Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa valko ja punaviiniä. Ja laittakaa hinnat perään.

Vierailija
08.06.2020 |

Kiitos etukäteen!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkkareista tämä on oma suosikkini. 

https://www.alko.fi/tuotteet/536818/Montalto-Pinot-Grigio-2019-muovipul…

Punaviineissä itse suosin valpolicelloja, chiantteja tai cabernet savignion rypäleitä.  Punaviineissä kokeilisin eri maita ja rypäleitä, jolloin löydät millaisista viineistä tykkäät.

Oliko tuo valkkarivinkki nyt joku kusetus juttu?

Mä jotenkin ihastuin jo, kun on järkevän hintainen, sokeriakin maltillisesti... Litran leka ja muovipullo?! - onko tää kuitenkin jotain polttoöljyä?

ohis suht noviisi viineissä

Makunsa kullakin. Itse tuota ostan 9/10 kun valkkaria ostan. Oman makuuni sopiva ja järkihintainen. Muovipullo ei minusta muuta makua mitenkään. Viini kestää useamman illan juotavana.

Vierailija
22/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punaviineissä itse suosin valpolicelloja, chiantteja tai cabernet savignion rypäleitä.  Punaviineissä kokeilisin eri maita ja rypäleitä, jolloin löydät millaisista viineistä tykkäät.

Mä jotenkin ihastuin jo, kun on järkevän hintainen, sokeriakin maltillisesti... Litran leka ja muovipullo?! - onko tää kuitenkin jotain polttoöljyä?

Halpiksissa on usein näitä viritelmiä kuten vaikka litran pullo ja muovia. Ei niitä ole tarkoitettukaan "hienompiin piireihin" vaan ihan johonkin takapihalla tissutteluun nakkien kanssa.

kun en ole kertaakaan törmännyt tuommoiseen viritelmään, vaikka ns. viinialkossa käyn viikottain. Huomasin myös, ettei tuota myydä lähialkossa, että pitäisi jalkautua pidemmälle. Onpahan kevyempi kantaa, kun muovipullo. ;)

Kyllä mä tuota ostan. Juurikin sen nakin seuraksi takapihalle. :D

Mä en muuten edes ajatellut tuota hintaa litrahintana. Noin kympin kun putelista (0.75) maksaa, niin ihan pätevä hinta.

sama ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makunsa kullakin. Itse tuota ostan 9/10 kun valkkaria ostan. Oman makuuni sopiva ja järkihintainen. Muovipullo ei minusta muuta makua mitenkään. Viini kestää useamman illan juotavana.

Eihän se muovi makuun mitään vaikuta, mutta maailma ei pelastu. ;)

Vierailija
24/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asio otus. Punaisena tai valkoisena, hyvää on.

Vierailija
25/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnalla ei ole niin väliä, enemmän merkitsee minkä kanssa niitä aikoo juoda. Kalliskin viini voi maistua pahalle, jos se ei sovi ruokaan. Samoin halpa litku voi maistua sellaisenaan pahalle, mutta sopivan ruuan kanssa hyvälle. Alkossa on hintalapussa suositukset merkitty ja hyvin pitävät paikkaansa.

Vierailija
26/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valdemar, El Tiempo, Elmo, Jacobs Creek, mitä näitä "alan miesten" (tai naisten) perusliuottimia nyt on. Gato Negro myös, taisi olla 7 tai 8 euroa per pullo. Järkyttävän makuista kuraa mutta nousee ihan hyvin päähän. En kehtaisi kyllä minkään ruuan kanssa tarjoilla vieraille.

Osaat kyllä haukkua niin ihmisiä kuin juomiakin, mutta osaatko suositella sitten jotain sofistikoituneempaa, kun ilmeisesti jonkinlainen asiantuntija tunnut olevan.

Vierailija
27/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[Eihän se muovi makuun mitään vaikuta, mutta maailma ei pelastu. ;)

Ei haittaa, kun ajan hybridillä enkä lomalentele sekä syön vähän lihaa :)

Vierailija
28/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaiset:

Villa valentina (kaikki versiot), hinta noin 15€.

Black tower smooth red.

Jacob's creek.

Jaakobista oli joskus 2 versiota, joista toinen oli parempi. Muistaakseni Grenache-Shiraz niistä. 

En tiedä onko enää nykyään, mutta viimeksi kun maistoin ei ollut enää kummoinen.

Vuosikertakin noissa vaihtelee. Joskus hyväkin viini ei tiettynä vuonna ollut hyvää.

Zinc

Vierailija
29/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käyt tallinnassa nauticassa niin käy calle-viinakaupassa. saa 3l valkkaria n.9e. katso tarjoukset netistä.

Vierailija
30/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnalla ei ole niin väliä, enemmän merkitsee minkä kanssa niitä aikoo juoda. Kalliskin viini voi maistua pahalle, jos se ei sovi ruokaan. Samoin halpa litku voi maistua sellaisenaan pahalle, mutta sopivan ruuan kanssa hyvälle. Alkossa on hintalapussa suositukset merkitty ja hyvin pitävät paikkaansa.

Täytyy tietää minkälainen marja antaa minkälaisen viinin ;)

Zinc

Vierailija
31/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako valtsua eli valdemaria enää mistään? Eihän sitä kehtaa muille tarjota mutta mietin jos omaan käyttöön halpaa päihdettä.

Vierailija
32/32 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinkympin päästä

valkkari - puhtaan ja mineraalisen makuinen

https://www.alko.fi/tuotteet/007961/Chablis-Les-Marouettes-2018/

punkku - tätä kokeilisin yhden lopetetun tuotteen korvaajaksi

https://www.alko.fi/tuotteet/908401/Elus-a-Rosso-Bio-Vegan-2016/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi