Pitäisi ottaa rautakuuri mutta en pysty niellä
Tabletteja. Tai aina tuottanut ongelmia toi :( tietääkö kukaan rautaa mitä sais pieniä tabletteja tai että voisi murskata?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon sitten toi Opsidan ärsyttää mahaa? :/[/quote
Minulle aiheutti kamalan ummetuksen ja koko ajan maistui suussa rauta. Oli siis todella tukala olo. Mutta toisille sopii hyvin, ei auta kuin kokeilla eri valmisteita.
Kaikki rautavalmisteet värjäävät ulosteen pikimustaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkeet voit unohtaa, jos on oikea raudanpuute. Minimi 100mg/pv. Osta vaikka Ferrodania, puolita ja nielaise Puolikas kerrallaan mustikkakeittoa kera. Tai muun mehukeiton.
Sen jälkeen 500mg c-vitamiiniä. Auttaa raudan imeytymisessä.
Yritä rentouttaa kurkku. Viikon harjoittelun jälkeen sujuu jo paljon paremmin. Tsemppiä!!!
Voiko sellaiset tabletit myös murskata missä toi jakouurre?
Riippuu tabletista. Joissakin lääkkeissä on tabletissa jakouurre, mutta se on tehty vain nielemisen helpottamiseksi, lääkeainetta ei välttämättä ole samaa määrää tabletin kummassakin puoliskossa.
Retafer-tabletit on tosi pieniä, ihme jos ei pysty nielemään. Mulla on ongelmia tablettien nielemisen kanssa jos on vähänkin isompia mut noita oon pystynyt syömään. Nestemäiset valmisteet on kyllä käteviä mut niissä on tosi vähän rautaa.
Maltofer 2 tablettia päivässä, ne imeskellään. Nostaa Hbn hyvin . Ei tule maha oireita, kun ottaa ruuan kanssa
Mä olen aina vaan pureskellut. Hyvin on toimineet.
Minulle lääkäri suositteli joskus apteekissa myytävää nestemäistä rautavalmistetta. Nimi saattoi olla jotain Retafer tyyppistä.
Ne tabletit voi murskata ja nielaista pieneen leipäpalaan käärittyinä ja päälle vettä. Äitini aikoinaan opetti tämän vinkin kun hän joutui syömään jotain pahanmakuista lääkettä.
Harwa meistä on rraautaaa ...
Zinc