Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä yli pomon huudoista?

Vierailija
09.06.2020 |

Pomo kävi sitten huutamassa töistä, jotka oli sen mielestä hoidettu huonosti. Luetteli paljon kaikenlaista mikä ei pitänyt paikkansa ja missä tilanteissa en ollut edes ollut. Minulle jäi siis epäselväksi mikä ongelma edes oli. Ilmeisesti joku oli käynyt panettelemassa minua ja pomo oli paitsi uskonut kaiken niin myös paisutellut päässään ongelmaksi kaikkea mikä voisi jollain, jossain tilanteessa olla ongelma.

Minun on nyt vaikea päästä asiasta yli. Jo se äänen korottaminen löi ällikällä mutta lisäksi koko jutun epäreiluus, missa minulta ei kysytty mitään, syyteltiin vain asioista, jotka eivät olleet totta. Miten tuollaisesta epäreiluudesta voi päästä yli? Miten jatkaa eteenpäin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä huomenna luottamusmies mukaan ja pyydä pomoa keskustelemaan uudelleen asiat läpi.

Vierailija
2/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ajatukset jankkaavat vain takaisin siihen tilanteeseen ja ihmettelyyn, että miksi se pomo sanoi niin ja niin. Ja mistä se ne syytteet keksi. Ja sanoinkin siinä tilanteessa, että ei pidä paikkansa ja että ohjeiden mukaan olen toiminut. Mutta eihän se mitään auttanut, jatkoi vain syyttelyään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin menemään... En tuntisi oloani enää turvalliseksi tuollaisessa paikassa... Tai sitten vaan elät sen asian kanssa, että pomosi on idiootti, älä muuta odota.

Vierailija
4/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäkää tuo tilanne ulkopuolisen avun turvin!

Mulle on valitettavasti käynyt noin. Yksi tiimistä oli panetellut kaikkia muita pomolle. Asiaa ei tosin tuotu muiden tietoon edes huutamalla. Niinpä sitä ei voinut selvittää ja lopputuloksena väärinkäsityksestä paisui sellainen soppa, että useat ihmiset lähtivät työpaikasta pois.

Panettelija tietysti jatkaa ja lienee tyytyväinen aiheuttamaansa sotkuun.

Vierailija
5/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä ei ole kovin turvallinen olo töihin mennessä ja jännittää. Pomoa pystyy hyvin välttelemään, mutta silti mietityttää, että minkä virheen se seuraavaksi löytää tai keksii. Ap

Vierailija
6/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään tiedät, että sinua syytetään jostain vaikkakin tarpeettomasti ja pääset puolustautumaan.

Minulle ei koskaan sanota mitään vaan jostain syystä vaan olla tyytymättömiä eikä palkata vakituiseksi vaan siihen haetaan joku muu vaikka talon ulkopuolelta. Sitten vaan sanotaan, kun en osaa jotain, vaikka olen kuitenkin osannut. Kun oltaisiin sanottu tämä mielipide osaamisesta aiemmin, niin oisin voinut ottaa selvää ja varmistaa, että teen varmasti oikein.

Vierailija
7/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene työterveyshuoltoon ja kerro mitä on tapahtunut. Olet saanut trauman ja asia pitää selvittää sinun terveytesi näkökulmasta.

Vierailija
8/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna periksi. Samaa kuin muut että ota liitosta tai työterveyshuollosta apu ja selvitä asia. On kurjaa, kun syytellään turhaan, mutta silloin pitää puolustautua. Muuten se vaan jatkuu. 

Niin ja kirjaa nyt ylös, milloin tämä tapahtui ja mitä sinulle sanottiin ja mistä syytettiin. Kaikki vaan ylös, jotta on näyttää tarkasti, mitä milloinkin on tehty. Jos et nyt tee asialle mitään, niin on ainakin ylhäällä tarkka-aika ja sanomiset, jos tarvitsee myöhemmin palata tähän.

Vierailija
9/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto ja luottamusmies ovat oikeat henkilöt joiden puoleen kääntyä. Ensi kerralla jos joku huutaa sanot "älä huuda minulle". Huutaminen on henkistä väkivaltaa

Ikävä kokemus, mutta asia pitää selvittää, erityisesti, jos syytteli turhasta.

Vierailija
10/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto, luottamusmies tai miten olis äiti ja isi?

Mene, varaa pomolta aika ja käy asia läpi kahden kesken.

Vierailija
11/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomollakin on varmaan esimies, mene hänen juttusille.

Vierailija
12/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kokenut pitkän linjan ammattijohtaja. Pomosi on urpo, sillä viisaan johtajan eka sääntö on aina:älä usko ensimmäistä versiota tarinasta. Aina pitää haastatella molemmat osapuolet ja usein se joka juoksee valittamassa on väärässä oleva osapuoli.

Mutt: älä sotke luottamusmiestä tähän. Sen kun teet niin maineesi menee pomon silmissä ja sen jälkeen ylennyksistä turha haaveilla, kun sulla on duunariasenne. Duunariasenne on sitä että kaikki asiat yritetään hoitaa valittamalla luittamusmiehelle, siis palkankorotuspyynnöstä alkaen.

Se mitä kannattaisi tehdä on lista niistä syytöksistä joita sait, ja oma vastineesi niistä perään. Et voi sanoa suoraan pomolle päin maamaa näitä, pomosi ei kestäisi sitä ja menettäisi kasvonsa. Mutta kun lähetät muistion, saat korjattua epäreilut syytökset niin ettei kukaan menetä kasvojaan.

Olen itse hyvä ja pidetty esimies ja johtaja, mutta yksityissektorin kasvatti ja se mitä en siedä yhtään, on luottamusmiehen kautta ruikuttaminen. Sinun pitää puolustaa ITSE itseäsi. Tee se, niin arvostuksesi nousee.

Vierailija
13/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiesten huutamiseen pitää olla nollatoleranssi. Itse löin kerran huutavaa esimiestä. Tajusi virheensä ja sen jälkeen huutaminen loppui koko työyhteisössä.

Vierailija
14/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene työterveyshuoltoon ja kerro mitä on tapahtunut. Olet saanut trauman ja asia pitää selvittää sinun terveytesi näkökulmasta.

Ei saakeli miten typerä ohje. Teeppä tämä, seuraavissa yt-neukoissa olet potkulistalla.

Saakelin uniikit lumihiutaleet, kaikesta ei voi uhriutua. Tollsta vaan pitää kestää työelämässä.

T. Ainakin 30 kertaa työssä huutamisen kohteeksi joutunut

Vierailija
15/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiesten huutamiseen pitää olla nollatoleranssi. Itse löin kerran huutavaa esimiestä. Tajusi virheensä ja sen jälkeen huutaminen loppui koko työyhteisössä.

Sellainen voimafantasia!

Vierailija
16/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyshuolto, luottamusmies tai miten olis äiti ja isi?

Mene, varaa pomolta aika ja käy asia läpi kahden kesken.

Tämä on ainoa JÄRKEVÄ ohje. Kaikki muut ohjeet todella paskoja (soita luottari/työsuojelu/työterveys/poliiisi/palokunta)

Suoraselkäinen hoitaa asiat itsenäisesti eikö ripustaudu muiden apuun.

Vierailija
17/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kokenut pitkän linjan ammattijohtaja. Pomosi on urpo, sillä viisaan johtajan eka sääntö on aina:älä usko ensimmäistä versiota tarinasta. Aina pitää haastatella molemmat osapuolet ja usein se joka juoksee valittamassa on väärässä oleva osapuoli.

Mutt: älä sotke luottamusmiestä tähän. Sen kun teet niin maineesi menee pomon silmissä ja sen jälkeen ylennyksistä turha haaveilla, kun sulla on duunariasenne. Duunariasenne on sitä että kaikki asiat yritetään hoitaa valittamalla luittamusmiehelle, siis palkankorotuspyynnöstä alkaen.

Se mitä kannattaisi tehdä on lista niistä syytöksistä joita sait, ja oma vastineesi niistä perään. Et voi sanoa suoraan pomolle päin maamaa näitä, pomosi ei kestäisi sitä ja menettäisi kasvonsa. Mutta kun lähetät muistion, saat korjattua epäreilut syytökset niin ettei kukaan menetä kasvojaan.

Olen itse hyvä ja pidetty esimies ja johtaja, mutta yksityissektorin kasvatti ja se mitä en siedä yhtään, on luottamusmiehen kautta ruikuttaminen. Sinun pitää puolustaa ITSE itseäsi. Tee se, niin arvostuksesi nousee.

Kaikki ei ole kaltaisiasi. Ikävä kyllä Suomi on pullollaan työpaikkoja, joissa työntekijän oikeusturvan vuoksi luottamusmiehen läsnäolo on suotavaa, jopa välttämätöntä.

Vierailija
18/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka olette isossa firmassa töissä olkaa onnekkaita kun teillä on sentään luottamusmiehet tai työterveyshuollot, pienessä firmassa yksinyrittäjällä työskennelleenä ei ole ketään jolle puhua, ainut on joko sietää se huuto ja vi tuilu tai lähteä pois, puhuminen näille ei auta kokeiltu on.

Vierailija
19/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta luottamusmies, ei työterveyshuolto, eikä pomon kanssa juttelut, kun esimies on sadisti, jolla on omat suosikit ja joka ohjailee myös työterveyshuoltoa. Kokemusta on. Lähde menemään ennen kuin menetät terveytesi tai jopa henkesi.

Vierailija
20/26 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä laittaisin esimiehelle viestiä, jossa pyytäisin vielä näin mustaa valkoisella käymään läåi kaikki ne asiat, jotka häntä nyt noin suututti. Sitten vastaisin, kohta kohdalta viestiin ja kumoaisin väitteet ja lähettäisin sen takaisin, esimiehen esimies mukaan jakeluun tässä vaiheessa. Aina on hyvä olla kaikki tämän tyyppinen dokumentoituna.