Loukkaantuisitteko tästä / mitä ajatuksia?
Äitini totesi kepeästi naureskellen puhelinkeskustelussa,
että biologisia lapsia minä ja mun puoliso ei voida saada koska 'sinusta ei ole lapsia tekemään'.
Olen tietääkseni perusterve, n. 30v nainen, miksi ei olisi?
Ja no voihan olla ettei olekaan, en ole käynyt testeissä tai yrittänyt vielä.
Ei ole ensimmäinen kerta kun sanoo sellaista, tai siihen suuntaan.
Aina kun asia on tullut mitään kautta puheeksi, kommentointi on ollut tuota tyyliä.
Parempi olla siis puhumatta, mutta entä jos tehdäänkin puolison kanssa lapsia ja tulee jotain komplikaatioita, tuleeko se nauramaan että no hänhän sanoi?
Loukkaantuisitteko te jos joku sanoisi teille noin?
En voi sille mitään että ne sanat kummittelee aina välillä mielessä.
Kommentit (19)
Kysyppä äidiltä, mitä hän tarkoittaa. Tietääkö hän terveydestäsi jotain, mitä itse et tiedä. Kieroutuneelta hän joka tapauksessa vaikuttaa.
Onhan tuo oudosti ja ikävästi sanottu. Onko äidilläsi muutenkin tapana lytätä sinua?
Erittäin loukkaava kommentti. Kamala äiti.
Omituinen kommentti. Tuo viitannee kuitenkin siihen, että hänen arvionsa mukaan et ole valmis luopumaan itsellisestä elämästäsi ja alkamaan perheelliseksi.
Eikö ne äidit ala odottaa lapsenlapsia heti kun tyttären eka poikaystävä tulee kylään, semmosia mutsit on. Sulla ikää alkaa olemaan sen verran, että odottamalla vuosia asia vaikeentuu, se on fakta.
Tökerösti sanottu mutta en usko että pahalla tarkoitti, ehkä koitti olla hauska.
Kysy miksi noin sanoo ja sano että loukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyppä äidiltä, mitä hän tarkoittaa. Tietääkö hän terveydestäsi jotain, mitä itse et tiedä. Kieroutuneelta hän joka tapauksessa vaikuttaa.
Mietinkin että ehkä seuraavalla kerralla kysyn mitä tarkoittaa, etten ymmärrä.
Niin kuin loukkaavia vitsejä kerrottaessa neuvotaan tekemään.
Joku kysyin, niin on lytännyt ja vähätellyt muutenkin, eli sen puolesta ei ole yllättävä kommentti, mutta aihe tuntuu itselle erityisen aralta ja suhtautuminen kylmältä.
Kiitos jo näin monet on vastanneet :)
Onko mahdollista että äitisi viittaa siihen, mitä luulee sinun ajattelevan lasten hankkimisesta? Että olettaa että sinua ei lasten teko kiinnosta? Voiko tämä olla hänen tapansa kysyä, haluatko tai suunnitteletko lapsia?
Minun mielestä tarkotti henkistä puolta.
Loukkaantuminen ylipäätään on hukkaan heitettyä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tarkotti henkistä puolta.
Tarkottaa mitä puolta vaan, onko tää susta ihan hyvä kommentti sanoa yhtään kenellekään?
Sanot vain äidillesi, että uusi poikakaveri on hopeakettu ja kohta on tulevalla isoäidilläkin taas puuhaa.
mies52v
Loukaantuisin, todellakin. Tarkoitti mitä tahansa, niin loukkaava ja vähättelevä kommentti.
Sano sille, että ”ei susta taida olla mummoksi meidän lapsille” (ja tämä on totta).
Olisin 3 kk puhumatta koko tyypille.
Miksi tuosta pitäisi loukkaantua? Ei äitisi tarkoita, että sinusta ei ole biologisesti äidiksi, hän tarkoittaa, että sinusta ei nykykapasiteetilla ole äidiksi. Olet liian urasuuntautunut/mukavuudenhaluinen/minäkeskeinen tms., jotta sinusta olisi lapsia tekemään.
Ja sitten vielä löytyy joku joka kommentoi tätä esim ”hän on kumminkin sinut synnyttänyt” tai ”hän on sinun ainoa äiti”. Ihan kuin äitiys antaisi luvan käyttäytyä ihan miten sattuu.
Piikittelevä, lyttäävä äiti. Itselläni aivan samanlainen isä, johon pistin jo ajat sitten välit poikki, enkä ole katunut päivääkään.
Loukkaantuisin. Omituinen kommentti. Yrittääköhän äitisi painostaa sinua tekemään lapsia eli saada sinut ns. todistamaan että hän on väärässä?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Muistuttaa isäni puheita. Hän puhui usein, että äitys on kovaa työtä ja vaikutti epäilevän, pystynkö siihen. Hänen mielestään avioliitto ilman lastakin olisi vaativaa. En tiedä, mistä hän oli saanut nuo käsitykset. Toisaalta nyt vuosia myöhemmin sanoisin, ettei hän ihan väärässä ollut ainakaan äitiyden suhteen...luulin osaavani olla parempi äiti.
Kun isä sitten kuuli, että lapsi oli tulossa, hän ensin kysyi kauhistuneena, miten meille oli päässyt sellainen vahinko käymään. Vastasin, ettei ollut vahinko, vaan toive.
Jotkut vanhemmat puhuvat tuolla tavalla.
Loukkaantuisin.