Kumpi maksaa pariskunnan ravintolalaskun?
Maksaako mies yleensä? Maksatteko vuorotellen? Maksaako molemmat omansa? Vai miten?
Kommentit (20)
Molemmat omansa. Jos ollaan juhlimassa jotakin, esimerkiksi toisen synttäreitä tai omaa onnistumista jossakin, silloin toki tarjotaan.
Yhteiseltä taloustililtä maksetaan.
Kohta varmaan tämäkin ketju ilmiannetaan "asiattomuuden" vuoksi...
Yleensä se, joka on ravintolareissua ehdottanut.
Ihan sama kumpi maksaa, koska rahat in yhteisiä, kaikki tilit molempien nimissä.
Jompi kumpi maksaa yhteiseltä tililtä.
Minä maksan ja vaimo maksaa sitten osuutensa minulle luonnossa.
Ei sillä ole väliä, kumpi maksaa, kun on yhteiset rahat. Mun on pakko välillä maksaa ulkomailla, kun se visa electron ei käy kaikissa paikoissa.
Kumpikin maksaa omansa. Olemme naimisissa, mutta on täysin eri rahat.
Meillä on eri rahat, mutta ei se oo mitenkään justiinsa. Yleensä se, joka haluaa syömään on maksanut, mutta sekin voi vaihdella. Ei me lasketa senttejä meidän suhteessa.
Olemme seurusteleva pari ja on sovittu, että maksamme omamme. Minä kuitenkin olen useimmiten maksanut ravintolassa, kun yleensä käymme niissä reissuilla, jonne mennään miehen autolla tai moottoripyörällä.
Se kumman tilillä on enempi rahaa.
Mä maksan aina. Lomamatkoilla (jotka maksan kokonaan myös) annan miehelle käteistä ennen ravintolaan menoa, että mies saa "maksaa", jottei joudu häpeämään tarjoilijoiden edessä sitä tosiasiaa, että vaimo maksaa aina.
Mies maksaa aina, koska olemme molemmat miehiä.
Parisuhteessa on yhteiset rahat niin eipä tuolla ole mitään väliä, samalta tililtä ne menee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Se kumman tilillä on enempi rahaa.
Meillä sama, se kumman tilipäivä lähempänä maksaa. Toki rahat ei oikeasti lopussa mutta käyttötilien saldon mukaan mennään.
Toinen hoitaa lapsen valmiiksi lähtöön ja toinen maksaa. Yleensä se lapsi on työläämpi. Meillä on yhteiset rahat.
Se kumpi ehdottaa ravintolaillallista, aika tasan menee.
Eikö tuo nyt ole ihan sovittavissa.