Naisten ulkonäköpaineista
Tuntuu, että tavallinen kroppa ja kasvot ei enää riitä vaan kaikkien pitäisi olla jotain mallin ja missin tai fitnesstyypin näköisiä. Tuntuu, että elämä on tarkoitettu vain näitä superihmisiä varten. Toki osaan myös laittaa asioita perspektiiviin ja ajatella, että voisi olla vaikka menettänyt liikuntakykynsä tai kasvonsa onnettomuudessa.. Mutta silti, tuntuu pahalta. Joutuu tekemään jotenkin niin paljon enemmän, että näyttää edes jotenkin siedettävältä. Meikki, sopivat vaatteet ja hiustenlaitto auttaa, mutta sekin on kovan työn takana ja vaatii valtavasti aikaa ja rahanmenoa. Olisi niin paljon helpompaa jos olisi jo lähtökohtaisesti sen näköinen, että ei tarvitsisi meikata ja vaate kuin vaate näyttäisi hyvältä päällä. Inhoan omaa ulkomuotoani.. Kuinka te muut tulette toimeen ulkoisen itsenne kanssa?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vain elät terveellisesti. Eli vältä alkoholia, tupakkaa, huumeita, roskaruokaa(esim. hampurilainen, pizza yms. ylimääräistä rasvaa sisältävät ruoat). Jos mahdollisesti juot kahvia niin opettele juomaan kahvisi kokonaan ilman lisäsokeria, koska normaalista ruoasta saat sokeria muutenkin riittävästi koska useimmissa elintarvikkeista on luonnostaan sokeria. Jos nainen eläisi tällä tavalla teini-iästä koko loppu elämäänsä asti, niin hän olisi hyvin todennäköisesti ulkonäöltään kaunis yli 40 vuotiaanakin ilman järjettömiä määriä meikkiä.
Tavallinen säännöllinen liikunta riittää hyvin. Mitään kuntosalia ei tarvita,
Stockmannilla on välillä ihonkosteus mittauksia kasvoille. Käytännössä aina venäläisten naisten iho on huomattavasti kosteampi, koska joko käyttävät parempia voiteita tai tekevät naisen perusihonhoito rutiinit useammin tai jollain tavalla eri tavalla.
Luonnollisesti ihonkosteus on suoraan yhteydessä ryppyihin.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena olin kaunis, sporttinen, hoikka, pitkähiuksinen, kiltti ja hyväsydäminen ja käytin aikaa itseni hoitamiseen mutta ei se koskaan mitään hyödyttänyt. Aina sai kuitenkin kuulla olevansa vääränlainen; liian hoikka, liian pitkät hiukset, liian tumma ja liian sitä ja tätä. Kunnes tajusin että ongelma onkin suomalaisessa kulttuurissa. Koko ajan valitetaan ja arvostellaan, mikään ei ole tarpeeksi hyvää tai tarpeeksi kaunista. Tämän kun on tajunnut niin on koko elämä on muuttunut helpommaksi. Nyt ajattelen vaan niin että olen sellainen kun olen ja aivan riittävän hyvä ja kaunis tällaisena ja jos muut on toista mieltä niin se on ainoastaan heidän ongelmansa. Ei voisi vähempää kiinnostaa!!
Asioita mistä yksikään mies ei valita, ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena olin kaunis, sporttinen, hoikka, pitkähiuksinen, kiltti ja hyväsydäminen ja käytin aikaa itseni hoitamiseen mutta ei se koskaan mitään hyödyttänyt. Aina sai kuitenkin kuulla olevansa vääränlainen; liian hoikka, liian pitkät hiukset, liian tumma ja liian sitä ja tätä. Kunnes tajusin että ongelma onkin suomalaisessa kulttuurissa. Koko ajan valitetaan ja arvostellaan, mikään ei ole tarpeeksi hyvää tai tarpeeksi kaunista. Tämän kun on tajunnut niin on koko elämä on muuttunut helpommaksi. Nyt ajattelen vaan niin että olen sellainen kun olen ja aivan riittävän hyvä ja kaunis tällaisena ja jos muut on toista mieltä niin se on ainoastaan heidän ongelmansa. Ei voisi vähempää kiinnostaa!!
En ole kirjaimellisesti koskaan kuullut (tai lukenut) kenenkään sanovan että naisella voisi olla liian pitkät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi niin paljon helpompaa jos olisi jo lähtökohtaisesti sen näköinen, että ei tarvitsisi meikata ja vaate kuin vaate näyttäisi hyvältä päällä. Inhoan omaa ulkomuotoani..
Tuolle sinä voit alkaa tekemään jotain jo tänään.
Ruokavalio kuntoon ja lenkkipolut sekä kuntosali tutuksi. Vuoden-parin aikavälillä sinäkin pääset fitness-mallin mittoihin. Kyse ei ole muusta kuin itsekurista.
Miksi pitäisi päästä fittnes-mallin mittoihin? Fittnessmallit elävät epäterveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kirjaimellisesti koskaan kuullut (tai lukenut) kenenkään sanovan että naisella voisi olla liian pitkät hiukset.
Minä olen sekä kuullut että lukenut monesti.
Mistä te näitä paineita otatte kun kaikki miehetkin ovat vastaajien mielestä läskejä, rumia ja juntteja. Onko kyse naisten välisestä kilpailusta ja miksi kilpailette?
Onneksi oon oivaltanut elämisen ilman ulkonäköpaineita, menee ihan hirveesti aikaa ja energiaa turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vain elät terveellisesti. Eli vältä alkoholia, tupakkaa, huumeita, roskaruokaa(esim. hampurilainen, pizza yms. ylimääräistä rasvaa sisältävät ruoat). Jos mahdollisesti juot kahvia niin opettele juomaan kahvisi kokonaan ilman lisäsokeria, koska normaalista ruoasta saat sokeria muutenkin riittävästi koska useimmissa elintarvikkeista on luonnostaan sokeria. Jos nainen eläisi tällä tavalla teini-iästä koko loppu elämäänsä asti, niin hän olisi hyvin todennäköisesti ulkonäöltään kaunis yli 40 vuotiaanakin ilman järjettömiä määriä meikkiä.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Et kai oikeasti usko tuohon :D :D :D :D :D :D
Aika monet naiset elävät noin, silti he eivät näytä yli 40-vuotiaina yhtään sen kauniimmilta kuin muutkaan ikäisensä. Mikään "tavallinen säännöllinen liikunta" EI RIITÄ! Jos oikeasti haluaa pitää ruumiinsa ulkoisesti miehiä miellyttävänä, tarvitaan siihen valmentaja ja todella raskasta liikuntaa. Mikään terveysliikunta EI RIITÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi niin paljon helpompaa jos olisi jo lähtökohtaisesti sen näköinen, että ei tarvitsisi meikata ja vaate kuin vaate näyttäisi hyvältä päällä. Inhoan omaa ulkomuotoani..
Tuolle sinä voit alkaa tekemään jotain jo tänään.
Ruokavalio kuntoon ja lenkkipolut sekä kuntosali tutuksi. Vuoden-parin aikavälillä sinäkin pääset fitness-mallin mittoihin. Kyse ei ole muusta kuin itsekurista.
Miksi pitäisi päästä fittnes-mallin mittoihin? Fittnessmallit elävät epäterveellisesti.
Jotta vaatteet näyttäisivät hyvältä päällä. Etkö lukenut lainattua viestiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis yksikään mieskö ei valita siitä, että nainen on liian hoikka yms. ? Kyllä on valitettu. Olen 4-kymppinen nainen ja nuorena (jotkut) miehet valitti kaikesta mahdollisesta ja todellakin myös hoikkuudesta. Baarissa aloituskommentti saattoi olla: oot liian laiha. Olin 170 cm ja 60 kg.
JOidenkin miesten tavoite on saada nainen hämmentyneeksi ja epävarmaksi itsestään ja tämä tapahtuu ulkonäköä arvostelemalla. Arvostelu voi kohdistua niihin ominaisuuksiin, joita yleisesti pidetään positiivisena.
Esimerkiksi vaimo pidetään nöyränä haukkumalla ulkonäköä, ja joskus näyttää siltä, että sitä enemmän mies sitä haukkuu, mitä kauniimpi nainen on. Mies haluaa näin varmistaa, että nainen ei luule itsestään mitään eikä ainakaan sitä, että muut miehet voisivat olla hänestä kiinnostuneita.
Oma kokemus: mitä vaatimattomamman näköinen mies, sitä pahempi haukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Et kai oikeasti usko tuohon :D :D :D :D :D :D
Aika monet naiset elävät noin, silti he eivät näytä yli 40-vuotiaina yhtään sen kauniimmilta kuin muutkaan ikäisensä. Mikään "tavallinen säännöllinen liikunta" EI RIITÄ! Jos oikeasti haluaa pitää ruumiinsa ulkoisesti miehiä miellyttävänä, tarvitaan siihen valmentaja ja todella raskasta liikuntaa. Mikään terveysliikunta EI RIITÄ!
Varmasti riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis yksikään mieskö ei valita siitä, että nainen on liian hoikka yms. ? Kyllä on valitettu. Olen 4-kymppinen nainen ja nuorena (jotkut) miehet valitti kaikesta mahdollisesta ja todellakin myös hoikkuudesta. Baarissa aloituskommentti saattoi olla: oot liian laiha. Olin 170 cm ja 60 kg.
JOidenkin miesten tavoite on saada nainen hämmentyneeksi ja epävarmaksi itsestään ja tämä tapahtuu ulkonäköä arvostelemalla. Arvostelu voi kohdistua niihin ominaisuuksiin, joita yleisesti pidetään positiivisena.
Esimerkiksi vaimo pidetään nöyränä haukkumalla ulkonäköä, ja joskus näyttää siltä, että sitä enemmän mies sitä haukkuu, mitä kauniimpi nainen on. Mies haluaa näin varmistaa, että nainen ei luule itsestään mitään eikä ainakaan sitä, että muut miehet voisivat olla hänestä kiinnostuneita.
Minä miehenä arvostan hoikkuutta, uskon sen olevan ylivoimaisesti toimiva tekijä kaikissa parisuhteissa.
Naisia alistetaan jopa näillä ulkonäkökriteereillä. Se on loputon suo jos lähdet itseäsi korjailemaan, koskaan et kuitenkaan ole riittävän hyvä ja kaunis. Tärkeintä on että riittää itselleen ja tekee niitä juttuja mitkä tekee onnelliseksi. Jos joku Matti tai Pentti ei ole siihen tyytyväinen niin voi voi. Ei haittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Kuulostaa niin tutulta. Sä olet kyllä muuten ihan kaunis, mutta....
Kyllä ne paineet on kovat ja etenkin meille, joille on sattunut matkan varrelle ilkeitä ihmisiä ja kommentteja. On aivan eri juttu kuulla aina olevansa kaunis, kuuma ja ihana (vaikka se olisikin joskus vain lirkuttelua) kuin nähdä ja kuulla pettymys miesten kasvoilla ja sanoilla. Olen kohta jo neljänkymmenen porteilla ja tasan yksi mies on kehunut ja muut sanoneet sitten jotain ihan muuta.
Ja ei, elämän tarkoitus ei ole saada kehuja miehiltä. Mutta kai nyt kuka tahansa tuntee olonsa huonommaksi kun saa haukkuja? Kai kaikki haluavat olla viehättäviä muiden silmissä, ei vain henkisesti?
Ikävistä kokemuksista huolimatta pidän edelleen ulkonäköni niin kunnossa kuin vain voin, pukeudun kauniisiin mekkoihin, kiharran hiuksia, lakkaan kynnet, meikkaan, hoidan ihoa, poistan karvat jne jne jne. Teen ne oman hyvän oloni vuoksi ja koska nautin kauneudenhoidosta, mutta tietenkin myös toivon että joskus vielä kerran kelpaan jollekulle tällaisena kuin olen.