Ex haluaa 4v ja 7v viikko-viikko : ' //
Minulla hajoaa sydän palasiksi. Erottiin, mies ei ollut yhtään aktiivinen lasten suhteen ja eletty yli vuosi ihan tiiviisti keskenämme. Mies pitänyt joka toinen viikonloppu yön tai kaksi. Nyt hänellä uusi parisuhde ja keksinyt että haluaa lapset viikko-viikko. Olen kauhuissani. Arki sujuu ja ollaan tiivis perhe. Lapset noin pieniä. Miehellä on puitteet että mitä minä voin? 7v tykkää olla molemmissa. Aivan järkyttävä ajatus jos menettää lapset puoliksi. Miten tästä eteenpäin? Jos hän voi vaatia niin miten siihen sopeutuu? Muistan pienen vielä rinnallani...
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Isä on tasavertainen vanhempi siinä missä äitikin, miksi olisi yhtään epäreilumpaa äidille viikko-viikko kuin isälle vähemmän?
Ap:n exä ei ole ollut tasavertainen vanhempi, pelkkä siittäminen ei isästä sellaista tee. Tasavertainen vanhempi on osallistunut omien lastensa hoitoon aktiivisesti alusta saakka, eikä eron jälkeen tavannut harvakseltaan.
Nyt ap:n exällä olisi hiljalleen mahdollisuus kehittyä hiljalleen tasavertaiseksi vanhemmaksi. Isän vanhemmuutta kannattaa tukea, mutta suoraan vuoroviikkoihin siirtyminen on liian suuri muutos lapsille.
Ei helvetti, ap! Et sinä niitä lapsiasi omista! Heillä on oikeus isäänsä yhtä lailla kuin sinuun, ja myös isällä on oikeus lapsiinsa.
Nyt vain käsittelet nuo tunteesi ja sitten ajattelet asiaa muidenkin kannalta kuin itsesi. Viikko/viikko on hyvä tavoite kenelle tahansa eroperheelle, jossa vanhemmat ovat tolkun ihmisiä. Mutta olen samaa mieltä muiden vastaajien kanssa siitä, että voisitte ensin jakaa vastuun vaikka 10 pv/4 pv ja esim. puolen vuoden tai vuoden päästä sitten viikko/viikko.
Olennaista ja lasten etu on tehdä isän kanssa yhteistyötä!
Mikä on isomman lapsen mielipide asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti, ap! Et sinä niitä lapsiasi omista! Heillä on oikeus isäänsä yhtä lailla kuin sinuun, ja myös isällä on oikeus lapsiinsa.
Nyt vain käsittelet nuo tunteesi ja sitten ajattelet asiaa muidenkin kannalta kuin itsesi. Viikko/viikko on hyvä tavoite kenelle tahansa eroperheelle, jossa vanhemmat ovat tolkun ihmisiä. Mutta olen samaa mieltä muiden vastaajien kanssa siitä, että voisitte ensin jakaa vastuun vaikka 10 pv/4 pv ja esim. puolen vuoden tai vuoden päästä sitten viikko/viikko.
Ei, edelleenkään alle kouluikäisille ei suositella viikko-viikko-ratkaisua. Tämä ei ole reiluuskysymys. Siinä toki olen samaa mieltä, että nykyisestä määrästä voisi lisätä.
Ne lapset ovat yhtä paljon exäsi kuin sinun lapsiasi, halusit tai et. Lapsilla on oikeus myös isään, vaikka sinusta kuinka tuntuisi pahalta "menettää puolet lapsuudesta". Mieti miltä isästä tuntuu. Tai miltä lapsista tuntuu kun isään ei ole mahdollista ylläpitää yhtä läheisiä välejä kuin äitiin. On oikeasti arvokas asia, että lapsilla on kaksi rakastavaa vanhempaa jotka tahtovat ottaa vastuuta ja olla osa elämää. Älä evää lapsiltasi tuota voimavaraa, oman itsekkyyden takia. Lapset kyllä sopeutuvat.
Viikko viikko on hyvä tavoite. Kannattaa tosiaan aloittaa vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on isomman lapsen mielipide asiaan.
Nämä asiat on aikuisten päätettävissä. Menee lapsi ihan sekaisin jos tällaiset asiat sysätään 7 vuotiaan vastuulle.
Ymmärrän sinua. En minäkään haluaisi lapsia puolet elämästä toiseen kotiin ja toisen naisen hoidettavaksi.
Tuon takia en hae eroa. En halua olla lapsista erossa viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, edelleenkään alle kouluikäisille ei suositella viikko-viikko-ratkaisua. Tämä ei ole reiluuskysymys. Siinä toki olen samaa mieltä, että nykyisestä määrästä voisi lisätä.
Se riippuu lapsesta. Oman kokemukseni mukaan 5-vuotias, viimeistään 6-vuotias voi hyvin jo olla vuoroviikoin vanhemmillaan. 4-vuotias on siinä ja siinä. Taaperoikäiselle vuoroasuminen ei vielä sovi.
Normaali huolehtiva äiti ei varmasti halua vaihtaa lapsia treffailuun. Sympatiat kirjoittajalle.
Vaativaa se isälläkin sitten olisi uusperheenä.
Uusperheellisiä ei käy kateeksi. Isä joutunee koville jos uusperhe ja ottaa lapsia.
4v on liian pieni tuollaiseen systeemiin.
Amen