Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö, mikä siinä kiinnostaa?

Vierailija
09.06.2020 |

Ymmärrän lääkärin ja psykologin ammattien haluttavuuden, mutta sossu tekee tylsää paperityötä pelkkien ongelmaisten kanssa. Työ toistaa itseään ja palkka ei päätä huimaa. Ovatko käsitykset liian ruusuiset?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työni on selvästi arvokkaampaa kuin psykologin. Itseasiassa tuttu psykologi soittaa aina kysyäkseen ohjeita, koska minulla on valtuuksia joita hänen ammatillaan ei saa.

Vierailija
2/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää mikään. Ensi kerralla haen johonkin muualle kun sossuun päästäkseen pitäisi lukea jo ihan sairaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu auttaa ihmisiä. Mutta koska iso osa autettavista on sellaisia, jotka eivät halua tehdä mitään olojensa parantamiseen niin ajan myötä työhön kyynistyy ja oikeat avuntarpeessa olevat otetaan vastaan naama norsunvitulla.

Vierailija
4/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu auttaa ihmisiä on näille vain ohutta kulissia. Uteliaisuus ja kontrollointi tärkeintä. 

Vierailija
5/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyys 100%

Vierailija
6/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan täällä kielletty sana "kananperrrsetukka", kun ei millään tullut viesti läpi, jossa tuo sana oli? Erikoista..

Vierailija
7/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllisyys 100%

Jäsenlehdessä oli juttua 60-vuotiaasta naisesta, joka ei ollut saanut virkaa.

Vierailija
8/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei (enää) mikään. Kuinka tyhmä olinkaan, että tälle alalle lähdin. Huono palkka, päätä aukovat asiakkaat, jopa tappouhkaukset, työnantaja ei arvosta, liian vähän työntekijöitä plus siihen vielä avoinna olevat virat. Tehdään isoja päätöksiä, jotka vaikuttavat muiden ihmisten elämään. Huonot esimiehet. Lista on loputon. Mulle riitti. Esim lääkäreitä arvostetaan, mutta tuntuu että kunnanvaltuustoissa ei tyyliin edes tiedetä mitä sossut tekee. Jokainen voi kokeilla kyseistä työtä. Ihan vilpittömästi olen sitä mieltä että vähintään 4500 euron palkka on työn vaativuuteen ja koulutukseen nähden linjassa.

Vierailija
9/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei (enää) mikään. Kuinka tyhmä olinkaan, että tälle alalle lähdin. Huono palkka, päätä aukovat asiakkaat, jopa tappouhkaukset, työnantaja ei arvosta, liian vähän työntekijöitä plus siihen vielä avoinna olevat virat. Tehdään isoja päätöksiä, jotka vaikuttavat muiden ihmisten elämään. Huonot esimiehet. Lista on loputon. Mulle riitti. Esim lääkäreitä arvostetaan, mutta tuntuu että kunnanvaltuustoissa ei tyyliin edes tiedetä mitä sossut tekee. Jokainen voi kokeilla kyseistä työtä. Ihan vilpittömästi olen sitä mieltä että vähintään 4500 euron palkka on työn vaativuuteen ja koulutukseen nähden linjassa.

Valivali. Uskomatonta itseriittoista sontaa, tuollaisia sossuissa juuri on paljon. Omaan elämäänsä leipääntyneitä obeeseja kananperrrrsetukkia, jotka valittavat kaikesta, uhriutuvat ja kuvittelevat että heidän pitäisi saada näyttöpäätetyöstään saman verran palkkaa kuin laajat ja haastavat teoriaopinnot läpikäyneiden lääkärienkin. Huhheijaa.

Vierailija
10/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palkkaa alapeukuttavat, voitte tosiaan itse mennä kokeilemaan työtä. Ensin opiskella 5 v valtiotieteellisessä.

Vierailija
11/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossunkin opinnot on laajat ja teoreettiset :/

Vierailija
12/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossunkin opinnot on laajat ja teoreettiset :/

Olet naiivi jos kuvittelet, että työsi on jotenkin erityisen vaativaa ja hienoa "akateemista" uran uurtamista. Rasittavaa voi toki joidenkin asiakkaiden puolesta olla, mutta ei siinä mitään ihmeellistä älyä tai ongelmanratkaisukykyä tarvita. Riittää että juoruämmän elkeet on hyvin hallussa, ja ymmärtää jotain numeroiden ja kapulakielen päälle.

Vierailija
13/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällaisten asiakkaiden takia on alan vaihto edessä :D

Vierailija
14/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijän homma on vaativaa asiantuntijatyötä, jossa tehdään isoja ihmisten elämään liittyviä päätöksiä. Käytännössä tavataan umpihulluja ihmisiä, luonnevikaisia, väkivaltaisia, nistejä, joilla on vastenmielinen asenne heitä tapaavaa virkamiestä kohtaan. Juoksutetaan, vittuillaan, uhkaillaan ja valitetaan ja näiden asioita tulisi ajaa ja heitä auttaa. Palkka ei vastaa työn vaativuutta ja kuormittavuutta., mutta työllisyys on varma. Tietääkseni jopa virantäyttökiellossa olevat saavat töitä naapurikunnista. 

Vierailija
15/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan katsonut peiliin? Voisiko vika löytyä sieltä?

Vierailija
16/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö näet, että ne sosiaalitoimen asiakkaat on kaikki ihan kullannuppuja? Koko sossukunta vaan on väärässä?

Vierailija
17/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö näet, että ne sosiaalitoimen asiakkaat on kaikki ihan kullannuppuja? Koko sossukunta vaan on väärässä?

Te stanan sossutantat veitte mut mun kodista, vttuilitte, ilkuitte, kohtelitte kaltoin ja ärsytitte että pääsitte rankaisemaan. Nyt ku olen aikuinen ja teidän ammattikunnan valta on mun elämään aika lailla olematon niin makselen kalavelkoja. Ai miten ihanaa ripittää ja vttuilla sossutantalle joka ei voi antaa takas. Lastenkodeissa voi, enää ei voi. Tai ei uskalla. Hahhhhhaaaaa

Vierailija
18/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijän homma on vaativaa asiantuntijatyötä, jossa tehdään isoja ihmisten elämään liittyviä päätöksiä. Käytännössä tavataan umpihulluja ihmisiä, luonnevikaisia, väkivaltaisia, nistejä, joilla on vastenmielinen asenne heitä tapaavaa virkamiestä kohtaan. Juoksutetaan, vittuillaan, uhkaillaan ja valitetaan ja näiden asioita tulisi ajaa ja heitä auttaa. Palkka ei vastaa työn vaativuutta ja kuormittavuutta., mutta työllisyys on varma. Tietääkseni jopa virantäyttökiellossa olevat saavat töitä naapurikunnista. 

Täällä on näköjään joku uusi sensuurisuodatin. Sieltä sitä tuli taas täyslaidallinen nar sis tin uhriutumista. En ole itse sos surot ta tai (luojan kiitos) alalla, mutta satun tuntemaan työkuvioiden kautta useidenkin eri kuntien virkailijoita. Kamalan uteliaita ja pikkusieluisia suurin osa heistä, juuri tuollaisia valittajia, jotka kuvittelevat tekevänsä vaativuudeltaan neurokirurgin työtä vastaavia hommia ja näyttävät myös ajattelevan asiakkaistaan pääsääntöisen negatiivisesti. Kirjoituksestasi huomaa juuri saman inhon ja halveksunnan, ellei jopa suoranaisen ylimielisyyden ja ennakkoluuloisuuden näitä  ns. vastenmielisiä umpihulluja kohtaan, mitä itsekin olen havainnut aika vahvana näissä monialapalavereissa sekä niiden jälkipuinneissa joissa asiakkaita ei ole ollut enää paikalla kuulemassa kuinka heistä puhuttiin.

Palkkauksenne on myös ihan sopiva työhön nähden, eikä täällä kenelläkään muullakaan perusakateemisella ole mitään lentäjäpankkiirin tuloja. Sos.tädeillä on muutenkin muista akateemisista poiketen jokin ihmeellinen tarve kauheasti korostaa akateemisuuttaan ja pitkää ja vaativaa koulutusta. Kyllä se on ihan oikein, että fysiikkaa, kemiaa, matematiikkaa ja biologiaa opiskellut lääkäri ansaitsee enemmän kuin joku valtiotieteitä selaillut marimekkopullukka.

Vierailija
19/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näköjään joku uusi sensuurisuodatin. Sieltä sitä tuli taas täyslaidallinen nar sis tin uhriutumista. En ole itse sos surot ta tai (luojan kiitos) alalla, mutta satun tuntemaan työkuvioiden kautta useidenkin eri kuntien virkailijoita. Kamalan uteliaita ja pikkusieluisia suurin osa heistä, juuri tuollaisia valittajia, jotka kuvittelevat tekevänsä vaativuudeltaan neurokirurgin työtä vastaavia hommia ja näyttävät myös ajattelevan asiakkaistaan pääsääntöisen negatiivisesti. Kirjoituksestasi huomaa juuri saman inhon ja halveksunnan, ellei jopa suoranaisen ylimielisyyden ja ennakkoluuloisuuden näitä  ns. vastenmielisiä umpihulluja kohtaan, mitä itsekin olen havainnut aika vahvana näissä monialapalavereissa sekä niiden jälkipuinneissa joissa asiakkaita ei ole ollut enää paikalla kuulemassa kuinka heistä puhuttiin.

Palkkauksenne on myös ihan sopiva työhön nähden, eikä täällä kenelläkään muullakaan perusakateemisella ole mitään lentäjäpankkiirin tuloja. Sos.tädeillä on muutenkin muista akateemisista poiketen jokin ihmeellinen tarve kauheasti korostaa akateemisuuttaan ja pitkää ja vaativaa koulutusta. Kyllä se on ihan oikein, että fysiikkaa, kemiaa, matematiikkaa ja biologiaa opiskellut lääkäri ansaitsee enemmän kuin joku valtiotieteitä selaillut marimekkopullukka.

Ansaitsisiko sossu enemmän palkkaa mielestäsi, jos on hoikka eikä pukeudu Marimekkoon? Voisiko lääkärin palkkaa laskea, jos tämä käyttää Marimekkoa ja on ylipainoinen?

Vierailija
20/25 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halu auttaa ihmisiä on näille vain ohutta kulissia. Uteliaisuus ja kontrollointi tärkeintä. 

Ai että pahuus, perhevv ja lasten kaltoinkohtelu saisivat rehottaa kaikessa rauhassa kenenkään puuttumatta asiaan? Tässä jäätävässä välinpitämättömyydessä on sentään koulu ja sossu, joita vähän kiinnostaa lasten olot.

Hatunnosto jokaiselle joka jaksaa kuunnella ammatissaan näitä ikuisia

uhreja, jotka tuhoavat toisten elämiä ja mielenterveyttä. Olisin itse ollut hyvin kiitollinen yhdestä sossusta itse silloin kun olin lapsi. Aika moisen rämeikön läpi jouduin kulkemaan aikuiseksi ilman ketään välittävää aikuista lapsuudeSsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan