Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi ottaa rautakuuri mutta en pysty niellä

Vierailija
09.06.2020 |

Tabletteja. Tai aina tuottanut ongelmia toi :( tietääkö kukaan rautaa mitä sais pieniä tabletteja tai että voisi murskata?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harwa meistä on rraautaaa ...

Zinc

Vierailija
42/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon sitten toi Opsidan ärsyttää mahaa? :/[/quote

Minulle aiheutti kamalan ummetuksen ja koko ajan maistui suussa rauta. Oli siis todella tukala olo. Mutta toisille sopii hyvin, ei auta kuin kokeilla eri valmisteita.

Kaikki rautavalmisteet värjäävät ulosteen pikimustaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkeet voit unohtaa, jos on oikea raudanpuute. Minimi 100mg/pv. Osta vaikka Ferrodania, puolita ja nielaise Puolikas kerrallaan mustikkakeittoa kera. Tai muun mehukeiton.

Sen jälkeen 500mg c-vitamiiniä. Auttaa raudan imeytymisessä.

Yritä rentouttaa kurkku. Viikon harjoittelun jälkeen sujuu jo paljon paremmin. Tsemppiä!!!

Voiko sellaiset tabletit myös murskata missä toi jakouurre?

Riippuu tabletista. Joissakin lääkkeissä on tabletissa jakouurre, mutta se on tehty vain nielemisen helpottamiseksi, lääkeainetta ei välttämättä ole samaa määrää tabletin kummassakin puoliskossa.

Vierailija
44/48 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retafer-tabletit on tosi pieniä, ihme jos ei pysty nielemään. Mulla on ongelmia tablettien nielemisen kanssa jos on vähänkin isompia mut noita oon pystynyt syömään. Nestemäiset valmisteet on kyllä käteviä mut niissä on tosi vähän rautaa.

Vierailija
45/48 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh

Vierailija
46/48 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltofer 2 tablettia päivässä, ne imeskellään. Nostaa Hbn hyvin . Ei tule maha oireita, kun ottaa ruuan kanssa 

Vierailija
47/48 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina vaan pureskellut. Hyvin on toimineet.

Vierailija
48/48 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri suositteli joskus apteekissa myytävää nestemäistä rautavalmistetta. Nimi saattoi olla jotain Retafer tyyppistä. 

Ne tabletit voi murskata ja nielaista pieneen leipäpalaan käärittyinä ja päälle vettä. Äitini aikoinaan opetti tämän vinkin kun hän joutui syömään jotain pahanmakuista lääkettä.