Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se ei ole ok jos naisena koen unisex vessat ahdistavina?

Vierailija
10.06.2020 |

Tuon cis-naiset ketjun innoittamana aloin miettiä, että kun yhä useammassa paikassa on unisex vessat ilmeisesti sen vuoksi, että ne joiden on vaikea määritellä itseään naiseksi tai mieheksi, voivat kokea olonsa turvalliseksi unisex-vessoissa. Mutta entä me, jotka taas emme koe oloamme mukaviksi tai turvalliseksi unisex-vessoissa? Entä jo ne tuntuvat suorastaan ahdistavilta ja häiritseviltä? Ymmärrän, että pissaaminen ja kakkaaminen ovat luonnollisia asioita ja niin miehet, naiset, trans- inter- jne sukupuoliset tekevät sitä, mutta väitän että on useampia minunkaltaisia ihmisiä, niin naisia kuin miehiä, jotka kokevat ajatuksen unisex-vessoista kiusallisena. Eikö meillä ole siihen oikeus?

Kommentit (249)

Vierailija
121/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa olla suljetussa tilassa kaksin tuntemattoman miehen kanssa. Lisäksi vielä on kyseessä alapää-asiat. Tarvitseeko selittää enempää?

Maailma ja ihmiset eivät vielä ole niin sivistyneitä, että olisi unisex-vessojen aika.

Jos saan tyttölapsen, olisin huolissani hänen vuokseen, jos joutuu käyttämään unisex-vessoja.

Ihan takuulla unisex-vessoista esiintyy häirintää enemmän kuin naisille ja miehille erillisissä vessoista.

Voi kysyä, että onko muutaman ahdistelun kohteeksi joutuvan ihmisen kärsimys mitätön tasa-arvon hyötyjä puntaroidessa.

Vierailija
122/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysmaissa tytöt eivät voi käydä koulua, kun koulumatkalla ei ole vessoja ja raiskauksen todennäköisyys on suuri.

Miten ihmisluonto eroaa meillä Suomessa? Kirjastoissa on myös päihtyneitä ja sekaisin olevia ihmisiä. Jos niinkin turvallisessa paikassa kuin kirjasto pitää naisen hiukan jännittää vessassa käymistä. En pelkkää tavallisia ihmisiä, mutta en esimerkiksi haluaisi olla sekakäyttäjän kanssa kaksin unisex-vessassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran käynyt erään baarin/keikkapaikan unisex vessassa, eikä se ollut mikään järin kiva kokemus. Vessassa oli muutama vessakoppi ja niiden lisäksi pisuaareja käsienpesualtaiden vieressä. Joka kerta kun vessaan menin, joku mies kommentoi röhönaurun kera, että miten tänne nyt naisia uskaltaa tulla. Humalaiset miehet naureskelivat, kun pesin käsiä ja itse kusivat pisuaariin vieressäni. Ja jotenkin se humala tekee sen, että kaikki eivät ilmeisesti siihen pisuaariin osu, vaan sitä kusta on aina lattialla. Ällöttävää. Asiallisiakin miehiä on, mutta känni aiheuttaa joillakin tarvetta sikailuun. 

Yleensä miesten vessoissa on vaan juuri ohi lentämättä k*sta mutta naiset ne vasta sotkeekin. Siteitä ja tamppooneja löytyy mitä ihmeellisemmistä paikoista ja paperia on rullatolkulla pitkinpoikin.

Hajuhaittaa, pysyvääkin kuitenkin tulee enemmän siitä kusesta ja ne paperit lattialla ei vaikeuta istumista pöntöllä. Jos roskat on jossain muualla kuin roskiksissa, niin onko ne roskikset liian ällöjä, että niihin voi koskea? Sellaisia nimittäin on jossa on sellainen ihme luukutarjotin muka hygienia syistä, mutta yleensä ne ovat ällön verisiä.

Mutta ei voi verrata kusisia pytyn reunoja ja kuselta haisevia vessoja, että ne olisi naisnäkökulmasta sama asia.

Vierailija
124/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa olla suljetussa tilassa kaksin tuntemattoman miehen kanssa. Lisäksi vielä on kyseessä alapää-asiat. Tarvitseeko selittää enempää?

Maailma ja ihmiset eivät vielä ole niin sivistyneitä, että olisi unisex-vessojen aika.

Jos saan tyttölapsen, olisin huolissani hänen vuokseen, jos joutuu käyttämään unisex-vessoja.

Ihan takuulla unisex-vessoista esiintyy häirintää enemmän kuin naisille ja miehille erillisissä vessoista.

Voi kysyä, että onko muutaman ahdistelun kohteeksi joutuvan ihmisen kärsimys mitätön tasa-arvon hyötyjä puntaroidessa.

Unisex changing rooms put women in danger. Our investigation shows single-sex facilities are far safer

Unisex changing rooms are more dangerous for women and girls than single-sex facilities, research by The Sunday Times shows. Almost 90% of reported sexual assaults, harassment and voyeurism in swimming pool and sports-centre changing rooms happen in unisex facilities, which make up less than half the total.

Gender-neutral changing is growing as councils seek to cut staff costs and cater to transgender people. But one MP said it risked becoming a “magnet” for sex offenders and increased the danger to women and girls.

https://www.thetimes.co.uk/article/unisex-changing-rooms-put-women-in-d…

Vierailija
125/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniminimaalisen pieni vähemmistö pompuuttaa 99 % väestöstä. Sairasta!

Useimmissa asuinnoissa ei tarvitse tarkastaa ennen vessaan menimistä, että onko sinne sammunut narkkari, onko joku asentanut sinne salakameran tai onko siellä vaan raiskari odottamassa sopivaa alaikäistä uhria. Tai siis, en tiedä sun vierailemista kyläpaikoista.

Vierailija
126/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kyläillä missään? Useimmissa asunnoissa on sukupuolineutraali vessa.

Useimmissa asuinnoissa ei tarvitse tarkastaa ennen vessaan menimistä, että onko sinne sammunut narkkari, onko joku asentanut sinne salakameran tai onko siellä vaan raiskari odottamassa sopivaa alaikäistä uhria. Tai siis, en tiedä sun vierailemista kyläpaikoista.

Vierailija
127/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teetkö muutakin vessoissa kuin tarpeesi kun noin ahdistut vastakkaisen sukupuolen läsnäolosta, tyyliin seisoksit peilin ääressä meikkaamassa?

Vierailija
128/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ja Janitat ovat unohtaneet, minkälainen taistelu oli ylipäänsä saada naisille julkinen kusioikeus ja kuinka paljon naisten julkisten käymälöiden puute rajoitti naisten vapautta toimia yhteiskunnassa. Ilman naistenvessoja ei olisi naisia eduskunnassa tai yliopistossa tällä hetkellä, ilman naistenvessoja eivät naiset kävisi nykyään konserteissa tai ravintoloissa. Raivostuttaa ihmisten lyhytnäköisyys.

https://www.bbc.com/news/world-41999792

Vierailija
129/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap teetkö muutakin vessoissa kuin tarpeesi kun noin ahdistut vastakkaisen sukupuolen läsnäolosta, tyyliin seisoksit peilin ääressä meikkaamassa?

Naiset tekevät vessoissa paljon muutakin kuin tarpeensa, kiitos kysymästä.

Vierailija
130/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, teillä ei ole oikeutta vaatia vain naisille tarkoitettua vessaa, koska feminismi.

Vierailija
131/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran käynyt erään baarin/keikkapaikan unisex vessassa, eikä se ollut mikään järin kiva kokemus. Vessassa oli muutama vessakoppi ja niiden lisäksi pisuaareja käsienpesualtaiden vieressä. Joka kerta kun vessaan menin, joku mies kommentoi röhönaurun kera, että miten tänne nyt naisia uskaltaa tulla. Humalaiset miehet naureskelivat, kun pesin käsiä ja itse kusivat pisuaariin vieressäni. Ja jotenkin se humala tekee sen, että kaikki eivät ilmeisesti siihen pisuaariin osu, vaan sitä kusta on aina lattialla. Ällöttävää. Asiallisiakin miehiä on, mutta känni aiheuttaa joillakin tarvetta sikailuun. 

Yleensä miesten vessoissa on vaan juuri ohi lentämättä k*sta mutta naiset ne vasta sotkeekin. Siteitä ja tamppooneja löytyy mitä ihmeellisemmistä paikoista ja paperia on rullatolkulla pitkinpoikin.

Hajuhaittaa, pysyvääkin kuitenkin tulee enemmän siitä kusesta ja ne paperit lattialla ei vaikeuta istumista pöntöllä. Jos roskat on jossain muualla kuin roskiksissa, niin onko ne roskikset liian ällöjä, että niihin voi koskea? Sellaisia nimittäin on jossa on sellainen ihme luukutarjotin muka hygienia syistä, mutta yleensä ne ovat ällön verisiä.

Mutta ei voi verrata kusisia pytyn reunoja ja kuselta haisevia vessoja, että ne olisi naisnäkökulmasta sama asia.

Kai te tiedätte, että joillain mt-ongelmaisilla transnaisilla on nykyään tapana käydä naisten vessoissa kusemassa pytyn reunat ja suihkutella vessan seinät ihan kiusallaan. Mutta tämä nyt on ihan odotettavaa ihmisiltä, jotka vihaavat naisia niin paljon, että pitävät näitä asusteena.

Vierailija
132/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Tuntuu ihan hiton pelottavalta ajatukselta olla samassa wc-tilassa esim. humalaisen miehen kanssa... Joku pipipää keksii varmaan käyttämään näitä unisex-vessoja juurikin häirintätarkoituksiin ja mitä todennäköisimmin kyseessä on mies, joka haluaa ahdistella naisia/tyttöjä.

Vierailija
133/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on jokainen oikeusaste täynnä toisiaan suojelevia raiskaajasetiä, kyllähän sä itsekin tiedät vastauksen tähän.

Vierailija
134/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helkkari niissä nyt muka ahdistaisi? Mä en jaksa uskoa, että suomalaismiesten enemmistö kävisi tuntemattomien naisten kimppuun tuosta noin vain - ja jos kyseessä on se, että joku seuraisi naista vessaan käydäkseen tämän kimppuun, niin yleensä nuo vessat ovat paikoissa, joissa on henkilökuntaa paikalla (eikä kyllä se naistenvessa -kylttikään taatusti estäisi seuraajaa, jos sillä tosiaan on pahat mielessä).

Itse olen käyttänyt unisex-vessoja (festareiden bajamajat tulevat ekana mieleen) vuosikymmenten ajan ilman ongelmia (no joo, hajuhaittoja toki on), ja olen nainen (monesti yksin liikkuva sellainen), eli olen tottunut siihen, että samaa vessaa, vessatilaa tai koppirivistöä käyttävät muutkin kuin naiset.

Kyykkypissa toki on mahdollisuus ujostelijoille, mutta en nyt oikein tiedä, onko sellainen sallittua, laillista tai turvallisempaa...

Vierailija
135/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, teillä ei ole oikeutta vaatia vain naisille tarkoitettua vessaa, koska feminismi.

Ehkä kannattaisi tutustua feminismin historiaan ennenkuin aukoo päätään.

Vierailija
136/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! On kieltämättä hyvin pelottava ajatus mies ja varsinkin humalainen mies samassa vessassa. Varmaan menisi wc-kopissa olevan naisen oven eteen estämään poispääsyä tai muuten häiriköimään

Vierailija
137/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helkkari niissä nyt muka ahdistaisi? Mä en jaksa uskoa, että suomalaismiesten enemmistö kävisi tuntemattomien naisten kimppuun tuosta noin vain - ja jos kyseessä on se, että joku seuraisi naista vessaan käydäkseen tämän kimppuun, niin yleensä nuo vessat ovat paikoissa, joissa on henkilökuntaa paikalla (eikä kyllä se naistenvessa -kylttikään taatusti estäisi seuraajaa, jos sillä tosiaan on pahat mielessä).

Itse olen käyttänyt unisex-vessoja (festareiden bajamajat tulevat ekana mieleen) vuosikymmenten ajan ilman ongelmia (no joo, hajuhaittoja toki on), ja olen nainen (monesti yksin liikkuva sellainen), eli olen tottunut siihen, että samaa vessaa, vessatilaa tai koppirivistöä käyttävät muutkin kuin naiset.

Kyykkypissa toki on mahdollisuus ujostelijoille, mutta en nyt oikein tiedä, onko sellainen sallittua, laillista tai turvallisempaa...

Yleiskäyttö WC ei ole yhäkään sama asia kuin unisex-WC. Ja miesten enemmistön ei tarvitse raiskata tai ahdistella naisia, että se olisi oikea ongelma.

Vierailija
138/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te tiedätte, että joillain mt-ongelmaisilla transnaisilla on nykyään tapana käydä naisten vessoissa kusemassa pytyn reunat ja suihkutella vessan seinät ihan kiusallaan. Mutta tämä nyt on ihan odotettavaa ihmisiltä, jotka vihaavat naisia niin paljon, että pitävät näitä asusteena.

Niitä pytyn reunoja kyllä kuseskelevat ihan cis-naisetkin, varsinkin tuolta idän suunnalta tulevat, he ovat kyykkypissaamiseen oppineet eli nousevat kyykkyyn pytyn renkaan päälle pissatakseen. Ja tiedän, että jotkut suomalaisnaiset (tai oikeammin suomalaistytöt) ovat harrastaneet tätä jo pitkään, kun eivät halua istua "likaisen" renkaan päälle. (Terveisiä vain jo edesmenneeseen Heavy Corneriin ja muille Cornerin naistenvessan käyttäjille...)

Vierailija
139/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehille on tärkeää kusta seisaaltaan niin että eritteet roiskuvat kaikkialle? Miksei voi istua alas ja tehdä homma siististi?

Kun meillä on se 10-20cm lisäke, joka ei välttämättä roiku aivan suoraan alaspäin normitilassakaan. Helposti ottaa kynänkärki pöntön etureunaan, ja varsinkin julkisessa vessassa se ei ole toivottavaa.

Vierailija
140/249 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

unieksi on kyllä hyvää sillon ku tietää näkevänsä unta. Usein bätäng-tilannetta kuitenkin  luulee todeksi eikä uskalla tehä mitään ja sillon menee seksiunet ihan harakoille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi