Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään mahdollisuutta nopeuttaa eroamista?

Vierailija
08.06.2020 |

yli 20 vuotta olen ollut naimisissa, joista 1% onnellisesti ja loput onnettomasti. En rakasta miestä enää en ole enää pitkään aikaan rakastanut enkä rakasta itseänikään. En jaksa olla varpaillani kotona, mies on sanellut elämäni jokaisen vaihtoehdon ja tehnyt päätökset puolestani. Mm. mies on sanonut tarkasti mitä mieltä saan olla, mitä saan harrastaa ja miten saan laittaa kotia (mikään ei ole sitä mitä itse haluan vaan miehen päättämää) ja myönnän olevani ahdistunut ja masentunut. Vuosia sitten mies uhkaili ja kävi käsiksi mikä onkin ainoa milloin puolustin itseäni ja huusin miehelle että jos enää koskaan erehtyy samaan niin lähden. Tämän lupauksen mies on pitänyt mutta kaikki muu on väärin. Meillä on yhteistä talolainaa joka on maksettu joulu-tammikuussa riippuen jatkuuko omat työni. Täytin eilen salaa avioeropaperit mutta vein ne nopeasti työpaikalleni ettei mies saa vihiä eroaikeistani. Olen aivan loppu, tämä kevät on ollut kauheaa aikaa joutuessa tekemään töitä kotoa käsin. Lapsia meillä ei ole mutta minun pitäisi päästä turvaan jos haen eroa. Pelkään tosissaan että mies tekee jotain jos saa vihiä. Minulla ei ole ketään kenelle puhua koska olen esittänyt rakastavaa paria kaikille lähipiirissä. Haluan lainasta ja miehestä eroon mutta miten?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat eron ja lähdet, kerrot lähipiirille totuuden. Ei kai se sen kummempaa ole.

Vaikka olet elänyt kulissielämää, ei sinun tarvitse koko loppuelämääsi niin tehdä.

Vierailija
2/6 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harkinta-aikana tarvitse yhdessä asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat ajan pankkiin ja käyt siellä juttelemassa lainasta. Sitten etsit itsellesi asunnon. Eropaperit laitat vireille, kun olet muuttanut pois. Ja ihan ekaksi kerro kaikille luotettaville läheisillesi, millaista teidän perhe-elämä oikeasti on.

Vierailija
4/6 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei harkinta-aikana tarvitse yhdessä asua.

En laittanut eroa vielä vireille mutta aion. En pysty elämään tässä liitossa miehen kanssa kun minulla on jatkuva paha olo ja joudun vetämään roolia. Mies varmasti keksii jotain millä pilata minun elämä. Sukulaisetkin ja läheiset ystävät ovat täysin miehen pauloissa. Pelkään lopullista romahtamista ellen pääse tästä pois. Lähtisin ulkomaille ellei olisi koronaa mutta olen sinnitellyt liian kauan.

Vierailija
5/6 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida mitenkään voi kiirehtiä eroa, mutta yhteisolon voit lopettaa ihan itse, milloin vain haluat.

Vierailija
6/6 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse samassa tilanteessa, tosin meillä oli 2 lasta. Liitto oli loppuun eletty enkä tuntenut enää mitään miestäni kohtaan. Avioero oli tosin todella vaikea kun mies vastusti sitä ja ei olisi halunnut erota. Eli yksin vein,salaa, avioeropaperit, hankin asunnon ja lähdin lasten kanssa. Paljon se vaati sisua ja rohkeutta mutta eroa en ole katunut päivääkään. Sinulla on helpompaa ap järkätä kuitenkin asioita kun ei ole lapsia, minä jouduin yksin myös heidän asioita hoitamaan ja oli kova huoli myös heistä.  Tsemppiä kovasti ja ole rohkea ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme