Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutusvinkkejä pullerolle -- ideoita kaivataan

Vierailija
09.06.2020 |

Olin aina nuorena sellainen, että saatoin syödä mitä vain lihomatta. Nyt koronan ja liikunnan vähenemisen myötä mulle on jäänyt noin 4-5 kiloa ylinääräistä, jotka eivät lähde millään pois. Olen nyt pari viikkoa lisännyt arkiliikuntaa sekä voimistelen kotona joka toinen päivä. Mitat ovat 174 cm ja 67 (!) kg, vaatekoko on M. En ole koskaan ollut näin painava normaalitilanteessa.

Päivittäinen ruokavalioni on suunnilleen tällainen:

Aamupala: proteiinipatukka tai kulhollinen puuroa voisilmällä, kaksi kupillista maitokahvia

Lounas: risottoa tai kanapastaa, hieman salaattia

(Mahdollinen välipala: purkillinen viiliä tai rahkaa tai lautasellinen puuroa)

Illallinen: pastaa ja jauhelihaa

Iltapala: viiliä tai rahkaa, mahdollisesti puoli pussillista salmiakkia ym.

Mikä mättää pahiten ja miten saisin itseni kevyemmäksi ja parempaan kuntoon?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ruokasi sisältöä.

Vierailija
2/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta ruokasi sisältöä.

Ruoan täytyy olla kuitenkin helpohkoa ja nopeaa valmistaa ja syödä, enkä jaksaisi hifistellä liikaa (=juuri lainkaan). Samalla ruokavaliolla pysyin aiemmin hoikempana. Lisäsin kotijumppaan lisää liikkeitä, jotka ainakin tiukentaisivat vartaloa, mutta ilman erillisiä painoja/vastuksia se hyöty voi jäädä laimeaksi pidemmän päälle. Mietin juuri, että olisiko tuossa joku avaintekijä, jolla saisin energiamäärää nipistettyä lisää? Karkeista en halua kokonaan luopua ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa pasta kasviksilla ja jätä välipalat pois.

Vierailija
4/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta ruokasi sisältöä.

Ruoan täytyy olla kuitenkin helpohkoa ja nopeaa valmistaa ja syödä, enkä jaksaisi hifistellä liikaa (=juuri lainkaan). Samalla ruokavaliolla pysyin aiemmin hoikempana. Lisäsin kotijumppaan lisää liikkeitä, jotka ainakin tiukentaisivat vartaloa, mutta ilman erillisiä painoja/vastuksia se hyöty voi jäädä laimeaksi pidemmän päälle. Mietin juuri, että olisiko tuossa joku avaintekijä, jolla saisin energiamäärää nipistettyä lisää? Karkeista en halua kokonaan luopua ainakaan.

Se avaintekijä on juurikin se syömisten sisällön muuttaminen.  Mutta sehän ei sulle kelpaa, joten unohda laihtuminen.

Vierailija
5/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kasviksia kahdesti päivässä on parempi kuin pastaa kahdesti päivässä. Itse lihon aina jos syön usein makaroniruokia.

Vierailija
6/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kasviksia kahdesti päivässä on parempi kuin pastaa kahdesti päivässä. Itse lihon aina jos syön usein makaroniruokia.

Saman olisin kirjoittanut mutta sehän lukeekin jo tuplasti täällä. Kun jättää pastat yms pois, jää pois se tarve välipaloillekin, kun verensokeri ei heittele. Ja kasviksia ihan reilusti lisää.

Vierailija
7/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, mutta ap ei halua muuttaa mitään.

Vierailija
8/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisilmä pois ja samoin höttöhiilarit. Tulee ihan tuhottomasti kaloreita ja jatkat vain lihomista. 

Vierailija
9/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotko itseäsi pulleroksi noilla mitoilla? Todellisuus taitaa hämärtyä tässä yleisessä järjettömässä laihuuden ihannoinnissa.

Vierailija
10/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotko itseäsi pulleroksi noilla mitoilla? Todellisuus taitaa hämärtyä tässä yleisessä järjettömässä laihuuden ihannoinnissa.

Jos on noilla mitoilla kokoa M, niin on lihakseton pullero. 

Vierailija
11/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisilmä pois ja samoin höttöhiilarit. Tulee ihan tuhottomasti kaloreita ja jatkat vain lihomista. 

Vain siinä tapauksessa voisilmä pois, jos se on margariinia. Voi on täyttä ravintoa. Hiilareita ap:llä riittääkin vähennettäväksi.

Vierailija
12/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pahimmassa tapauksessa syöt 2 pasta-annosta ja 2 puuroannosta päivän aikana.. Minulle olisi liikaa jo pelkästään nuo, ja olen saman pituinen kuin sinä. Varsinkin, jos et ole himoliikkuja tai urheile kunnolla melkein joka päivä. Perus toimistotyöläinen lihoo noilla määrillä hiilaria. Itse tykkään tehdä vihannes/juureskeittoja, sekä salaatteja ja lämpimiä leipiä vihanneksilla. Välipaloja en syö, syön vatsan täyteen kunnon ruoalla. Ja syön joka päivä karkkia. Ps. Ihminen ei mene miksikään, jos välillä tuntee nälkää.

Vierailija
13/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihtunut 68 -> 62 nyt korona-aikaan. Syön suunnilleen näin:

Klo 9 aamukahvi, tilkka maitoa

Klo 13 lounaaksi esim. voissa paistettuakananjauhelihaa, kananmunia tai kalaa, valtava lautanen salaattia ja jotain hyvää rasvaa kuten majoneesia tai avokadoa

Klo 18 päivälliseksi jotain rasvaa, eläin- tai kasvisproteiinia ja vihanneksia, jos olen urheillut niin myös perunaa/bataattia/riisiä pieni annos

Viikonloppuna herkuttelen aamiaisella, esim. banaani- tai rahkalättyjä, gluteenittomia teeleipiä, rahkapiirakkaa, mimosaa...

Normaalisti ei välipaloja, ei kalorillisia juomia, ei viljatuotteita.

Vierailija
14/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pahimmassa tapauksessa syöt 2 pasta-annosta ja 2 puuroannosta päivän aikana.. Minulle olisi liikaa jo pelkästään nuo, ja olen saman pituinen kuin sinä. Varsinkin, jos et ole himoliikkuja tai urheile kunnolla melkein joka päivä. Perus toimistotyöläinen lihoo noilla määrillä hiilaria. Itse tykkään tehdä vihannes/juureskeittoja, sekä salaatteja ja lämpimiä leipiä vihanneksilla. Välipaloja en syö, syön vatsan täyteen kunnon ruoalla. Ja syön joka päivä karkkia. Ps. Ihminen ei mene miksikään, jos välillä tuntee nälkää.

Ravinto on mennyt hieman yksipuolisemmaksi, kun lounasbuffetravintolat ovat olleet kiinni. Mulla menee kevytviilistä nälkä ihan hyvin, ja olen ajatellut, että viili tai kaurapuuro vie hyvin nälän. Nuorempana mulla oli kohtalainen kulutus ja tosiaan sain syödä käytännössä mitä vain ja pysyin hoikkana. Aamukahveissa olen vaihtanut cappuccinot tavalliseen kahviin ja välipaloista kermarahkat pääosin kevytviileihin. Karkkeja pitäisi rajoittaa lisää ja joitain vihanneksia lisätä.

Vierailija
15/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain siinä tapauksessa voisilmä pois, jos se on margariinia. Voi on täyttä ravintoa. Hiilareita ap:llä riittääkin vähennettäväksi.

Oivariinia tai kookosöljyä laitan "voisilmäksi".

Vierailija
16/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä silmään pistää se, että syöt 2 lämmintä ruokaa päivän aikana. Se on ymmärrettävää, mikäli teet fyysistä työtä vaikkapa rakennuksella. Mutta jos työsi on istumista, niin aikuinen ihminen ei tarvitse kahta lämmintä ruokaa. Et yksinkertaisesti saa kulutettua sitä pois. Päivällisen sijaan otat välipalaksi vaikka omenan ja pienen rahkan. Pitäisi kyllä pärjätä sillä ihan hyvin, kunhan vain totutat itsesi siihen. Ja tuo kaksi lämmintä ruokaa on ok nuorempana, parikymppisenä. Tuolloin vielä kulutus on sen verran kovempaa, että kiloja ei pääse vyötärölle saakka. Mutta sanotaanko, että viimeistään siinä kun kolmekymmentä on mittarissa, niin sen voi (ja se kannattaa) jättää yksinkertaisesti pois.

Vierailija
17/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siis laittanut ihan todella rehelliset kuvaukset tänne. En kaunistele pätkääkään, vaan ruokavalio on inhorealistisen rehellinen. 🙂 Irtokarkit ovat mulle herkuttelua. Alkoholia en juo koskaan, enkä polta tupakkaa. Liikunta on siis arkiliikuntaa (lähinnä kävelyä) tai jumppaa ilman erillisiä painoja kotona.

Vierailija
18/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravinto on mennyt hieman yksipuolisemmaksi, kun lounasbuffetravintolat ovat olleet kiinni. Mulla menee kevytviilistä nälkä ihan hyvin, ja olen ajatellut, että viili tai kaurapuuro vie hyvin nälän. Nuorempana mulla oli kohtalainen kulutus ja tosiaan sain syödä käytännössä mitä vain ja pysyin hoikkana. Aamukahveissa olen vaihtanut cappuccinot tavalliseen kahviin ja välipaloista kermarahkat pääosin kevytviileihin. Karkkeja pitäisi rajoittaa lisää ja joitain vihanneksia lisätä.

En tiedä ikääsi, mutta valitettavasti nuoruuden ruokakäyttäytyminen ei onnistu enää vanhempana.. Panosta ruoan laatuun, ja jätä turhat viilit ja jugurtit pois, ne ovat pelkkää höttöä, ruokaa ilman vitamiineja. Itse joskus syön pastaa ja puuroa, ja ne ovat ihan hyviä ruokia nautittavaksi, mutta itse esim laitan puurooni vähän Maapähkinävoita proteiinin ja rasvan lähteeksi. Ala syömään enemmän kasviksia ruoan kanssa ja välipalana. Me tullaan aika sokeaksi omalle ruoka/kalorimäärälle, eikä välttämättä tajuta, että kun istuu koko päivän, 2000 kcal ruokavalio lihottaa, varsinkin, jos on yli 30v. T. Se, ketä lainasit :)

Vierailija
19/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä silmään pistää se, että syöt 2 lämmintä ruokaa päivän aikana. Se on ymmärrettävää, mikäli teet fyysistä työtä vaikkapa rakennuksella. Mutta jos työsi on istumista, niin aikuinen ihminen ei tarvitse kahta lämmintä ruokaa. Et yksinkertaisesti saa kulutettua sitä pois. Päivällisen sijaan otat välipalaksi vaikka omenan ja pienen rahkan. Pitäisi kyllä pärjätä sillä ihan hyvin, kunhan vain totutat itsesi siihen. Ja tuo kaksi lämmintä ruokaa on ok nuorempana, parikymppisenä. Tuolloin vielä kulutus on sen verran kovempaa, että kiloja ei pääse vyötärölle saakka. Mutta sanotaanko, että viimeistään siinä kun kolmekymmentä on mittarissa, niin sen voi (ja se kannattaa) jättää yksinkertaisesti pois.

Teen toimistotöitä ja oon 35+ Mietin just, että ehkä lämpimästä ruoasta en mieluusti luopuisi, mutta ne loppuillan iltapalat voisin ehkä jättää pois kokonaan.

Vierailija
20/66 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ruokaa kuin välipaloja.  Ja mikä ihmeen "lämmin ruoka"?  Ei ruuan lämpötilalla ole mitään merkitystä, vain sisältö merkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi