Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yyteet ja oma irtisanoutuminen

sihteerska
09.06.2020 |

morjensta, meillä alkaa yt:t ja jos satun saamaan uuden työn, päteekö samat irtisanomisajat yms kuin normaalitilanteessakin? vai kannattaako oottaa että yt:t loppuu ja sanoa irti ittesä vasta sitten, ellei tule kenkää muuten?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö työnantajan mainita että työntekijä on omasta pyynnöstä tullut irtosanotuksi?

Vierailija
22/28 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli yt:n yhteydessä tarjous, että ota 3kk palkkapaketti ja lähde. Ajattelin että se on ihan ok diili, että saan ansiosidonnaisen ja tuon köntän rahaa. Kävikin sitten ilmi, että eihän kassa mitään ansiosidonnaista maksa. Se katsoo että olisin mukamas töissä tuon 3kk ja saisin palkkaa.

Älkää ottako näitä paketteja!!! Aivan huijausta.

Mitä? Miten joku voi olla noin tietämätön ja syyttää vielä työnantajaa huijaamisesta? Luulit että saat palkkaa ja ansiosidonnaista samaan aikaan, voi luoja.. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta ei tarjoa irtisanomispaketteja. 

Vierailija
24/28 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kokemusta. Kaikki ketkä yli 10 vuotta työsuhteessa saivat 6kk palkan kotiin. Jos olisi irtisanonut itse itsensä 0e!

Vierailija
25/28 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitääkö työnantajan mainita että työntekijä on omasta pyynnöstä tullut irtosanotuksi?

Työtodistukseen ja irtisanomisilmoitukseen tulee maininta, että työntekijä on irtisanonut itsensä.

Vierailija
26/28 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtodistukseen ja irtisanomisilmoitukseen tulee maininta, että työntekijä on irtisanonut itsensä.

Joo, mutta se on eri asia.

Työnantaja irtisanoo joko yt:n perusteella tai henkilön väärinkäytösten perusteella. Näissä paketeissa työntekijä irtisanoutuu yleensä itse, joten se tulee työtodistukseen.

Vierailija
27/28 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kokemusta. Kaikki ketkä yli 10 vuotta työsuhteessa saivat 6kk palkan kotiin. Jos olisi irtisanonut itse itsensä 0e!

Tuossahan ei ole kyse paketista vaan irtisanomisajasta. 

Vierailija
28/28 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli yt:n yhteydessä tarjous, että ota 3kk palkkapaketti ja lähde. Ajattelin että se on ihan ok diili, että saan ansiosidonnaisen ja tuon köntän rahaa. Kävikin sitten ilmi, että eihän kassa mitään ansiosidonnaista maksa. Se katsoo että olisin mukamas töissä tuon 3kk ja saisin palkkaa.

Älkää ottako näitä paketteja!!! Aivan huijausta.

Paketti on ihan hyvä vaihtoehto, jos on uusi työpaikka valmiina, johon siirtyy suoraan.

Eikä ole mitään huijausta, mä sain yt:eissä 5kk paketin, ja toki 3kk karenssin, mutta sain uuden työn alle kahden kuukauden sisällä niin aika kivasti jäi matkarahoja jemmaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi