Mistä paha maku tilauspizzoissa johtuu?
Oon tilannut useista eri kaupunkieni pizzerioista pizzoja, ja jotain outoa on tapahtunut viimeisen parin vuoden aikana: pizzooihin on tullut todella paha sivumaku.
Ensin oli pizzapaikka suosikki 1. Vuosia olin heidän asiakas ja tilasin aina saman pizzan, americanon. Yht äkkiä maku muuttui. Kaikki pizzat tän muutoksen jälkeen maistui niin pahalle että oli pakko vaihtaa ravintolaa.
Siirryin paikan 2. Asiakkaaksi. Pari kertaa toivat hyvänmakuisen pizzan, mitä nyt reunoilta raakaa ja litteä pohja. Kunnes taas ilmeni sama vika: todella paha maku, joka kerta. Phyi siis!
Kolmas vuorossa: pahaa.
Joku käsittämätön sivumaku ilmaantunut kaikkiin kaupunkini pizzoihin. Kumimainen, tai sitten onko liha pilaantunutta, näin jotkut väittää. Nää on ollu ns. Karvakäsi paikkoja paitsi ei yksi. Kotipizzaa en ole kokeillut enkä aiokaan hinnan takia.
Pizzanpaistajat kertokaas mistä tuo kumimainen ja paha maku tulee?? Kun ei aiemmin ollut?
Kommentit (57)
Mitäs jos hiilarisi.at söisitte oikeaa ruokaa. Ei tarvitsisi ravata lekurilla jatkuvasti.
Juusto = Uunissa sulanut käytetty kondomi
Ostan harvoin pizzaa, mutta parin erehdyksen jälkeen olen todennut, että tykkään eniten kotipizzan pitsoista. Americana on minunkin suosikkini, tosin moni muukin on hyvää.
Kannattaisi kokeilla.
Tilaan aina Kotipizzasta tasalaatuisuuden takia. Koska se on kallis, tilaan pizzaa vain harvoin.
Joissain halvemmissa paikoissa olen myös saanut hyvää pizzaa, mutta tasoon ei voi samalla tavalla luottaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tarttuuko joistakin pitsalaatkoista jotain makua/hajua. Etenkin mikäli laatkot säilytetty huonosti pitseriassa. Siivouskomerossa ellei peräti henkilökunnan vc- tiloissa.
AP:n kannattaisi antaa paikkoihin palautetta ja kysyä, onko jotain ainesosaa muutettu entisestä. Paikathan on luultavasti FB:ssä? Siellä on helppoa palautteenanto.
Munkin mielestä pizzeria pizzat on nykyään pahoja. Varmaan on vanhaa lihaa tai väärin säilytettyä. Lopullisesti meni maku kun päällä oli raakaa kananmunaa, se kun olisi pitänyt paistaa uunissa pizzan päällä.
Mäkin olen huomannut muutoksia maussa.. Ei ne pahemman makuisia ole vaan enemmänkin mauttomia.
Vierailija kirjoitti:
Rotan liha on halpaa ja niitä saa pyydystämällä pikku vaivalla.
Itse asiassa rotan saaminen loukkuun on yllättävän vaikeaa. Ovat harmillisen älykkäitä ja varovaisia pirulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Muistan lukeneeni jostain, että ihmisen liha olisi kumimaista. ;)
Vierailija kirjoitti:
Rotan liha on halpaa ja niitä saa pyydystämällä pikku vaivalla.
Itse asiassa rotan saaminen loukkuun on yllättävän vaikeaa. Ovat harmillisen älykkäitä ja varovaisia pirulaisia.
Tastes like chicken.
Mitä voi odottaa, jos käytetään halvimpia mahdollisia raaka-aineita ja aina jos mahdollista päiväysalennettua?
Kitkerä sivumaku on ainakin näissä ulkomaalaisten pizzoissa.
Kannattaako aina tilata halvinta mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Tarttuuko joistakin pitsalaatkoista jotain makua/hajua. Etenkin mikäli laatkot säilytetty huonosti pitseriassa. Siivouskomerossa ellei peräti henkilökunnan vc- tiloissa.
Oiskohan tässä perää? Ite huomannu joskus pizzassa semmosen, hmm, "bensamaisen" sivumaun, ja pizzalaatikot haisee usein sellaselle, se pahvi.
Tai vähän niinkuin palaneen kumin haju/maku. Tarkottikohan ap sellasta?
Ne pahviset pizzalaatikot saa pizzan kun pizzan maistumaan pahvilta, eli pahalta.
Vierailija kirjoitti:
oisko juusto muuttunut juustonkaltaiseksi valmisteeksi?
No onhan se kinkkukin vaihtunut kinkkuvalmisteeksi. Jos pohjakin on vaihtunut pohjankaltaiseksi pahviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan tässä perää? Ite huomannu joskus pizzassa semmosen, hmm, "bensamaisen" sivumaun, ja pizzalaatikot haisee usein sellaselle, se pahvi.
Tai vähän niinkuin palaneen kumin haju/maku. Tarkottikohan ap sellasta?
Sillonhan pitsalootia olis voitu säilyttää auton takakontissa. Siis pelkkiä lootia joita tukusta kai hakevat tai jostain. Tai varastossa on lootat ja autotarvikkeita.
Kahdesta eri pizzeriasta pizza on maistunut oudolle, kun olen tilannut pepperonia. Koiranruokamainen sivumaku, en syönyt loppuun :E Maistu siltä miltä koiran märkäruoka haisee
Kannibaalien mukaan ei. Vasikan ja sian seokseksi on osa kuvaillut.