Montako eri työpaikkaa vanhemmillasi on ollut, entä itselläsi? (poislukien kesätyöt)
Mulla tähän mennessä 5 (eläkeikään yli 20 v), isälläni 2, äidillä 3 (ovat jo eläkkeellä).
Kommentit (29)
Isällä muistaakseni 3 Äidillä kaiketi myös 3. Minulla ainakin yli 10. Ainakin 10 tulee mieleen nyt ensihätään.
Vierailija kirjoitti:
Enhän mä vanhempieni kaikkia työpaikkoja voi tietää. En ollut vielä syntynyt kun aloittivat työelämässä. :D
Ettekö puhu tuollaisista asioista? Vai vaihtoiko vanhempasi niin usein työpaikkoja ettet voi muistaa?
Vanhemmilla yhteensä muutama. Itselläni kymmenen. 30 vuotta eläkeikään.
Meillä kaikilla yksi. Itse olen ollut amiksesta valmistuttuani samassa paikassa yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän mä vanhempieni kaikkia työpaikkoja voi tietää. En ollut vielä syntynyt kun aloittivat työelämässä. :D
Ettekö puhu tuollaisista asioista? Vai vaihtoiko vanhempasi niin usein työpaikkoja ettet voi muistaa?
Puhutaan mutta enhän mä niitä ole mieleeni painanut.
Mulla 4, jos ei lasketa kesätyöpaikkoja. Äidillä ei yhtään. Isällä oma yritys, mutta sitä ennen silläkin oli monta työpaikkaa. 16 vuotta eläkeikään (päivätkin voisin luetella).
Joka kerta työpaikkaa vaihtaessa muuttuu hieman kyynisemmäksi. Se vähän laimentaa uuden työpaikan tuomaa iloa mutta myös pehmentää pettymyksiä.
Isällä ehkä joku reilu 5, äidillä ehkä viitisen. En tarkkaan tiedä aikaa ennen syntymääni, mutta perustan laskelmat asuinpaikkakuntien mukaan (samalla pakostakin vaihtui työpaikka). Työtehtäviä eri työnantajien palveluksessa on ollut enemmän. Isälle en laske työpaikkoihin valmentajapestejä, joita on lukuisia.
Itse olen neljännellä työnantajalla, yksi vaihdoksista oli ulkoistus. Työuraa takana vuodesta 1998 ja käytännössä samalla paikkakunnalla koko ajan. Kesätyöt jätin laskuista, mutta niitä olikin vain yhhdelle työnantajalle.
Isovanhemmillani oli kaikilla vain 1, olivat maatalon emäntiä ja isäntiä, vanhemmillani 2-3, itselläni jo n. 10.
Isällä yksi, äidillä useampi kun on ollut eri aloillakin, en siis tiedä tarkkaan. Molemmat 60-vuotiaita. Minä olen 28-vuotias ja viides työpaikka menossa.
Oiskohan mulla ollut 15 työpaikkaa. Muutama sellaisia, että oon ollut vain alle vuorokauden töissä ku oon jo irtisanonut itseni. Yleensäkään harvoin viihdyn yli vuotta samassa työpaikassa.
Vanhemmilla yhteensä yksi. Minulla on aina ollut pätkätöitä ja sivutöitä, joten kertyyhän niistä. Nytkin olen ollut tässä työssä 12 vuotta, mutta samaan aikaan käynyt keikkailemassa eri paikoissa, joten samaan aikaan ainakin 50 eri työsuhdetta ollut myös muualle.
Isällä 5 työpaikkaa, kuoli eläkeiässä.
Äidillä 3, on eläkkeellä.
Olen 46v, ja minulla tämä nykyinen mukaanlukien 5.
Kumpikin vanhemmistani meni suoraan koulusta töihin 15-16-vuotiaana ja oli samassa paikassa eläkkeelle asti. Kummallakaan ei ole mitään koulutusta.
Itse olen ollut koko tähänastisen työurani samalla työnantajalla. Tosin työyksikkö ja -tehtävät ovat vaihtuneet.
Isälläni on ollut 6 työpaikkaa. Äiti oli pitkään kotona, mutta sen jälkeen 2-4 lyhyttä työsuhdetta ja yksi pidempi.
Itsellä reilu nelikymppisena vasta kolmas työnantaja menossa. Tosin ensimmäinen työnantaja vaihtui yrityskaupan myötä (olisiko sitten työpaikka sama) Tällä nykyisellä työnantajalla siirryin sisäisellä siirrolla ulkomaille (työnantaja pysyi, työpaikka vaihtui)
Voisin laskea, että olen siis kolmannessa työpaikassani.
Minun muistiini molemmilla 3. Oletan kuitenkin, että nuoruusvuosiin mahtuu useampi lyhytaikaisempi työpaikka, kuten itsellänikin. Nopeasti saan laskettua omassa työhistoriassani 7 työpaikkaa, joista 5 on ajalta ennen valmistumista "omalle alalle".
Isällä tietääkseni 2, äidillä 1, ovat jo eläkkeellä.
Itselläni nyt pitempiä työsuhteita 6 eri työnantajalle (9 pätkänä), lisäksi lukuisat kesä- ja keikkatyöt.
T. 35v pätkätyöläinen
Isällä ehkä 2, äidillä ehkä 4, itselläni nyt 7. työpaikka. Lisäksi tietysti pikkukeikkoja sinne tänne.
N49