Ylennys ilman palkankorotusta? Haluan ylennyksen, jota minulle tarjottiin, mutta palkankorotuksiin ei ole varaa. Mitä teen?
Haluan todellakin alkaa tehdä vaativampia ja vastuullisempia töitä ja edetä urallani. Vihdoinkin minulle tarjottiin niitä ja saisin ylennyksen ja uuden tittelin. Taloudellinen tilanne on kuitenkin sellainen, ettei palkankorotuksiin ole yksinkertaisesti varaa. Osa työkavereista joutuu jopa vähentämään työtuntejaan, joten niiden palkka laskee. Ovat siis tehneet ylitöitä, joista on maksettu ja nyt kaikki ylitunnit on yksiselitteisesti kielletty.
Mitä teen? Tekisin siis täsmälleen samalla palkalla vaativampia ja vastuullisempia töitä? Nykyiset työtehtäväni jaettaisiin osin muille ja osin tekisin niitä edelleen - uutta ei palkattaisi. Onko minulla mitään neuvotteluvalttia vai suostunko tähän näin vain?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
mä oon siis hyvin vaativissa hommissa Akadeemix oy:ssä jossa me stailataan ja analysoidaan puutarhatonttuja ja niiden auroja. Palkan pitäis olla mielestäni 50kyt donaa kuussa.
Ap.
Trolli, sinä teet itsestäsi pellen.
Jos mahdollista, pyydä kompensaatio työajan lyhennyksenä. Jos saisit esim. nelipäiväisestä työviikosta saman palkan kuin nyt, nousisi palkkasi suhteellisesti, eikä lisärahaa tarvittaisi.
Toki teidän täytyy samalla käydä priorisointikeskustelu siitä, mitä työkokonaisuuksia sinulta jäisi tuon yhden päivän edestä pois.
Ap tässä, päivitän tämän päivän neuvotteluiden tulokset.
Lyhyestä virsi kaunis: en ota tarjottua työtä vastaan ja alan katsoa muita työpaikkoja. Kunnes löydän jotain parempaa, pysyn nykyisessä työtehtävässäni samassa firmassa.
Pidempi versio: en saisikaan sitä titteliä, koska siitä nimenomaisesta tehtävästä tulisi maksaa enemmän palkkaa. Jota ei voida tehdä. Käytännössä siis tekisin samalla palkalla ja samalla nimikkeellä vain enemmän töitä, saisin lisää stressiä ja työtunteja. Tähän en suostunut, enkä kirjoittanut uutta työsopimusta. Hyvä näin. Avasi silmäni siihen, että minusta on vaativampaan ja paremmin palkattuun työhön, mutta nykyisessä työssäni en niihin tule pääsemään.
Ai niin, ja siis siihen uuteen työhön ei siis palkata ketään, eli käytännössä työt jäävät vain tekemättä..
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä, päivitän tämän päivän neuvotteluiden tulokset.
Lyhyestä virsi kaunis: en ota tarjottua työtä vastaan ja alan katsoa muita työpaikkoja. Kunnes löydän jotain parempaa, pysyn nykyisessä työtehtävässäni samassa firmassa.
Pidempi versio: en saisikaan sitä titteliä, koska siitä nimenomaisesta tehtävästä tulisi maksaa enemmän palkkaa. Jota ei voida tehdä. Käytännössä siis tekisin samalla palkalla ja samalla nimikkeellä vain enemmän töitä, saisin lisää stressiä ja työtunteja. Tähän en suostunut, enkä kirjoittanut uutta työsopimusta. Hyvä näin. Avasi silmäni siihen, että minusta on vaativampaan ja paremmin palkattuun työhön, mutta nykyisessä työssäni en niihin tule pääsemään.
Ai niin, ja siis siihen uuteen työhön ei siis palkata ketään, eli käytännössä työt jäävät vain tekemättä..
ap
Vaikutat fiksulta ihmiseltä. Lykkyä tykö uralle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että kenellekään miehelle ei tällaista edes ehdottaisi.
Mistä tulkitset ap:n sukupuolta?
Eikö tuo ole klassinen kuvio, kun halutaan palkita hyvää työntekijää vähin kustannuksin? Ylennys kehiin.
Ap kyllä olisi korjannut, jos olisin väärässä.
Jos lukee ketjua ja mistä teet päätelmän ettei miehelle tuollaista tarjottaisi? Itselleni usein tarjottu haastavampi tehtäviä, kun osaaminen ja kokemus firmassa karttunut. Ei näihin ikinä ole kuulunut palkankorotus. Olin iloinen, kun sain mielekkäämpää tekemistä.
Olet aasi. Poljet palkkatasoa.
Mitä palkkatasoa? Firmassa jossa ei ollut muita samalla tittelillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että kenellekään miehelle ei tällaista edes ehdottaisi.
Mistä tulkitset ap:n sukupuolta?
Eikö tuo ole klassinen kuvio, kun halutaan palkita hyvää työntekijää vähin kustannuksin? Ylennys kehiin.
Ap kyllä olisi korjannut, jos olisin väärässä.
Jos lukee ketjua ja mistä teet päätelmän ettei miehelle tuollaista tarjottaisi? Itselleni usein tarjottu haastavampi tehtäviä, kun osaaminen ja kokemus firmassa karttunut. Ei näihin ikinä ole kuulunut palkankorotus. Olin iloinen, kun sain mielekkäämpää tekemistä.
Olet aasi. Poljet palkkatasoa.
Mitä palkkatasoa? Firmassa jossa ei ollut muita samalla tittelillä.
No haloo, olet edistämässä alipalkkausta omassa ammattikunnassasi! Tuon jälkeen seuraajasi on ihan turha yrittää saada järkevää palkkaa työstään.
mä oon siis hyvin vaativissa hommissa Akadeemix oy:ssä jossa me stailataan ja analysoidaan puutarhatonttuja ja niiden auroja. Palkan pitäis olla mielestäni 50kyt donaa kuussa.
Ap.