Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä paha maku tilauspizzoissa johtuu?

Vierailija
10.06.2020 |

Oon tilannut useista eri kaupunkieni pizzerioista pizzoja, ja jotain outoa on tapahtunut viimeisen parin vuoden aikana: pizzooihin on tullut todella paha sivumaku.
Ensin oli pizzapaikka suosikki 1. Vuosia olin heidän asiakas ja tilasin aina saman pizzan, americanon. Yht äkkiä maku muuttui. Kaikki pizzat tän muutoksen jälkeen maistui niin pahalle että oli pakko vaihtaa ravintolaa.
Siirryin paikan 2. Asiakkaaksi. Pari kertaa toivat hyvänmakuisen pizzan, mitä nyt reunoilta raakaa ja litteä pohja. Kunnes taas ilmeni sama vika: todella paha maku, joka kerta. Phyi siis!
Kolmas vuorossa: pahaa.
Joku käsittämätön sivumaku ilmaantunut kaikkiin kaupunkini pizzoihin. Kumimainen, tai sitten onko liha pilaantunutta, näin jotkut väittää. Nää on ollu ns. Karvakäsi paikkoja paitsi ei yksi. Kotipizzaa en ole kokeillut enkä aiokaan hinnan takia.
Pizzanpaistajat kertokaas mistä tuo kumimainen ja paha maku tulee?? Kun ei aiemmin ollut?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzalaatikoiden muovitus voi reagoida kuuman pizzan kanssa eikä olisi hyvä lämmittää uudelleen pizzaa laatikossa eikä syödä laatikosta. 

Vierailija
42/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsat eivät toden totta maistu enää yhtä hyviltä kuin ennen. Ja kyllä minä maukkaan pitsan väitän edeleen tunnistavani...

Mutu on minullakin se, että jopa Kotipizzoissa käytetään nykyään halvempia, ei-niin-laadukkaita raaka-aineita, mikä tuo sitten vääjäämättä tämän ei-niin-hyvän lopputuloksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa pizzerioissa "kinkku" ei ole kinkkua, vaan kinkun tapaista kanavalmistetta. Voit miettiä miksi. Uskonto edellä.

Välttäisin kokonaan kinkkua tilauspizzoissa.

Vierailija
44/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdesta eri pizzeriasta pizza on maistunut oudolle, kun olen tilannut pepperonia. Koiranruokamainen sivumaku, en syönyt loppuun :E Maistu siltä miltä koiran märkäruoka haisee

Yäksistä! Jos se olikin koiranmakkaraa.....ei kai ne välitä mitä vääräuskoisille syöttävät.

Vierailija
45/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joskus pizzaan lentelee paksu juurikarva poikineen kuminauha pitkä keltanen kaikki kyllä sieltä löytää sen

T. Enrico

Vierailija
46/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin pitsojen laatu on heikentynyt. Tästä ei kahta puhetta.

Syitä en jaksa ryhtyä kaivelemaan. Niitä on varmaan monia.

Vierailija
47/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen huomannut muutoksia maussa.. Ei ne pahemman makuisia ole vaan enemmänkin mauttomia.

Korona aiheuttaa maku- ja hajuaistihäiriöitä.

Vierailija
48/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tilaan aina Kotipizzasta tasalaatuisuuden takia. Koska se on kallis, tilaan pizzaa vain harvoin.

Joissain halvemmissa paikoissa olen myös saanut hyvää pizzaa, mutta tasoon ei voi samalla tavalla luottaa.

Mikä juttu tämä on, että Kotipizza olisi kallis? Suurin osa lätyistä vähän yli 10e. 

Vierailija
49/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttuuko joistakin pitsalaatkoista jotain makua/hajua. Etenkin mikäli laatkot säilytetty huonosti pitseriassa. Siivouskomerossa ellei peräti henkilökunnan vc- tiloissa.

Oiskohan tässä perää? Ite huomannu joskus pizzassa semmosen, hmm, "bensamaisen" sivumaun, ja pizzalaatikot haisee usein sellaselle, se pahvi.

Tai vähän niinkuin palaneen kumin haju/maku. Tarkottikohan ap sellasta?

Bensamainen, kemikaalinen kirkerä sivumaku pizzassa johtuu halpispaikkojen käyttämistä puhdistusaineista, joilla leikkuu ja leivonta pinnat pidetään puhtaina. Maku hälvenee, mitä useampi lätty on ehditty pyöräyttää juuri sen takia, että kemikaalijäämät siirtyvät pieninä määrinä pizzojen mukana kuluttajien ruokiin. Jos sinun kohdalle käy näin mene valittamaan ja pidä oikeuksistasi kiinni. Terv. Yliopiston kemian labrassa ahaa-elämyksen saanut, kun elintarvikkeiden kemikaalijäämistä oli puhe. Kannattaa muuten välttää alumiinitölkkejä limut, siiderit bisset yms. Ei ole sattumaa, että lasipullokokis maistuu paljon raikkaammalta kuin tölkkiversio. Bisfenolipinnoite on aika raju eksotoksiini ja löytyy joka tölkistä.

Vierailija
50/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen huomannut muutoksia maussa.. Ei ne pahemman makuisia ole vaan enemmänkin mauttomia.

Korona aiheuttaa maku- ja hajuaistihäiriöitä.

Niin. Mulla ollu korona 2vuotta ja hajuhäiriö koskee vain pitsoja.

Vierailija
51/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Tilaan aina Kotipizzasta tasalaatuisuuden takia. Koska se on kallis, tilaan pizzaa vain harvoin.

Joissain halvemmissa paikoissa olen myös saanut hyvää pizzaa, mutta tasoon ei voi samalla tavalla luottaa.

Mikä juttu tämä on, että Kotipizza olisi kallis? Suurin osa lätyistä vähän yli 10e. 

Itsekin mietin tätä. Siis kuinka halpoja ne kebuloiden pizzat oikein ovat? Joku americana taitaa olla 11-12 euroa nimittäin Kotipizzassa.

Vierailija
52/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttuuko joistakin pitsalaatkoista jotain makua/hajua. Etenkin mikäli laatkot säilytetty huonosti pitseriassa. Siivouskomerossa ellei peräti henkilökunnan vc- tiloissa.

Oiskohan tässä perää? Ite huomannu joskus pizzassa semmosen, hmm, "bensamaisen" sivumaun, ja pizzalaatikot haisee usein sellaselle, se pahvi.

Tai vähän niinkuin palaneen kumin haju/maku. Tarkottikohan ap sellasta?

Voisiko haju johtua ihan painomusteesta? Jotkut sanomalehdet haisevat nimittäin aivan bensalta.

Vierailija
53/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla saa kökkö.

Vierailija
54/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehmeti laski siihen majoneesi

Vierailija
55/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipizzan pizzat maistuu ihan shitiltä.

Vierailija
56/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Itsekin mietin tätä. Siis kuinka halpoja ne kebuloiden pizzat oikein ovat? Joku americana taitaa olla 11-12 euroa nimittäin Kotipizzassa.

Kotipizzan kotiinkuljets tais olla jotain 5 euroo ainakin. Siihen vielä pizzan hinta, ja saat jonkun 10 cm kokoisen läpyskän.

Muilla americano jotain 7 euroa ja jopa 1 euron kotiinkuljetus. Paljon isompi pizza.

Vierailija
57/57 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Kotipizzan kotiinkuljets tais olla jotain 5 euroo ainakin. Siihen vielä pizzan hinta, ja saat jonkun 10 cm kokoisen läpyskän.

Muilla americano jotain 7 euroa ja jopa 1 euron kotiinkuljetus. Paljon isompi pizza.

Kotipizzan hinnat on ne, millä ravintolaruokaa kannattaa myydä, kun maksetaan verot, TES:n mukaiset palkat ja työnantajan sivukulut. Voit ihan itse miettiä, miten ne halvat pizzat voi olla niin halpoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi