Kokemuksia unihalvauksista
Mulla oli näitä yhdessä asunnossa joka yö. Oli rasittavinta ikinä. Monta kertaa vielä yössä ja aina vain pahempia. Lopulta hereilläkin unihalvauksien tapahtumat/ilmiöt sekoittuivat todellisuuteen. Myös kaverini,jotka kävivät kylässä, alkoivat saada niitä.
Muutin eri asuntoon ja ne kaikki loppuivat kuin seinään. Muilla vastaavia kokemuksia? Voiko joku talon sijainti, radiomastot tai sähkömagneettinen säteily altistaa niille?
Kommentit (9)
Minulla alkoi unihalvaukset joskus nuorempana. En osaa ottaa kantaa sähkömagneetteihin, mutta omalla kohdallani en usko sellaisiin. Enemmänkin olen huomannut yleisen elämäntilanteen ja stressin vaikuttavan. Nyt en ole saanut unihalvauksia moneen vuoteen, mutta edelleen joskus stressaavissa elämäntilanteissa kuulen ääniä tai saan hajuharhoja nukahtaessani tai aamulla puoliunessa. Se on varmaan samantyylinen ilmiö kuin unihalvaukset.
Oon saanut vain kaksi unihalvausta elämäni aikana. Ensimmäinen tuli ironisesti kun olin edellisenä päivänä pohtinut, että olisi kiva kokea unihalvaus. Toinen unihalvaus loppui kuin seinään kun rävähdin nauramaan koska tilanne oli niin absurdi. Sen jälkeen ei ole tullut.
Unihalvauksia tulee suuremmalla todennäköisyydellä jos nukkuu selällään.
Vierailija kirjoitti:
Oon saanut vain kaksi unihalvausta elämäni aikana. Ensimmäinen tuli ironisesti kun olin edellisenä päivänä pohtinut, että olisi kiva kokea unihalvaus. Toinen unihalvaus loppui kuin seinään kun rävähdin nauramaan koska tilanne oli niin absurdi. Sen jälkeen ei ole tullut.
Unihalvauksia tulee suuremmalla todennäköisyydellä jos nukkuu selällään.
Oon mäkin huomannut, että runsas kahvi ennen nukkumaanmenoa lisäsi niitä. Mulla kyllä ne tulevat mahallaan ja kyljellään myös. Joskus oon yrittänyt mielessäni laskea hitaasti, että kauanko ne kestää. Mutta siinä vaiheessa ku olin jo reilusti yli tuhannessa menossa, tajusin, ettei se odottamalla lopu. Sitä vain pitää saada taisteltua itsensä hereille siitä.
Rasittavaa on sellainen sähköinen pistelevä tunne. Tuntuu kuin yrittäisi irrota suunnilleen ruumiista. Jos yrittää kääntää päätä,tuntuu kuin pää kääntyisi kokonaan ympäri. Välillä oon jo käynyt hereillä ja käännän kylkeä, kun yhtäkkiä tunnen kuinka joku astuu selän taakse. Ennen kuin ehdin kääntyä, se "joku" painaa lujasti kiinni sänkyyn enkä voi liikkua. Välillä tunnen kuin joku tulisi makaamaan viereen ja hönkäisee niskaan. Välillä kuulen, kuinka se puhuu jotain kieltä, jota en tunnista. Todella rasittavia!
AP
Demonit näkivät ystäväsi ja kiinnostuivat.
Vierailija kirjoitti:
Demonit näkivät ystäväsi ja kiinnostuivat.
Olen itse asiassa uskovainen ihminen. Ekoja kertoja saadessani unihalvauksen kuvittelin sen olevan hengellinen juttu. Rukoilin asian puolesta, mutta ne eivät sillä loppuneet. Itse asiassa siunasin koko kämpän ja vedin öljyllä ristinmerkit oviinkin. Oisitte nähneet mun opiskelukavereiden ilmeet, kun kerran kyläillessään tajusivat, että valoa vasten joka seinässä näkyy risti 😅
Samaan ajanjaksoon liittyy, että mulla hajosi pyörä kuukauden sisään viisi kertaa. Ensin eturengas, sitten takarengas, sitten jarrut jne. Kun lopulta sain kaiken korjattua niin sanoin ääneen: "Enää uupuu, että ensi yönä mun pyörä pöllitään". Seuraava yönä se pöllittiin.
Kun kaverini tuli käymään, puhuin tästä asiasta. Sanoin, että voi pitää mua hulluna mutta välillä kuvittelen, että joku henki vainoaa mua, minkä vuoksi kaikki hajoaa. Sitten totesin, että koen nytkin sen saman läsnäolon, joka on aina paikalla ku kaikki hajoaa paskaksi. Kaveri ei edes ehtinyt vastata ku katosta rämähti lamppu alas. Naurettiin ihan kuollakseen, että "joo, tätä mä tarkoitan"
Tulin kuitenkin siihen tulokseen, ettei kyseessä ole hengellinen asia vaan psykologinen tai fysiologinen ilmiö. Osittain sen vuoksi, että seurakunnassa opetetaan, ettei tule ylihengellistää. Toisekseen siksi, ettei se rukouksella loppunut. Kolmannekseen siksi, ettei siinä ole mitään järkeä, kun en pelkää henkiä. Neljännekseen siksi, että noita kokemuksia on muillakin kuin uskiksilla. Lisäksi tuosta on tutkimusta ja tietyt asiat altistavat: kofeiini, stressi jne.
Pyörän hajoamisen selittää runsas käyttö. Pöllimisen hyvä kunto. Lampun sattuma.
Jos et ole vielä koittanut, niin itseä ainakin auttaa heräämisessä pikkusormen liikuttaminen. Silmien tai pään liikuttamisella en yleensä pääse irti, tai unihalvaus siirtyy valveuneen. Molemmat ovat kamalia.
Itsekin uskon noiden johtuvan stressistä, mutta välillä mietin siirrynkö toiseen todellisuuteen.
Unihalvaukset tosiaan tulevat todennäköisimmin selällään maatessa, mutta olen itsekin kokenut niitä myös kyljellään tai mahalleen.
Kun unihalvaus tulee ja siitä saa herättyä, olisi tärkeää herättää itsensä täysin ennen nukahtamista, jotta se ei palaa. Ja niitä ei kannata pelätä etukäteen, sillä stressi lisää niiden määrää. Inhottavia toki ovat aina.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole vielä koittanut, niin itseä ainakin auttaa heräämisessä pikkusormen liikuttaminen. Silmien tai pään liikuttamisella en yleensä pääse irti, tai unihalvaus siirtyy valveuneen. Molemmat ovat kamalia.
Itsekin uskon noiden johtuvan stressistä, mutta välillä mietin siirrynkö toiseen todellisuuteen.
Unihalvaukset tosiaan tulevat todennäköisimmin selällään maatessa, mutta olen itsekin kokenut niitä myös kyljellään tai mahalleen.
Kun unihalvaus tulee ja siitä saa herättyä, olisi tärkeää herättää itsensä täysin ennen nukahtamista, jotta se ei palaa. Ja niitä ei kannata pelätä etukäteen, sillä stressi lisää niiden määrää. Inhottavia toki ovat aina.
Joo, se on kyllä melko sinnittelyä päästä niistä hereille!
AP
Ei mitään kivoja kokemuksia. Muutaman kerran sain niitä. Ihan demonisia juttuja kaikilla kerroilla. Onneksi ei ole enää niitä unihalvauksia ollut. Niistä kokemuksista sais kivan kauhuleffankin aikaiseksi. :)
Minulla alkoivat unihalvaukset n.8v sitten. Niitä tuli välillä melkein päivittäin. Minulla diagnosoitiin epilepsia n.3v sitten. Minulle aloitettiin lääkitys ja unihalvaukset aikalailla loppuivat. Alussa tuli muutama, mutta viimeiseen vuoteen on tullut vain n.2 unihalvausta. Muutin kyllä siinä välissä, mutta en usko muuton vaikuttaneen kovin paljoa.
Minulla on teinitytär, jolle on tullut unihalvauksia nuoresta lähtien. Muutto ei vaikuttanut mitenkään hänen unihalvausten tiheyteen.