Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää on jo 3 kerta kun pyydän apua kirkolta ja päädyin itkemään. Miten sinne on päätynyt noin sairaita ihmisiä töihin?

Vierailija
11.06.2020 |

Siellä on jäätävän vanhaaikaista porukkaa joka tekee pahoja oletuksia susta, eivätkä suostu kuuntelee tilannetta. Siellä on järkyttävän tylyä ja tympäytyneitä ihmisiä. Heillä ei ole minkäänäköistä tilanteentajua eivätkä ole ajankohtaisia. Sivistymätön laitos!

Se että kerran diakonian työntekijä ei tajunnut mitä määräaikainen työ on, kertoo jo aika paljon.

Onko muilla kokemuksia kirkon toiminnasta?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh. Musta aloittaja jättää ihan liikaa kertomatta, jotta tästä osaisi ajatella mitään. Mitä apua sä oot pyytänyt? Mikä tää tilanne on, jota ei oo kuunneltu, ja mitä oletuksia sen pohjalta on tehty? Mikä tän määräaikaisen työn tajuamattomuuden konteksti oikein on?

Vierailija
22/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä on köyhien ongelmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on psyykkisesti sairas, niin sitten ei olle työelämässä!Varsinkin auttamassa haavoittuvaisessa tilanteissa olevia.

Miksi Suomesta nykyään puuttuu dynaamisuus ja positiivisuus?? Mitä se maksaa????

Vierailija
24/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääset kun nostat pankista rahaa ja maksat itse omilla rahoillasi

Vierailija
25/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellista! Koko elämän ollut pätkäduuneissa ja nyt tilanne meni pahaksi, rahat ei tällä hetkellä riitä ruokaan, tarpeeksi siis.

Minulla ei ole velkoja, olen täysin normaali ihminen, asiat hyvin mutta nyt on vain tällainen tilanne ja PISTE! Mulla on täällä aikuisten oikeasti ollut nälkä!!

Olen tällä hetkellä välinputoajana ja ihan oikeasti rahatilanne on TÄLLÄ HETKELLÄ ihan kammottavaa.

Onko liikaa pyydetty että sais ruokaan kun on nälkä?

Ihan ku mä huvikseen vaa menisin kysyy. Kirkon toiminta on niin nöyryttävää!

Siis kyllä ensisijaisesti on aikuisen omalla vastuulla järjestää niin, että rahat riittää ruokaan. Ostaa vaikka halvempaa ruokaa että riittää. Jos ei riitä ja kaikki mahdolliset tuet on Kelasta jo haettu, niin sitten yhteyttä kunnan sosiaalitoimistoon. Leipäjonoja on myös, miksi et mene niihin jonottamaan? Jos sulla on väliaikainen tilanne ja muuten asiat kunnossa, niin rahan lainaaminen on yksi vaihtoehto myös.

Musta tää kuulostaa nyt ihan liikaa siltä, että niillä on ollut ihan hyvä peruste olla auttamatta.

Vierailija
26/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kunnan sosiaalitoimi auta? Kunnalta voi hakea täydentävää toimeentulotukea akuuttiin rahantarpeeseen.

Velkaongelmiin voi kysyä neuvoa myös velkaneuvonnasta, joka taitaa olla oikeusaputoimiston alaisuudessa. Googlettamalla kunta + velkaneuvonta varmasti löytyy.

Vierailija
27/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kirkon diakoniassa töissä, ja vit.uttaa kaltaisesi almujen ruinaajat. Mitään sekulaaria apua et tule saamaan, jos satun olemaan virkailikasi. Auttakoon Jesse minä en. Siunausta ja lämpöä näin muuten. Amen.

Kun tällaisia psyykkisesti sairaita ihmisiä ovat kirkolla töissä niin en yhtään ihmettele valitusta.

Mun on ihan mahdoton uskoa tuota oikeaksi työntekijäksi. Kirkolla on ihan tolkkua ja parhaansa tekevää porukkaa mitta jokaisen apua hakevan henkilökohtaista konkurssia he eivät voi fiksata. Nykyään on ihmisiä joille mikään jeesi ja tuki ei riitä, solvataan ja nimitellään kiitokseksi.

Kyllä ne psyykkisesti sairaat löytyvät ennemmin sieltä asiakkaiden puolelta kuin kirkon henkilökunnasta. Ihan kunnon kanttia vaatii nykyään tunnustaa kristillistä uskoa, kun pilkkaa tulee joka nimettömänä ja nimellä. Sama juttu sosiaalityössä.

Vierailija
28/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poikkeuksellisen vasemmistolainen, nuorten naisten johtama hallitus pyörittämässä tätä maata ja yleistä hyvinvointia.

Ja sitten tässä tilanteessa kritisoidaan konservatiivista ja patriarkaalista kirkkoa heikosta avustamisesta.

Kaikkea sitä ehtii todistaakin elämänsä varrella.

Vierailija
29/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kotiseurakunta tarjosi keskusteluapua, ihan psykologi oli saatavilla.

Ystäväni oli masentunut, taustalla traumaattinen lapduus oudossa perheessä ja akuutti elämänkriisi.

Psykologi pyysi kertomaan lapsuudesta, mutta keskeytti kertomuksen alkuunsa,.

Psykologi ei uskonut ystäväni kertomusta:

"Tuollaista ei olllut 70-80- luvuilla, tuo on 50- lukua! Täällä on jonossa oikeasti apua tarvitsevia ja sinä tulet tänne sepittämään satuja!"

Vierailija
30/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kirkon diakoniassa töissä, ja vit.uttaa kaltaisesi almujen ruinaajat. Mitään sekulaaria apua et tule saamaan, jos satun olemaan virkailikasi. Auttakoon Jesse minä en. Siunausta ja lämpöä näin muuten. Amen.

Kun tällaisia psyykkisesti sairaita ihmisiä ovat kirkolla töissä niin en yhtään ihmettele valitusta.

Ei kai tämä "kirkon työntekijä" ole aito? Luin viestin ironisena, mutta kamalaa, jos kirjoittaja onkin tosissaan.

Vierailija
31/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on psyykkisesti sairas, niin sitten ei olle työelämässä!Varsinkin auttamassa haavoittuvaisessa tilanteissa olevia.

Miksi Suomesta nykyään puuttuu dynaamisuus ja positiivisuus?? Mitä se maksaa????

Onhan tää aika sairas maailma jos auttamis-ja hoito/hoivatyöntekijöitä kiusataan, mitätöidään ja leimataan. Että kuinka hulluksi voi meno oikeasti mennä.

Luon just haastattelun diakoniatyöntekijän loppuunpalamisesta, kun koki riittämättömyyttä työssään. Puhutaan muötätuntouupumuksesta. Voin niin nähdä miten pohjaton tuo autettavien tarvitsevuus ja avuttomuus nykyään on. Itse ei oteta vastuuta mistään.

Vierailija
32/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kirkoilla monen tuhannen miljoonan omaisuus. Luulis köyhälle löytyvän leipä palasen.

Vierailija
33/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on poikkeuksellisen vasemmistolainen, nuorten naisten johtama hallitus pyörittämässä tätä maata ja yleistä hyvinvointia.

Ja sitten tässä tilanteessa kritisoidaan konservatiivista ja patriarkaalista kirkkoa heikosta avustamisesta.

Kaikkea sitä ehtii todistaakin elämänsä varrella.

Naispappien määrästä päätellen ei tuo kovin patriarkaaliselta vaikuta. Kirkon sisällä on erilaisia näkemyksiä kirkon tehtävästä ja suunnasta, aika laidasta laitaan. Suosittelen näkemään vähän pintaa syvemmälle luterilaisen kirkon nykypäivää.

Vierailija
34/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis menet kirkkoon pyytämään rahaa, niinkö? Aika julkeaa.

Miten niin? Diakonia on olemassa auttaakseen ketä tahansa, ja kirkko kaikkia ihmisiä, ei vain jäseniään.

Aloittajan tilannetta en tunne sitä arvioidakseni. Luultavasti on aika paljon työntekijästä kiinni. Seurakunnat myös tekevät päätökset itsenäisesti. Itse olen kerran pyytänyt seurakunnalta apua talousvaikeuksiin, diakonissa sattui olemaan joku verkostomarkkinointiin hurahtanut, ja koetti saada minutkin myymään vedensuodattimia, kun pelkkä vesijohtovesi on myrkyllistä :). Hämmennyin niin etten tajunnut edes kirkkoherralle tms. asiasta ilmoittaa.

Vierailija
35/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on ruoasta, kuten kerrot, niin ruoanjakelua on muuallakin.

Harmi, että tapaaminen oli sinulle ikävä.

Minä kuulun kirkkoon, koska kirkko auttaa mm. lapsia, vanhuksia ja tekee hyväntekeväisyyttä.

Entäs se paikka taivaassa ...eikös se oo kiva bonus:)

Vierailija
36/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Ystäväni kotiseurakunta tarjosi keskusteluapua, ihan psykologi oli saatavilla.

Ystäväni oli masentunut, taustalla traumaattinen lapduus oudossa perheessä ja akuutti elämänkriisi.

Psykologi pyysi kertomaan lapsuudesta, mutta keskeytti kertomuksen alkuunsa,.

Psykologi ei uskonut ystäväni kertomusta:

"Tuollaista ei olllut 70-80- luvuilla, tuo on 50- lukua! Täällä on jonossa oikeasti apua tarvitsevia ja sinä tulet tänne sepittämään satuja!"

Törkeää. Kai hän teki valituksen? Avusta tarvittaessa. Ja oli oikea psykologi, ei esim. sosiaalipsykologi? On sitä alalla ihmisiä, joilla ei ole omaatuntoa.

Vierailija
37/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on ruoasta, kuten kerrot, niin ruoanjakelua on muuallakin.

Harmi, että tapaaminen oli sinulle ikävä.

Minä kuulun kirkkoon, koska kirkko auttaa mm. lapsia, vanhuksia ja tekee hyväntekeväisyyttä.

Entäs se paikka taivaassa ...eikös se oo kiva bonus:)

Miten paikka taivaassa liittyy kirkkoon kuulumiseen? Ei mitenkään, tietenkään. Jeesus sydämessä = paikka taivaassa.

Vierailija
38/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mihin sitä kirkon diakoniatyötä siis tarvitaan, jos aineellista apua ei kenellekään myönnetä?

t. eri

Apu voi olla ruokakasseja, vaatteita, eläinruokaa. Vaikea kuvitella että kirkko mitään lahjakortteja jakelisi ihan heppoisin perustein. Sosiaalitoimi hoitaa tätä puolta. Kirkolla on myös ymmärtääkseni velkaneuvontaa tai ainakin auttavat elämäntilanteen selvittelyssä. Ei kai kukaan tosissaan pidä korkkoa jonain raha-automaattina? Sinnehän olisi kilometrin jono nistejä tmv siinä tapauksessa.

Vierailija
39/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tämä "kirkon työntekijä" ole aito? Luin viestin ironisena, mutta kamalaa, jos kirjoittaja onkin tosissaan.

Sivusta, mutta jos tällainen rahan pyytäminen kirkolta on oikeasti juttu, niin en mä yhtään ihmettele, vaikka siinä hommassa vähän kyynistyisikin. Kyllä siinä sais sitten olla monenlaiselle tallaajalle vippaamassa ruokaan tai "ruokaan", ja kirkon päätehtävä olisi kyllä minunkin mielestäni lähinnä hengellinen apu ja tuki niin kuin joku toinenkin tuolla totesi.

Vierailija
40/82 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumala koittelee nyt uskoasi vastoinkäymisillä.

Kuin Isä rakasta lastaan...

Nyt otat Jeesuksen sydämmeesi...kaikki kuollaan

Vain se joka uskoo pelastuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan