Kuinka hyvännäköinen tunnet olevasi muihin ikäisiisi verrattuna?
Kommentit (38)
Ei vielä rypyn ryppyä ei yhtäkään otsan uurretta eikä kauneuteni ole tehty varaosista. Kateita riittää, ikää 40+, ja ymmärrän että AITOUDESTA OLLAAN KATEITA.
Kyllähän koruissakin aito kulta kiinnostaa, ei rihkama.
Suurin osa nykyään nuorillakin naisilla ”kauneudesta” on pelkkiä varaosia ei omaa tuotantoa.
Esim. Hiuslisäkkeet, tekoripset, tekotissit, akryylikynnet, täytteet yms.
Ihmettelen että puolet väittää olevansa nuorekkaampia ja silti esim noin 45-vuotiaat näyttävät ihan ikäisiltään :)
Erittäin hyvältä. Päättelen tämän siitä, että jatkuvasti kerrotaan kuinka kaunis olen ja yritetään iskeä. Viime vkl viisi eri miestä. Alapeukuttakaa vaan, mutta mulle tämä on todellisuutta. Ja jatkuvasti luullaan nuoremmaksi. En ymmärrä, omasta mielestäni näytän ihan ikäiseltäni (38).
Lisäksi poltan, juon liikaa enkä harrasta urheilua. Meikkaan maltillisesti, en käy koskaan kosmetologilla tai kampaajalla. Kävelen erittäin paljon, syön terveellisesti ja olen hoikka. Isot luomurinnat, hyvät sääret, siniset silmät, kaunis hymy, luonnonkiharat paksut vaaleat hiukset. Siinäpä ne. Seuraa olis tarjolla liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvältä. Päättelen tämän siitä, että jatkuvasti kerrotaan kuinka kaunis olen ja yritetään iskeä. Viime vkl viisi eri miestä. Alapeukuttakaa vaan, mutta mulle tämä on todellisuutta. Ja jatkuvasti luullaan nuoremmaksi. En ymmärrä, omasta mielestäni näytän ihan ikäiseltäni (38).
Lisäksi poltan, juon liikaa enkä harrasta urheilua. Meikkaan maltillisesti, en käy koskaan kosmetologilla tai kampaajalla. Kävelen erittäin paljon, syön terveellisesti ja olen hoikka. Isot luomurinnat, hyvät sääret, siniset silmät, kaunis hymy, luonnonkiharat paksut vaaleat hiukset. Siinäpä ne. Seuraa olis tarjolla liikaakin.
Minuakin sanotaan joskus kauniiksi vaikka ikää on jo 22 vuotta. Todella paljon ikäistäni paremman näköinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksista näkee, kuinka ihmiset eivät näe tuttujen naamojen ikääntymistä samalla lailla kuin muiden. Olipa sitten oma tai kaverin naama, ajatellaan että ollaan ihan samannäköisiä kuin aina. Vain vieraan ikääntymisen pystyy huomaamaan onjektiivisesti.
Tuijotteletko peiliä koko ajan vai miten saat silmäsi tottumaan omaan naamaan? Mä en ainakaan näe sitä kuin hetken aamulla meikatessa ja hetken illalla meikkejä poistaessa. Tuttujen naamoja tuijottelen toki päivät pitkät ja ne tulevat tutuiksi.
Vai on miekkoshullu taas täällä. Miten opinnot sujuvat?
Kehonkoostumusmittauksen mukaan olen 8 v ikäistäni nuorempi. Olen 40+ nainen. Mutta rumat kasvot.
Vastasin ylemmän ihan kroppani takia, liikun paljon ja olen hoikka+kiinteä. Kasvot ovat kuitenkin oman ikäiset johtuen aurinkosta ja viihdetupakoinnista eli sen puolesta olen oman ikäisen näköinen. Vartalo on parempi kuin monen parikymppisen.
N49
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että puolet väittää olevansa nuorekkaampia ja silti esim noin 45-vuotiaat näyttävät ihan ikäisiltään :)
Monet tuntuvat kuvittelevan että kaikki muut heidän itsensä ikäiset ovat jo sen ikäisi että olisivat valmiita hautaan. Nykyään jo kolmekymppiset ovat sitä mieltä että jos ovat jonkun mielestä hyvännäköisiä niin ovat poikkeuksellisen hyvännäköisiä ikäisikseen. Kyllä sen ikäiset ovat ihan normaalista hyvännäköisiä, ei se ole mitään poikkeuksellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksista näkee, kuinka ihmiset eivät näe tuttujen naamojen ikääntymistä samalla lailla kuin muiden. Olipa sitten oma tai kaverin naama, ajatellaan että ollaan ihan samannäköisiä kuin aina. Vain vieraan ikääntymisen pystyy huomaamaan onjektiivisesti.
Tuijotteletko peiliä koko ajan vai miten saat silmäsi tottumaan omaan naamaan? Mä en ainakaan näe sitä kuin hetken aamulla meikatessa ja hetken illalla meikkejä poistaessa. Tuttujen naamoja tuijottelen toki päivät pitkät ja ne tulevat tutuiksi.
Totta ja ei. Olen joskus nähnyt oman heijastukseni ihmisvilinässä enkä ole heti tajunnut että se on minä. Näytän omaan silmääni hyvältä kun en ole tunnistanut itseäni heijastuksesta, heti kun tunnistan, en tykkääkään enää.
Vierailija kirjoitti:
Vartalo on parempi kuin monen parikymppisen.
N49
Niin on aika monella muullakin ikäiselläsi naisella.
Koronakaranteeni lihotti inhottavan pömppövatsan, kun en jalkakivun takiakaan voinut liikkua. Nyt olin leikkauksessa ja taas voi kävellä!
Ehkä tuo pömppö tuosta nyt vähän pienenee.
Muuten olen ollut aina samoissa mitoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on kuin kysymys miehille peniksen pituudesta!
No ei ole. Eiköhän suurin osa ole mitannut peniksensä, joten ei jää arvailun varaa, toisinkuin ulkonäön suhteen, mikä on kovin subjektiivista.
Vastasin että keskiverto, koska vaikka olenkin päälle kolmekymppisenä hyvin hoikka niin naamani on objektiivisesti katsottuna keskivertoa rumempi.
Parikymppisenä olin selvästi alle keskitason kun vertasi samanikäisiin, nyt pystyn erottumaan edes jotenkin edukseni kun olen säilynyt hoikkana mutta en minä mitään "vau!"-reaktiota herätä, kun naama on niin mitäänsanomaton meikattunakin. Vähän surettaa, että vaikka treenaisin kropastani miten hyvän tahansa niin naama "pilaa" sen, moni ylipainoinen voisi sen sijaan laihduttaa ja olla hyvinkin kuuma hoikkana jos on nätit kasvot...
Rumemmalta selkeästi. Olin nuorena kivannäköinen, oikeastaan jopa kaunis, mutta nykyään (35v.) huonot elintavat näkyy ja painoakin on tullut. En jaksa pitää ulkonäöstä huolta enää yhtään.
Ja totta puhuen ei minua haittaa ollenkaan, etten ole enää vetävä. Saan mennä rauhassa ja ilman ylimääräistä huomiota voin myös tehdä laajemmin mitä mieleen tulee. Minulle on aina tuonut epävarmuutta huomio, olkoonkin vaikka se olisi positiivista huomiota (mitä se usein ei edes ollut). Välillä kyllä harmittaa katsoa peiliin, mutta silti ennemmin tämä kuin huomio :)
Olen 50v mies. Uskoisin olevani keskivertoa paremman näköinen ikäisekseni. Olen urheilullinen, hoikka, en kylläkään kovin lihaksikas mutta jäntevä kylläkin. Tukka on vielä ihmeenkin tuuhea. Olen 186 pitkä. Itselläni on käsitys, että olen iän myötä tullut jatkuvasti enemmän naisten makuun olevaksi suhteessa ikätovereihini. Tai sitten olen vain itsevarmempi kuin nuorena.
Koen olevani paremman näköinen kuin suurin osa ikäisistäni, lähinnä siksi, että olen hoikahko ja liikunnallinen. Ei ole läskimakkaroita missään ja vartalo on edelleen kiinteä. Syön kasvis-kalaruokaa, en syö sokeria, en ole koskaan tupakoinut enkä käytä alkoa, joten silläkin on osuutta asiaan, on paksut hiukset edelleen ja rasvainen ihotyyppi on pitänyt huolen, että ei ole pahemmin vielä ryppyjäkään tullut. En tarvi silmälasejakaan. Mikään erityinen kaunotar en ole nyt, enkä ole koskaan ollutkaan. Ihan tyytyväinen olen silti ulkonäkööni, enemmän kuin nuorempana. Olen 52-v.
Ihmiset kuvittelevat tässä että paremman näköinen kuin keskiverto omanikäinen tarkoittaisi samaa kuin huomattavasti ikäistään nuoremman näköinen. Harvat ikäistään nuoremman näköiset ovat kuitenkaan mitään erityisen hyvännäköisiä.