Miten Suomessa saa hoitoa julkisella puolella
Olen koko kevään yrittänyt, ei onnistunut, sitten tuli Korona. Nyt lääkärit sanovat että ei saa jättää menemättä lääkäriin. Hoitoa ei kuitenkaan saa.
Kommentit (10)
No, varmaan tärkein vaatimus taitaa olla, että on joku sairaus.
Sitten heti kakkosena tulee se, että pitää mennä sinne terveyskeskukseen, ja sanoa asiansa.
Mulla sovittu leikkaus siirtyi kahdella kuukaudella koronan vuoksi, mutta kun vihdoin leikkaukseen pääsin, niin kaikki hoitui moitteetta.
Jos menet terveyskeskukseen, niin etkö pääse lääkärin puheille? Jos soitat terveyskeskuksen ajanvaraukseen, niin eivätkö anna aikaa? Mikäli olet lääkärin tavannut, niin eikö hän usko sairauttasi? Mikäli hän uskoo sairautesi, niin mitä sanottu kyseisen sairauden hoidosta?
Vierailija kirjoitti:
No, varmaan tärkein vaatimus taitaa olla, että on joku sairaus.
Tämä. Yksityisellä kyllä hoidetaan, olipa sairautta tai ei, ja siksi en siellä mielelläni asioi.
Kyllä julkisella ainakin vakavat henkeä uhkaavat sairaudet hoidetaan. Riippuu vaivasta, ja alueen terveyskeskuksesta.
Sehän se onkin vaikeeta. Luukulle kun menee niin on tosi vaikeeta että saisi ajan varsinkin nyt kesällä kun muka vähemmän aikoja ja vain tarpeellisimmat hoidetaan. Mä varmaan ihan huvikseen siellä käynkin. Kerrankin menin luukulle ja mä tarvitsin antibioottikuurin enkä sen takia voi odottaa syksyyn. Aina hirveällä jankkaamisella pitäis saada aika. Sitten lääkäri ei välttämättä ota todesta ja sanoo että voi sitten ensi kerralla mutta kun mä olisin tarvinnut sillä ajalla niin en sen jälkeen sille lääkärille mennytkään. Sitten jos jotain labroissa löytyykin niin ei siltikään saa aikaa ja tarvetta olisi kun lääkäri joka ei koko potilasta edes tavannut kirjoittaa vaan että ota kvitamiinia. Terveydenhoito ei toimi ja potilaan terveydestä ei välitetä yhtään eikä siitä että potilas pysyisi edes hengissä tai voisi elää elämisen arvoista elämääkään, päinvastoin yritetään tehdä asia mahdollisimman hankalaksi eikä voi edes elää kun kaikki aika menee siihen että yrittää pysyä edes jotenkuten hengissä.
no kerroppa miksi oisit tarvinnu ab-kuurin ?
Varmasti riippuu, millä alueella asut. Ei pitäisi, mutta niin se vaan menee.
Ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia hoidon saamisessa. Eilen viimeksi soitin lääkitykseen liittyvästä ongelmasta erikoissairaanhoidon poliklinikalle. Homma hoitui puhelimessa, hoitaja soitti takaisin noin tuntia myöhemmin ja ongelma oli ratkaistu sekä uudet reseptit kirjoitettu.
Mulla ei ole ongelmaa. Sovitut ajat hoidettu.