Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako eri työpaikkaa vanhemmillasi on ollut, entä itselläsi? (poislukien kesätyöt)

Vierailija
10.06.2020 |

Mulla tähän mennessä 5 (eläkeikään yli 20 v), isälläni 2, äidillä 3 (ovat jo eläkkeellä).

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä ei ole ollut koskaan palkkatyötä, hän oli yrittäjä jo 16v iässä. Äidillä on ollut ainakin 20 työsuhdetta, varmaan enemmänkin, koska hän teki aikoinaan töitä vain talvet ja oli vakituisessa työsuhteessa vasta 4 vuotta ennen eläkkeellejäämistä. Minä olen 37v ja menossa on 3. työsuhde.

Vierailija
22/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan vanhempieni työpaikoista. Itselleni nykyinen työpaikka on ehkä yhdeksäs, jos mukaan lasketaan oma yritys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ehkä 10 ja isällä 5. Mulla 2-5 riippuu mitä lasketaan

Vierailija
24/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkalleen tiedä. Mut iskä vaihteli ainakin useemmin työpaikkoja, ja usein vaihtoi siis. Äitillä nuoruudessa ollut kai enemmän paikkoja, ainakin 5 varmaan mutta en sen tarkemmin tiedä onko enemmänkin ollut.

Ja ite en oo laskenu, mut esim. keikkatyötä oon tehny ties kui moniin paikkoihin jne.. :D ja muitaki töitä.

Vierailija
25/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-ah, mitähän tähän sanoisi. Isällä oli yksi ainoa työpaikka koko lapsuuteni ajan, siitä jäi aikanaan eläkkeelle, ja ehti olla talossa yli 30 vuotta. Yhdestä aikaisemmasta työpaikasta puhui joskus. Mutta oli hänellä aika paljon muitakin, kun lopetti koulun jo 14-vuotiaana ja meni töihin. Oli juoksupoikana ja yleismiehenä ja teki erilaisia puutarha- ja huoltotöitä ja vaikka mitä. 

Äidilläni oli työpaikkoja vähän enemmän, nuorena naisena oli kai silloinkin vaikea saada vakipaikkaa. Oli lapsuuteni aikana muistaakseni neljässä tai viidessä eri päiväkodissa töissä, ja vaihtoikohan vielä sen jälkeen kun muutin kotoa. Eläkkeellä nykyään. Äiti opiskeli lastenhoitajaksi kun olin noin 5-vuotias, ennen sitä oli toisessa ammatissa, useammassa työpaikassa, ja varhaislapsuudessani teki ilta- ja viikonloppukeikkaa siivoojana ja päiväkodeissa, monessa paikassa. Ennen tätä oli toki myös muissa lyhytaikaisemmissa töissä, esim. kaupassa ja lapsenlikkana, työelämään kun siirtyi osittain jo 14-vuotiaana ja teki koko ammattikouluaikansa töitä opintojen ohella.

Vierailija
26/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni 2, isälläni 1. Heillä ikää 80.

Minulla 1 vakituinen työpaikka. Pari aikaisempaa olivat lyhyitä, tai ulkomailla. Minulla ikää 51.

Vierailija
27/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla boomer vanhemmillni on ollut kermaperse kultakellovirka, eli siis yksi ja sama julkinen työnantaja (tehtävä samassa paikassa on saattanut vaihdella).

Isä jäi 56v iässä virkamiehen erikoiseläkkeelle (rajatulle virkamiesjoukolle) ja tuon boomerin eläke on suurempi kuin mun 40v:n PALKKA. Isäni on joku opistomerkonomi, minä KTL. Ennen kouluttamaton virkamieskin sai loistopalkkaa.

Lisäksi mun eläkeikä on 67v ja pari kuukautta pääkle. Siinä vaiheessa kun pääsen eläkkeelle, olisi boomeri isä ollut jo yli 11 v luksus eläkkeellään. Lisäksi olin 33v ikään asti määräaikais-ketjutus pätkätöissä ja vasta silloin sain ekan vakituisen työn. Työnantajia ollut 7.

Tähä ne suomen rahat on menneet - suuriin ikäluokkiin.

Vierailija
28/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla yksi ja kaksi.

Itsellä kolme.

Vierailija
29/29 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä n. 10, isä työskenteli mm. viihde- ja taidealalla epätyypillisissä työsuhteissa eli arvioisin useampaa kymmentä. Itsellä ikää 38 ja menossa 15 ja 20 välillä, jos lasketaan kesätyötkin. Makuasioita mutta minusta on kamala ajatus että joutuisin olemaan samassa työssä yli 5 vuotta.