Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä yli pomon huudoista?

Vierailija
09.06.2020 |

Pomo kävi sitten huutamassa töistä, jotka oli sen mielestä hoidettu huonosti. Luetteli paljon kaikenlaista mikä ei pitänyt paikkansa ja missä tilanteissa en ollut edes ollut. Minulle jäi siis epäselväksi mikä ongelma edes oli. Ilmeisesti joku oli käynyt panettelemassa minua ja pomo oli paitsi uskonut kaiken niin myös paisutellut päässään ongelmaksi kaikkea mikä voisi jollain, jossain tilanteessa olla ongelma.

Minun on nyt vaikea päästä asiasta yli. Jo se äänen korottaminen löi ällikällä mutta lisäksi koko jutun epäreiluus, missa minulta ei kysytty mitään, syyteltiin vain asioista, jotka eivät olleet totta. Miten tuollaisesta epäreiluudesta voi päästä yli? Miten jatkaa eteenpäin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esimiehen kyvyt ei riitä, alkaa huutaminen.

Vierailija
22/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamusmies paikalle ja pomo vastuuseen! Katotaan kuka viimeksi huutaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentään tiedät, että sinua syytetään jostain vaikkakin tarpeettomasti ja pääset puolustautumaan.

Minulle ei koskaan sanota mitään vaan jostain syystä vaan olla tyytymättömiä eikä palkata vakituiseksi vaan siihen haetaan joku muu vaikka talon ulkopuolelta. Sitten vaan sanotaan, kun en osaa jotain, vaikka olen kuitenkin osannut. Kun oltaisiin sanottu tämä mielipide osaamisesta aiemmin, niin oisin voinut ottaa selvää ja varmistaa, että teen varmasti oikein.

Kuulostaa kertomasi perusteella siltä, että naamakertoimesi ei vain miellytä tai henkilökemioihin liittyvä juttu. Se ei tarkoita, ettet osaisi työtäsi tai olisit tehnyt huonosti/väärin. Väärin tekeminenhän korjattaisiin. Epäammattimaistahan tuollainen saamasi kohtelu työpaikalla on, mutta se taitaa olla valitettavan tavallista joissain työpaikoissa. 

Vierailija
24/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joko luottamusmies/työsuojeluvaltuutettu paikalle tai sitten työpaikan vaihto. Itse vaihdoin työpaikkaa. 

Edellinen

Vierailija
25/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo kirjallinen puolustautuminen on hyvä.

Itselle kävi joskus niin, että jonkun väärinkäsityksen seurauksena pomo syytti ja haukkui. Tilanne tuli täysin yllättäen, enkä osannut puolustautua. 

Jälkeenpäin ärsytti ihan älyttömästi, kun asia jäi lopulta oikaisematta.

Ilmaisen muutenkin itseäni paremmin kirjoittamalla, kuin verbaalisesti. Asia vaan pitäisi hoitaa heti.

Vierailija
26/26 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tekee jo tämä, että saa erilaisia näkemyksiä. Olen juuri tuota mieltä, että pomo oli jotenkin todella ärtynyt ja se vaikutti tilanteeseen minusta riippumatta. Ja että jos olisi ollut asiasta kyse, niin sen olisi voinut korjata, mutta mitään korjaamista ei edes ehdotettu eikä annettu sellaiseen tilaisuutta.

Ja ihan kiva, jos jonkun muunkin mielestä äänen korottaminen kertoo ammattitaidon loppumisesta. On tietysti minulle edullista ajatella niin, mutta kun en ole sellaiselle toiminnalle muitakaan selityksiä keksinyt. Pomohan varmasti sanoisi, ettei huutanut, sanoi vain tiukasti (naama täristen).

Ap