Vanhanen ainut suoraselkäinen Keskustasta
Miehellä on ollut vuoden sisään syöpä ja sydänvaivoja ja oli ainut joka ei suojellut itseään pestiltä, jossa joutuu ihan ennenäkemättömään paikkaan ja voitot jäänee vähiin. Muut jää kärkkymään kieli pitkällä helpompia hetkiä kun etulinjassa ensin Vanhanen ottaa turpaan. Äänestän vihreitä mutta hattu päästä Vanhaselle.
Kommentit (24)
Varsinkin, kun Juha Sipilä ilmoitti tämän pestin olevan "kansakunnan kusitolppa". Että sellanen Sipilä siellä sitten, jota en tule äänestämään.
Marin ja Vanhanen vähän kuivakkina asiapoliitikkoina pelaa toivottavasti hyvin yhteen.
Pakko olla samaa mieltä. Ärsyttää nämä politiikot, jotka esittävät kaikenmaailman tekosyitä, vaikka heidät on nimenomaan valittu tekemään noita asioita HYVIN
Todellakin! Arvostan suuresti häntä, kun otti pestin vastaan. Aito valtiomies/nainen-ainesta, sellaista, joka kantaa vastuun, haluaa auttaa tulevia sukupolvia. Ei ole vain sitä minä-minä-minä-mentaliteettiä. Ehkä tällaista vastuunkantoa tarvittaisiin enemmän. Joskus pitää pistää syrjään omat halut, pyrkyyrydet ja nautinnot. Yhteiskunta on meidän yhteinen ja yhdessähän sitä pitää tehdä. Minäkin olen vihreiden äänestäjä,
Vierailija kirjoitti:
Marin ja Vanhanen vähän kuivakkina asiapoliitikkoina pelaa toivottavasti hyvin yhteen.
Nimenomaan. Molemmat haluavat saada asiat hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Mitään standappia ei tarvita
Vierailija kirjoitti:
Todellakin! Arvostan suuresti häntä, kun otti pestin vastaan. Aito valtiomies/nainen-ainesta, sellaista, joka kantaa vastuun, haluaa auttaa tulevia sukupolvia. Ei ole vain sitä minä-minä-minä-mentaliteettiä. Ehkä tällaista vastuunkantoa tarvittaisiin enemmän. Joskus pitää pistää syrjään omat halut, pyrkyyrydet ja nautinnot. Yhteiskunta on meidän yhteinen ja yhdessähän sitä pitää tehdä. Minäkin olen vihreiden äänestäjä,
Hyvän tekstin pilasi viimeinen virke.
Mitäs mieltä siitä, että muutaman vuoden päästä nuoret naisetkin pääsisivät armeijaan, kutsunnoilla? Sanottiin jopa, että naisten ei tarvitse olla aseiden kanssa, mutta armeijassa pakollista keittiö- ja jotain siivoushommia naisille.
Miksi Kulmunin ja Vanhasen kohtaaminen tiedotustilaisuudessa oli jotenkin hyytävä? Kävikö niin, että Vanhanen kehoitti eroamaan, ja yllättäen hän olikin sitten itse seuraava valtiovarainministeri?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kulmunin ja Vanhasen kohtaaminen tiedotustilaisuudessa oli jotenkin hyytävä? Kävikö niin, että Vanhanen kehoitti eroamaan, ja yllättäen hän olikin sitten itse seuraava valtiovarainministeri?
Ehkä se oli Kulmunin halu olla väkisin viisikossa. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko?
Ei mielestäni. Tosin ilmeisesti Vanhanen ei ollut Kulmunin 1. vaihtoehto vaan Pekkarinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä siitä, että muutaman vuoden päästä nuoret naisetkin pääsisivät armeijaan, kutsunnoilla? Sanottiin jopa, että naisten ei tarvitse olla aseiden kanssa, mutta armeijassa pakollista keittiö- ja jotain siivoushommia naisille.
No raskastahan se on kulkea korvessa pommit selässä. En itse ainakaan yhtään millään kykenisi/jaksaisi edes 5min raskaan repun kanssa metsikössä, mutta Suomen armeijaa auttaisin mielelläni.
Vanhaselle on luvattu jotain sellaista, minkä vuoksi hänen kannattaa jättää leppoisa ja hyväpalkkainen puhemiehen pesti. Hän on ministerinä vain puoluekokoukseen saakka, Saarikko ottaa johtopaikan ja ministeriyden, ja tämän jälkeen Vanhanen palaa puhemieheksi ja Vehviläinen kiltisti rivikansanedustajaksi.
Mikä olisi se houkutin, jolla Vanhanen on saatu liikkeelle? Mainettaan hän ei voi (tai ehdi) menettää toista kertaa, eikä varakkaalle eläkeikäiselle rahakaan liene jahtaamisen arvoista. En usko hetkeäkään siihen, että häntä olisi puolueen tai edes isänmaan edulla saatu nostamaan peffaansa penkistä.
Vanhanen tarjoilee Venäjän johtajalle marjamehua illallisella. "Lasten mehuhetki päättyi ikävästi".
Vierailija kirjoitti:
Vanhanen tarjoilee Venäjän johtajalle marjamehua illallisella. "Lasten mehuhetki päättyi ikävästi".
Putin on käsittääkseni absolutisti, eikä vvm sitäpaitsi isännöi ulkovaltojen presidenttejä.
Vierailija kirjoitti:
Perustuslain mukaan jokaisen Suomen kansalaisen tulee puolustaa maataan jos sellainen tulee. Ei vain miesten. Ehkäpä naisten korkeampi koulutusaste voitaisiin ottaa huomioon ja esimerkiksi koulutukseen korkeatasolla voisi naisille sisältyä jokin alaan soveltuva maanpuolustuksellinen kurssi. Tosipaikan tullen tulisi sijoitettua tiettyihin toimintoihin.
Nobody:
Somebody: Naisten armeijaan osallistuminen...
Everyone: It has to be good idea!
The wise: "Woman doesn't have to, but if she wants she can.
Suomi on maailman ainoa maa missä lautakasa Masan kaltainen tampio voi olla missään julkisessa virassa ja vielä kahdesti ensimmäisen totaalisen sössimisen jälkeen. Ei hyvää päivää.
Pekkarinenkin sanoi että tulee vaan jos voi jäädä. Suomeksi sanottuna olis pitänyt luvata Keskustan pj:n paikka. Pelureita kaikki, Vanhanen otti lusikan kauniiseen käteen vaikka lopputulos on hatullinen henkilökohtaista paskaa ja tietää sen itsekin.