Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex haluaa 4v ja 7v viikko-viikko : ' //

Vierailija
08.06.2020 |

Minulla hajoaa sydän palasiksi. Erottiin, mies ei ollut yhtään aktiivinen lasten suhteen ja eletty yli vuosi ihan tiiviisti keskenämme. Mies pitänyt joka toinen viikonloppu yön tai kaksi. Nyt hänellä uusi parisuhde ja keksinyt että haluaa lapset viikko-viikko. Olen kauhuissani. Arki sujuu ja ollaan tiivis perhe. Lapset noin pieniä. Miehellä on puitteet että mitä minä voin? 7v tykkää olla molemmissa. Aivan järkyttävä ajatus jos menettää lapset puoliksi. Miten tästä eteenpäin? Jos hän voi vaatia niin miten siihen sopeutuu? Muistan pienen vielä rinnallani...

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo mitään pieniä ole. Aivan hyvin normaalitilanteissa tuon ikäiset elää viikko-viikko-vuoroissa. Teillä tosin isää ei ole tähän asti lapset kiinnostaneet, joten teidän tilanne ei ole normaali. Mutta lapsilla on oikeus tavata isäänsä yhtä paljon kuin äitiäkin, joten koita sysätä oma eroahdistuksesi syrjään ja mieti lasten parasta. Hyvä isäsuhde on oikeasti kullanarvoinen asia eikä sellainen synny, jos tapaa vain kahdesti kuussa. 

Tai sitten ap on niitä äitejä jotka omivat lapset täysin eivätkä anna isälle mahdollisuutta tutustua ja oppia hoitamaan lasta. Kun "minä olen äiti minä tiedän ja teen paremmin". Sitten ihmetellään myöhemmin kun eivät osaa olla keskenään kun kumpikin vierastaa vaikka saman katon alla asuttu jo vuosia.

Amen

Vierailija
42/55 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä on tasavertainen vanhempi siinä missä äitikin, miksi olisi yhtään epäreilumpaa äidille viikko-viikko kuin isälle vähemmän?

Ap:n exä ei ole ollut tasavertainen vanhempi, pelkkä siittäminen ei isästä sellaista tee. Tasavertainen vanhempi on osallistunut omien lastensa hoitoon aktiivisesti alusta saakka, eikä eron jälkeen tavannut harvakseltaan.

Nyt ap:n exällä olisi hiljalleen mahdollisuus kehittyä hiljalleen tasavertaiseksi vanhemmaksi. Isän vanhemmuutta kannattaa tukea, mutta suoraan vuoroviikkoihin siirtyminen on liian suuri muutos lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, ap! Et sinä niitä lapsiasi omista! Heillä on oikeus isäänsä yhtä lailla kuin sinuun, ja myös isällä on oikeus lapsiinsa.

Nyt vain käsittelet nuo tunteesi ja sitten ajattelet asiaa muidenkin kannalta kuin itsesi. Viikko/viikko on hyvä tavoite kenelle tahansa eroperheelle, jossa vanhemmat ovat tolkun ihmisiä. Mutta olen samaa mieltä muiden vastaajien kanssa siitä, että voisitte ensin jakaa vastuun vaikka 10 pv/4 pv ja esim. puolen vuoden tai vuoden päästä sitten viikko/viikko.

Olennaista ja lasten etu on tehdä isän kanssa yhteistyötä!

Vierailija
44/55 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on isomman lapsen mielipide asiaan.

Vierailija
45/55 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti, ap! Et sinä niitä lapsiasi omista! Heillä on oikeus isäänsä yhtä lailla kuin sinuun, ja myös isällä on oikeus lapsiinsa.

Nyt vain käsittelet nuo tunteesi ja sitten ajattelet asiaa muidenkin kannalta kuin itsesi. Viikko/viikko on hyvä tavoite kenelle tahansa eroperheelle, jossa vanhemmat ovat tolkun ihmisiä. Mutta olen samaa mieltä muiden vastaajien kanssa siitä, että voisitte ensin jakaa vastuun vaikka 10 pv/4 pv ja esim. puolen vuoden tai vuoden päästä sitten viikko/viikko.

Ei, edelleenkään alle kouluikäisille ei suositella viikko-viikko-ratkaisua. Tämä ei ole reiluuskysymys. Siinä toki olen samaa mieltä, että nykyisestä määrästä voisi lisätä.

Vierailija
46/55 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset ovat yhtä paljon exäsi kuin sinun lapsiasi, halusit tai et. Lapsilla on oikeus myös isään, vaikka sinusta kuinka tuntuisi pahalta "menettää puolet lapsuudesta". Mieti miltä isästä tuntuu. Tai miltä lapsista tuntuu kun isään ei ole mahdollista ylläpitää yhtä läheisiä välejä kuin äitiin. On oikeasti arvokas asia, että lapsilla on kaksi rakastavaa vanhempaa jotka tahtovat ottaa vastuuta ja olla osa elämää. Älä evää lapsiltasi tuota voimavaraa, oman itsekkyyden takia. Lapset kyllä sopeutuvat.

Viikko viikko on hyvä tavoite. Kannattaa tosiaan aloittaa vähitellen.

Vierailija
47/55 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on isomman lapsen mielipide asiaan.

Nämä asiat on aikuisten päätettävissä. Menee lapsi ihan sekaisin jos tällaiset asiat sysätään 7 vuotiaan vastuulle.

Vierailija
48/55 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. En minäkään haluaisi lapsia puolet elämästä toiseen kotiin ja toisen naisen hoidettavaksi.

Vierailija
49/55 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en hae eroa. En halua olla lapsista erossa viikkoa.

Vierailija
50/55 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, edelleenkään alle kouluikäisille ei suositella viikko-viikko-ratkaisua. Tämä ei ole reiluuskysymys. Siinä toki olen samaa mieltä, että nykyisestä määrästä voisi lisätä.

Se riippuu lapsesta. Oman kokemukseni mukaan 5-vuotias, viimeistään 6-vuotias voi hyvin jo olla vuoroviikoin vanhemmillaan. 4-vuotias on siinä ja siinä. Taaperoikäiselle vuoroasuminen ei vielä sovi.

Vierailija
51/55 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali huolehtiva äiti ei varmasti halua vaihtaa lapsia treffailuun. Sympatiat kirjoittajalle.

Vierailija
52/55 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/55 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativaa se isälläkin sitten olisi uusperheenä.

Vierailija
54/55 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheellisiä ei käy kateeksi. Isä joutunee koville jos uusperhe ja ottaa lapsia.

Vierailija
55/55 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v on liian pieni tuollaiseen systeemiin.