Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona ei tarkoita sitä etteikö sähköposteihin tarvitsisi vastata!

Vierailija
08.06.2020 |

Korona ei tartu sähköpostin välityksellä. Olen lähettänyt viestin opettajalle 2 kertaa (koulu jossa heillä on työaika), mutta vastausta ei ole kuulunut. Sama juttu yhteen työpaikka-asiaan liittyen ja kaksi yhdistysasiaa.
Mikä teitä riivaa? Oletteko kaikki ympärivuorokautisesti kännissä ja kykenemättömiä hoitamaan asioita?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten niillä on kiire oikeissa töissä, eikä sinun täysin triviaali kysymyksesi oli prioriteettilistalla ensimmäisenä -vastaavat, kun ehtivät. Tai ehkä olet se todella ärsyttävä tyyppi, jolle on jouduttu jo vastaamaan miljoona kertaa, eikä vaan mene jakeluun, tai se tyyppi, joka ei mitään tietoa saa itse luettua nettisivuilta tai tiedotteista, vaan haluaa henkilökohtaista palvelua - yrittävät saada sinut lopettamaan häiriköintisi olemalla huomioimatta viestejäsi.

Vierailija
2/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten niillä on kiire oikeissa töissä, eikä sinun täysin triviaali kysymyksesi oli prioriteettilistalla ensimmäisenä -vastaavat, kun ehtivät. Tai ehkä olet se todella ärsyttävä tyyppi, jolle on jouduttu jo vastaamaan miljoona kertaa, eikä vaan mene jakeluun, tai se tyyppi, joka ei mitään tietoa saa itse luettua nettisivuilta tai tiedotteista, vaan haluaa henkilökohtaista palvelua - yrittävät saada sinut lopettamaan häiriköintisi olemalla huomioimatta viestejäsi.

Mitäpä sinä asiasta tietäisit. Taidat olla nytkin kännissä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virastoasioissa olen huomannut saman, ja kyse ei ole mistään päivistä, vaan viikkojen vastamattomuudesta. Asiaa pitää kysyä uudelleen ja sittenkään ei mitään. Ja itse viestin aina hyvin asiallisesti, en ole mikään öyhöttävä kus*pää.

Kummallinen tapa hoitaa työt, siis että ne vaan jätetään hoitamatta.

Vierailija
4/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, tosin yhdistykset ja monet virastot olivat ennen koronaakin huonoja vastaamaan.

Miksi muuten laitetaan yhteyshenkilöksi henkilöitä, jotka eivät vastaa mihinkään?

Vierailija
5/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin lapsen harrastukseen liittyen (yhdistykseen) alueemme yhteyshenkilöille kysymyksen, yksikään ei vastannut. Hienosti hoidettu...

Vierailija
6/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisit millaisia määriä sähköposteja osa töissään saa, ymmärtäisit ehkä paremmin. Joskus niitä ei yksinkertaisesti ehdi kaikkia lukea ja hoidetaan vain asiat tärkeysjärjestyksessä, yritetään ostsikon mukaan poimia tärkeät välistä. Sinun sähköpostisi ei valitettavasti sitten ole ollut se akuutein asia.

Vierailija
7/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saisi tuollaisella työtavalla potkut. Että on ihan ok olla vastaamatta kun on kiire? Kaikilla on nykyään kiire, ei ole mikään tekosyy enää.

Vierailija
8/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire on kokenut viime vuosina inflaation tekosyynä olla hoitamatta hommiaan.

Vierailija
9/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma että kyseinen opettaja on töissä? Koulussa voi olla lomia eri aikaan eri opettajilla!

Vierailija
10/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan vastaisi sähköposteihin jos olisin lomautettuna. Ei ehkä koske opettajaa, mutta monissa yrityksissä ja yhdistyksissä kyllä tilanne on tämä.

Vierailija
11/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma että kyseinen opettaja on töissä? Koulussa voi olla lomia eri aikaan eri opettajilla!

Kyllä ja hän itse pyysi ottamaan asion tiimoilta yhteyttä kyseisenä ajankohtana.

Vierailija
12/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisit millaisia määriä sähköposteja osa töissään saa, ymmärtäisit ehkä paremmin. Joskus niitä ei yksinkertaisesti ehdi kaikkia lukea ja hoidetaan vain asiat tärkeysjärjestyksessä, yritetään ostsikon mukaan poimia tärkeät välistä. Sinun sähköpostisi ei valitettavasti sitten ole ollut se akuutein asia.

Meillä työpaikalla on velvoite vastata jokaiseen sähköpostiin. Jos laitat esimerkiksi kuntaan lupaan liittyvän hakemuksen niin onko ok jos kunnan työntekijälle lupasi on merkityksetön ja hän vain jättää käsittelemättä asian? Jos tarvitset lupaan liittyvää lisätietoa niin jätät sen vain huomiotta? Koska hänen mielestään nyt muut lupa-asiat ovat paljon mielenkiintoisemmin otsikoituja ja näyttävät tärkeämmiltä. Miksi ketään kiinnostaisi mitä lupia haet?

Vierailija
13/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut vanhempani tietoja uuteen asumisyksikköön. Muka koronan takia.

Vierailija
14/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin aikoja sitten kunnan tekniselle osastolle sähköpostia, yleinen osoite, johon ohjeistettiin asia laittamaan. Ei vastausta. Ja kaikki eivät taatusti ole lomautettuna.

Ei voi kuin ihmetellä, omassa työssäni on velvoite vastata jokaiseen yhteydenottoon ja vielä tietyn aikaikkunan puitteissa. Ja yhteydenottoja tulee paljon. Mikään "mutku mä en ehdi", ei käy syyksi että voi jättää hommat hoitamatta.

Vierailija
15/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan vastaisi sähköposteihin jos olisin lomautettuna. Ei ehkä koske opettajaa, mutta monissa yrityksissä ja yhdistyksissä kyllä tilanne on tämä.

Autoreply on keksitty. Meillä lomautetut käyttävät sitä, viestin voi tarvittaessa sitten forwata eteenpäin oikealle henkilölle. Ei ole kovin vaikeaa.

Vierailija
16/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamattomuus ja kyky priorisoida puuttuu. Ja osaa ei vain kiinnosta. Jännä kyllä että vieläkin työnsä saa pitää noilla metodeilla.

Vierailija
17/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaamattomuus ja kyky priorisoida puuttuu. Ja osaa ei vain kiinnosta. Jännä kyllä että vieläkin työnsä saa pitää noilla metodeilla.

Ilmeisesti kukaan ei kantele ettei ole vastattu. Pitänee alkaa saattamaan pomon tietoon niin loppuu se laiskottelu ja perseily!

Vierailija
18/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuossa ole nimenomaan priorisoitu?

Vierailija
19/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin aikoja sitten kunnan tekniselle osastolle sähköpostia, yleinen osoite, johon ohjeistettiin asia laittamaan. Ei vastausta. Ja kaikki eivät taatusti ole lomautettuna.

Ei voi kuin ihmetellä, omassa työssäni on velvoite vastata jokaiseen yhteydenottoon ja vielä tietyn aikaikkunan puitteissa. Ja yhteydenottoja tulee paljon. Mikään "mutku mä en ehdi", ei käy syyksi että voi jättää hommat hoitamatta.

Ehkä juuri asiasta tietävät henkilö on lomautettuna? Tai sairastaa koronaa.

Aika pöhkö otsikko ja aloitus, kun siitä saa sen käsityksen, että opettajalla tai AP:lla itsellään olisi virus.

Vierailija
20/37 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, millainen sähköpostiosoitteesi on? Jos se jää aina roskapostihaaviin, kun kukaan ei vastaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän