Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup:Sopiva ikä tulla raskaaksi?

Vierailija
07.07.2006 |

Mikä on mielestänne liian nuori äidiksi?entä liian vanha äidiksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just sellainen kysymys, että melkein kaikki vastaa oman ikänsä, mutta onhan se ihan selvä juttu, että fyysisesti ja henkisesti nainen on parhaimmillaan lapsentekoon juuri tolla välillä. Toiset ei ole vielä 20-vuotiaina kypsiä, mutta monet on. Ja lapsiahan voi ihan hyvin tehdä noiden rajojen ulkopuolellakin, mutta ihanteellisinta olisi tehdä ne noiden viidentoista vuoden aikana.

Ensisynnyttäjälle paras ikä olisi mun mielestä 23-30. Silloin on jo vastuullinen aikuinen (tai ainakin pitäisi olla!), mutta joustava ja vetreä. Monet naiset, jotka ovat tehneet lapsia molemmin puolin kolmeakymppiä sanovat, että arki vauvan kanssa oli paljon raskaampaa kolmenkymmenen jälkeen.

Vierailija
2/11 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo biologisesti sopivin ikä tulla raskaaksi on muuten tieteellisesti todistettu, nainen kasvaa vielä tuolloin, synnytys muokkaa vartalon siten, että myöhemmin synnytys ei ole juuri isommin rasita! Tästä oli täällä juttua kevättalvella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

25--->

Mutta yleisesti ottaen monet ovat valmiita hankkimaan lapsia jo 18-vuotiaina.

Kuitenkin 13-vuotias on mielestäni ihan liian nuori ottamaan vastuuta lapsesta ja " uhraamaan" oman nuoruutensa.

Vierailija
4/11 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. youtube. com/watch?v=HKv8_iZRmYk&search=banned

Vierailija
5/11 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valistusvideo!

Vierailija
6/11 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tutkimus tuo on? Itse olen useasta lehdestä vuosien varrella lukenut, että paras ikä on fyysisesti 20-24 vuotiaana ja henkisesti tietysti vanhempana. Olen myös lukenut, että alle 18 vuotiailla on myös hieman suurempi riski saada down -vauva.

Vierailija
7/11 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuon ikäisillä tytöillä on vielä niin kapeat lanteet, että synnytyksessä on enemmän riskejä kuin vähän vanhemmilla! Ja tämä on myös ihan tieteellisesti todettu fakta. Jos sillä nyt on mitään merkitystä... :) Henkisesti myös ainakin meidän kulttuurissa 16-vuotias on useimmiten ihan " keskeneräinen" . Tietysti vauva kasvattaa, jos mikä, mutta vähän vanhemmalla ei ole niin pitkää matkaa kasvettavaksi niin lyhyessä ajassa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Vierailija:

Tuo biologisesti sopivin ikä tulla raskaaksi on muuten tieteellisesti todistettu, nainen kasvaa vielä tuolloin, synnytys muokkaa vartalon siten, että myöhemmin synnytys ei ole juuri isommin rasita! Tästä oli täällä juttua kevättalvella...

Vierailija
8/11 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde: American National Bureau of Health Statistics, tutkimus 1965-1988. Luetavissa koosteita osoitteessa fertility piste com. Hedelmällinen ikä alkaa ensimmäisistä kuukautisista. Tuo Down- lasten saaminen, missä siitä mainitaan? Käsittääkseni ainoa ongelma 13-19 - vuotiailla ovat kohdun ulkoiset raskaudet, joita on enemmän kuin yli kaksikymppisillä.

Biologinen hedelmällisyys alkaa aleta jo kaksikymppisenä, suuri romahdus tapahtuu n 35 - vuotiaana, jonka jälkeen hedelmöittyminen on enemmänkin sattumaa. Hedelmöittyä voi toki ns. vaihdevuosiin asti.

Vierailija
9/11 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta lapset on paras tehdä 25-30-vuotiaana. Olen itse 33-vuotias kahden lapsen äiti ja minusta olen liian vanha saamaan kolmatta lasta enää.

Vierailija
10/11 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ajatellaan pelkkiä numeroita ja oletetaan, että jokainen ensisynnyttäjä olisi valmis tuon ikäisenä, sanoisin että 23-30-vuotiaana olisi ihanteellista sada lapset.

Vierailija
11/11 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi