Ruoka-apu?
Osaako joku kertoa millaisia nää ruoka-apu palvelut on? Pitääkö jotenkin todistaa olevansa vähävarainen vai saako sinne mennä vain jonon jatkoksi?
Ollaan tämä alkuvuosi eletty ihan kädestä suuhun meiningillä. Tilanne paheni kun koululaiset siirtyivät etäopiskeluun ja söivät lounaankin kotona. Ollaan silti pärjätty juuri ja juuri.
Mies käy töissä ja minä olen vielä elokuun alkuun saakka pienten kanssa kotona.
Tässä kuussa piti päästää meidän rakas nelijalkainen perheenjäsen vihreämmille metsästysmaille. Se teki isomman loven lompakkoon kuin uskoimme ja nyt alkaa ekaa kertaa iskeä paniikki, ettei rahat riitä enää ruokaan. 26 päivä tulee rahaa ja tilillä on 40 euroa.
Paperilla ei olla vähävaraisia. On omakotitalo ja mökki ja 2 autoa ja miehellä tosiaan työpaikka ja itse palaan opiskelemaan elokuussa. Mutta nyt tämä lasten kanssa kotona olo vei kaikki säästöt ja pulassa ollaan tuon eläinlääkärilaskun jälkeen. Pieni virhearvio menoissa ja tuloissa ja tilanne tämä. Ensi kuu pärjätään taas ja elokuussa nousee tulot usealla satasella.
Voiko sellaista kertaluontoista ruoka-apua saada jostain vai pitääkö todistella jotenkin omaa tilannettaan?
Kommentit (2)
Miksi kaksi autoa, jos olet ollut kotiäiti. Säästöä olisi tullut hurjasti ilman toista autoa.
Jossain paikoissa tarvii joku paperi olla mukana mutta joissakin paikoissa ei ja sinne voi vaan mennä.