Margherita-pitsa. Mitä järkeä? Syökö sitä joku?
Kommentit (59)
Paras pizza. Osta laatua niin tiedät miksi on niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule. Italiassa söin marinara-pizzan, jossa oli vain tomaattikastiketta. Ei siis edes sitä juustoa! Oli hyvää.
Minä söin italiassa myös, mutta siinä oli lisäksi vielä valkosipulia. Ihan älyttömän maukas pitsa.
Ollut monella matkalla kasvissyöjän pelastus. Esim. Mongoliassa, Argentiinassa ja Romanian maaseudulla.
Wikipediasta:
Kunnia nykyaikaisen pizzan luomisesta annetaan leipuri Raffaele Espositolle. Vuonna 1889 Pietro... e basta così -pizzeriassa (kirjaimellisesti ”Pietro... ja tuo riittää”, perustettu vuonna 1880 ja yhä toiminnassa nimellä Pizzeria Brandi) työskentelevä Esposito leipoi erikoispizzan Italian kuninkaan Umberto I:n ja kuningattaren Margheritan vierailua varten.[5] Pizza oli hyvin isänmaallinen: se muistutti Italian lippua vihreine (basilika), valkoisine (mozzarella) ja punaisine (tomaatti) väreineen, ja nimettiin Pizza Margheritaksi kuningattaren kunniaksi.[4]
Margerita kunnon bufala-mozzarellalla on parasta mitä on.
Margherita on hyvää. Suomijuntille tietysti kelpaa vain pitsa, jossa on neljänsorttista lihaa. Sellainen ei ole pitsa kuin korkeintaan teoreettisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo vähän hassua maksaa mahdollisimman vähästä paljon
Ravintolassa saatat joutua maksamaan monta euroa lisää muutamasta margherita-pitsan päälle heitetystä makkaranviipaleest. Kutsuvat sitä sitten pepperonipitsaksi.
Vierailija kirjoitti:
Milloin tulee eka "Söin italiassa elämäni huonoiman pizzan"-kommentti. Ihan sama, minä olen syönyt italiassa elämäni parhaimmat pizzat, pitää vain mennä sinne missä paikalliset syövät ja kiertää sukka-sandaalipaikat kaukaa.
Ja tämäkin on niiiiiin alentuva kommentti.
Italiassa söin noita, kun ei oikein muita täytteitä saanut. Mikäs siinä kiviuunissa paistettu lätty, itsetehdyllä tómaattikastikeella ja itsetehdyllä mozzareellalla. Tuoretta basilikaa paiston jälkeen. Herkkua.
Miten tästä saatiin suomalaisten haukkumisketju :D huhheijaa mutta tuosta pizzasta en osaa sanoa mitään kun en ole maistanut. Tilaan esim. salamia, tonnikalaa ja katkarapuja.
Vierailija kirjoitti:
Milloin tulee eka "Söin italiassa elämäni huonoiman pizzan"-kommentti. Ihan sama, minä olen syönyt italiassa elämäni parhaimmat pizzat, pitää vain mennä sinne missä paikalliset syövät ja kiertää sukka-sandaalipaikat kaukaa.
Minä. Se oli puoliksi raaka.
Joo suomalisten haukkumisketju ja oman ylimielisyyden korostamisketju...
Tää nyt on vain meemi, jolla on kautta aikojen saatu lampaat maksamaan paljon mahdollisimman vähästä. Vähätäytteinen pizza on keisarin uudet vaatteet ja kyseinen myytti elää ja voi hyvin tänäkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on se alkuperäinen pizza.
Ei se alkuperäisyys tee jostain ruoasta yhtään sen parempaa.
Lidlissä on silloin tällöin tarjouksessa 4 x300 g margheritapizzaa 3,29€. Niitä voi tuunata jälkeenpäin lisäämällä täytteitä, eikä tule niin kalliiksi (yhden 300 g pohjan hinnaksi tulee noin 80 senttiä).
T. Lidl-mies
Vierailija kirjoitti:
Joo suomalisten haukkumisketju ja oman ylimielisyyden korostamisketju...
Jotkut vain ovat Canna materiaalia.
Italiaanon vaimo kirjoitti:
Margerita kunnon bufala-mozzarellalla on parasta mitä on.
Niin. Sitä bufalaa vaan ei parane uunissa sulattaa pizzan päälle, koska muuten koko lätty ui nesteessä. Jälkikäteen lisättynä ihan jees.
Ihan tavallinen fior di latte kelpaa pizzaan paremmin kuin bufala. Mutta italiaanon vaimona tiesitkin tämän jo.
Pizza Margherita Vito Iacopellin tyyliin. Pizzeria Prova LA.
Tältä mieheltä löytyy paljon videoita tuubista. Selittää kaiken mahdollisen taikinan teosta uunin käsittelyyn.
Mulle käy ihan tavallinen edami tai juhlapäivinä oltermanni.