan muille ihmisille.

Siitä se lähtee.

Vierailija
4/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla ei ole ollut ystävää? Mitä ystävältä kaipaat? Onko sulla kuitenkin kavereita?

Vierailija
5/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä ei "tehdä", sen sijaan ystävystytään.

Vierailija
6/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään tapaillaan ennenkuin ruvetaan ystäviksi?

Miten tietää haluaako tapailukaveri ylipäänsä ystävyyttä vai vaan tapailua?

Vierailija
8/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä sinulla on ollut viimeksi ystäviä?

Jollekin ”16 vuotta sitten” on ollut 12-vuotiaana, toiselle kolmevitosena. Näille kahdelle annetut neuvot olisivat varmasti hyvinkin erilaisia.

Vierailija
9/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään tapaillaan ennenkuin ruvetaan ystäviksi?

Miten tietää haluaako tapailukaveri ylipäänsä ystävyyttä vai vaan tapailua?

Ei ole mitään aikarajaa tai tapaamiskerta määrää. Yhden ystävän kanssa meni pari vuotta, toinen tuntui ystävältä jo yhden kesän aikana. Oman näkemykseni mukaan kyse on siitä, milloin luottamus toiseen on molemminpuolista. Molemmat toki aikuisiällä, nuorempana oli ehkä vähän nopeampaa.

Vierailija
10/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäämällä

Vierailija
11/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastuksen vähän niin ja näin. Aina aloitan joksikin aikaan kun on energiaa ja kossain vaiheessa jää.

Olen syrjäytynyt. En tee mitään. En käy missään. En tunne, vanhemmat ja teraåeutti mukaan laskematta, ketään.

Vierailija
12/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole työkavereita kun et käy töissä. No sitten mulla on helppo neuvo, hanki harrastus, ihan mikä vaan kerho. Esim. kansalaisopistossa tutustuu helposti ihmisiin. Tai aloita opiskelu, opiskellessa kavereita myös saa. Nyt kesällä voi olla vaikeampaa, mutta kohtahan se syksy on taas.

Vierailija
13/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaikka savea, ota mallia rabbi Löwistä.

Vierailija
14/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla ei ole ollut ystävää? Mitä ystävältä kaipaat? Onko sulla kuitenkin kavereita?

Ei ole ketään.

Nyt viimeisen vuoden aikana todella vasta alkanut asia ensin vaivaamaan ja myöhemmin huomasin olevank todella yksinäinen.

Mitä kaipaisin ystävältä?

Ihan mitä vain... Edes vähän seuraa, en oikein osaa jutella ihmisille, ehkä jos saisi aluksi edes kuunnella heidän elämästä, käydä lenkillä tms.

Mulla on sosiaalistentilanteiden pelkoa, joten paljoakaan en ole minnekään lähdössä.

Vierailija
15/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä sinulla on ollut viimeksi ystäviä?

Jollekin ”16 vuotta sitten” on ollut 12-vuotiaana, toiselle kolmevitosena. Näille kahdelle annetut neuvot olisivat varmasti hyvinkin erilaisia.

18-19 vuotiaana oli viimeksi yksi kaveri.

Vierailija
16/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook yksinäiset yhteen - ryhmä. Itse siellä, mutta ei täältä pohjoisen pikkukylästä, muita ole siellä. Jos asut isommalla paikkakunnalla niin onni voi käydä.

Vierailija
17/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita Jeesuksesta. Jeesus on paras ystävä joka voi olla kanssasi aina, jos annat Hänelle luvan.

Vierailija
18/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastuksen vähän niin ja näin. Aina aloitan joksikin aikaan kun on energiaa ja kossain vaiheessa jää.

Olen syrjäytynyt. En tee mitään. En käy missään. En tunne, vanhemmat ja teraåeutti mukaan laskematta, ketään.

No sillonhan sä olet itse valinnut yksinäisyytesi. Käytökselläsi varmistat että se myös jatkuu.

Näitä mä en jaksa. Olen sosiaalinen ihminen. En ikipäivänä viitsisi tutustua sinuun saati kaveerata kanssasi. Olen tuntenut perässävedettäviä passiivisia, joille on aina ihan sama! Heitä ei huvita eikä kiinnosta tehdä mitään. Seurassa he kyräilevät nurkassa ja alkavat arvostella kun kohde poistuu.

Olen kerran ollut jopa matkalla tämmösen kanssa, enkä välitä muistella tylsää matkaa.

Vierailija
19/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus, jossa tehdään yhdessä ja tähdätään yhteisiin päämääriin. Kuoro, bändi, joukkuepeli tms. Vapaaehtoistoiminta, järjestöt, vapaapalokunta, meripelastus, puolueiden paikallisjaostot, kaupungiosatapahtumien vapaaehtoiset talkooporukat..?

Työväenopiston kursseilla ja kuntosalilla tutustuvat vain sosiaalisesti lahjakkaimmat.

Vierailija
20/22 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastus, jossa tehdään yhdessä ja tähdätään yhteisiin päämääriin. Kuoro, bändi, joukkuepeli tms. Vapaaehtoistoiminta, järjestöt, vapaapalokunta, meripelastus, puolueiden paikallisjaostot, kaupungiosatapahtumien vapaaehtoiset talkooporukat..?

Työväenopiston kursseilla ja kuntosalilla tutustuvat vain sosiaalisesti lahjakkaimmat.

Vitsi! Sittenhän mä olen sosiaalisesti lahjakas.

Olen kyllä tutustunut kummallisemmissakin paikoissa.

Totta puhuen kursseilla jos missä tutustuu helposti: yhteinen kiinnostuksenkohde, tavataan monta kertaa samat ihmiset, tehdään ryhmätöitä jne.

Aika sulkeutunut möllykkä pitää olla, jos ei tuollaisessa ympäristössä tutustu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi