Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi ottaa rautakuuri mutta en pysty niellä

Vierailija
09.06.2020 |

Tabletteja. Tai aina tuottanut ongelmia toi :( tietääkö kukaan rautaa mitä sais pieniä tabletteja tai että voisi murskata?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon sitten toi Opsidan ärsyttää mahaa? :/

Vierailija
22/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin naisellista olevinaan, kun: "voi kauheeta en siiisss pysty nielemään noin isoja pillereitä".

Avatkaa se nielunne ja ottakaa lääkkeenne. 5 pilleriä menee helposti muutamalla vesikulauksella. Mutta kun jotkut on niin hienokurkkuisia. Pitää heittää päätä taaksepäin niellessä ja muuta esitystä. Lopettakaa shownne ja antakaa palaa. Sievistelijät. Pyh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pureskeltavia/imeskeltäviä rautatabletteja, joissa myös c-vitamiini. Hyvänmakuisia. Taisin ostaa Citymarketista.

Minkä niminen? :)

Sana-Sol purutabletti RAUTA + c-vitamiini, 90 tabl purkissa.

1 tabl sis Fe² 14 mg.

Vierailija
24/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pureskeltavia/imeskeltäviä rautatabletteja, joissa myös c-vitamiini. Hyvänmakuisia. Taisin ostaa Citymarketista.

Minkä niminen? :)

Sana-Sol purutabletti RAUTA + c-vitamiini, 90 tabl purkissa.

1 tabl sis Fe² 14 mg.

Ai, no pitäis olla 100 mg rautaa:(

Vierailija
25/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltofer on purutabletti. Luontaistuotekaupoissa on rautasuihketta ja kräuterblutsaftia. Vedät vaikka noita kaikkia samaan aikaan, niin saat tarpeeksi.

Vierailija
26/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla laittoi aivan ruikulille ja oon kuullut paljon samanlaisia kokemuksia muiltakin. Mulle passaa hyvin Vitabalansin Vahva Rauta 100 mg.

Vierailija
27/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltofer on purutabletti. Luontaistuotekaupoissa on rautasuihketta ja kräuterblutsaftia. Vedät vaikka noita kaikkia samaan aikaan, niin saat tarpeeksi.

Maltofer on paras! Ainoa mistä ei tule edes maha kipeäksi. Saa purutabletteina ja nesteenä.

Vierailija
28/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maltofer on paras! Ainoa mistä ei tule edes maha kipeäksi. Saa purutabletteina ja nesteenä.

liian kallis

Vierailija
29/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko vetää pillereitä, kun voi hakea naudan maksaa lihatiskiltä? Lihatiskin halvinta lihaa ja rauta imeytyy pillereitä paremmin. Muita ravinteita kaupan päälle.

Vierailija
30/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkeet ja nesteet sisältävät onnettoman vähän rautaa.

Vierailija
31/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on herkkä vatsa ja obsidan sopii hyvin. Yksilöllistä mikä kenellekin sopii.

Vierailija
32/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore persilja sisältää paljon rautaa, kuten monet tummanvihreät kasvikset.

Käytän persiljaa lähes kaikilla aterioilla, sopii moniin ruokiin ja voileivällekin.

Vierailija
33/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa rautasuihkeissa sitä rautaa on tosi vähän. Jos on todella alhainen ferritiini, niin rautaa pitäisi saada joko 50 mg/vrk tai 100 mg joka toinen vrk. 

Kun minulla oli alhainen ferritiini (4), lääkäri määräsi 200 mg/vrk.

AP:lle neuvo tabletin nielemiseen (olen tällä ohjeella opettanut alle kouluikäisiä lapsiani nielemään tabletteja): Laita se tabletti suuhun, kielen takaosaan. Anna sen tabletin olla siinäm, ja ala juomaan vettä, äläkä etsi sitä tablettia suustasi silloin kun juot. Eli anna sen tabletin olla missä on, juo menemään vaan, useampi kulaus kerralla. Kun suu on tyhjä vedestä, tarkista, onko tabletti vielä suussa. (Tässä kohtaa tulee yleensä hämmästynyt ilme, kun tablettia ei löydykään.)

Vierailija
34/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty niellä, niin miten syödä ruokaa? Voida imeä pillillä? Vai olla sinulla nenämahaletku, jonka kautta ruoka tiputtaa suoraa mahalaukkuun?

Vierailija
35/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla Obsidan aiheutti jäätävän ummetuksen. Eli minulla oli ummetuslääke käytössä päivittän silloin kun söin rautaa. Muista kokeilemistani rautavalmisteista ei ollut minulle mitään hyötyä. Eli rauta-arvot vain laskivat, kun söin jotain "suolistoystävällisempää" valmistetta.

Vierailija
36/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et pysty niellä, niin miten syödä ruokaa? Voida imeä pillillä? Vai olla sinulla nenämahaletku, jonka kautta ruoka tiputtaa suoraa mahalaukkuun?

Ehkä AP:n äidinkieli ei ole oikeasti suomi? Tai on, mutta hän ei ole käynyt jostain syystä peruskoulua?

Vierailija
37/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, paljonko kräuterblutsaft sisältää rautaa, mutta ainakin hemoglobiiniarvo nousi parissa viikossa aivan riittävästi. Ei aiheuttanut ummetusta eikä vatsavaivoja. Sitä saa tavallisista kaupoista, joten hinta tuskin on este ostamiselle. 

Vierailija
38/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa niellä etkä kirjoittaa. Ehkä oma äitisi laiminlöi rautalisän ottamisen raskausaikana. Ehkä onkin parempi että poistut rasittamasta kansantaloutta.

Vierailija
39/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihke on paras, eikä tule huono olo niinkuin monista tableteista. Löytyy luontaistuotekaupoista ainakin.

Päiväannos on neljä suihketta, jotka yhteensä vastaavat 5 mg rauta päiväannosta eli käytännössä ei mitään. Anemiassa päivittäisannokseksi suositellaan 50-100 mg rautaa.

Vierailija
40/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näköjään pysty puhua suomeakaan.