Mitä osakkeita aiot ostaa jos kurssit taas syöksyy?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
ostan lentoyhtiöitä, pilkkahintaan
Ok. Itse en uskalla vaikka saisi kuinka halvalla.
Sehän on ihan sama mitä osakkeita ostaa, jos kurssit syöksyy kokonaisvaltaisesti. Pitää vain huolehtia, ettei kyseisen yhtiön syöksylle ole jotain yleisestä markkinareaktiosta poikkeavaa syytä ja likvidit varat on suhteellisesti kunnossa. Silloin palautuu muun markkinan mukana hyvin.
Enhän mä nyt tietenkään sitä sulle kerro.
Juuri olen tänään muuttanut kaikki suorat osake- ja osakerahasto sijoitukset pitkiin korkopapereihin. Näillä mennään elo-syyskuun vaihteeseen ja sitten taas palataan osakkeisiin ja etf rahastoihin. Oletuksena on Q2 tuloskauden aikana ainakin 15% dippi indekseihin. Toivottavasti tää on kannattava liike.
Vierailija kirjoitti:
Juuri olen tänään muuttanut kaikki suorat osake- ja osakerahasto sijoitukset pitkiin korkopapereihin. Näillä mennään elo-syyskuun vaihteeseen ja sitten taas palataan osakkeisiin ja etf rahastoihin. Oletuksena on Q2 tuloskauden aikana ainakin 15% dippi indekseihin. Toivottavasti tää on kannattava liike.
Pitkät korkopaperit ovatkin tosi hyvä sijoitus nyt kesäksi.... Toisaalta, silloin kannattaa ostaa, kun muut pelkää. Pitkiin korkopapereihin ei oikein kukaan uskalla koskea pitkällä tikullakaan.
Omassa salkussa ei ole oikein myytävää. Kaikki hyviä osinkopapereita, joista en henno luopua kun nousuvaraa on yllin kyllin ja ostin niin halvalla edellisessä syöksyssä ja ne myyntiin tarkoitetut eivät ole nousseet tarpeeksi. Eli ostan lisää jos tästä lasku jatkuu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan sama mitä osakkeita ostaa, jos kurssit syöksyy kokonaisvaltaisesti. Pitää vain huolehtia, ettei kyseisen yhtiön syöksylle ole jotain yleisestä markkinareaktiosta poikkeavaa syytä ja likvidit varat on suhteellisesti kunnossa. Silloin palautuu muun markkinan mukana hyvin.
Totta!
ostan lentoyhtiöitä, pilkkahintaan