Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kirjasitte synnytystoiveisiin?

Vierailija
08.06.2020 |

Esikoistani odotan, ja nyy pitäisi kirjata sairaalan sähköiseen järjestelmään toiveita synnytystä varten. Olisi kiva saada esimerkkejä, mitä muut toivoneet?
Hyvää ja riittävää kivunlievitystä toivon toki ainakin, ja sitä, että asioista ja tapahtumien kulusta, eri vaihtoehdoista kerrotaan minulle. Voiko toivoa, eträ jos pitää ommella, ettei opiskelija tekisi sitä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta sitten ne synnytystoiveet kirjoitettiin vielä paperille, mutta ei niitä kukaan oikeasti lukenut, tai vaikka olisi lukenutkin, ei muistanut, kun tilanne oli päällä. Synnytyssaliin tulleelle kätilölle piti kertoa ne toiveet kuitenkin vielä uudestaan.

En muista, mitä toivoin esikoisen synnytykseen. Ei se kuitenkaan ihan niin mennyt kuin kuvittelin. Uudelleensynnyttäjänä minulla oli vain yksi toive, ja kerta kerralta aina vaan enemmän ja enemmän vaatimus, että kun kohdunsuu on n. 4 cm auki, haluan lihasrelaksanttia. Ja kun se on laitettu, sen jälkeen mahdollisimman pian epiduraali tai spinaali, jotta se kerkeää vaikuttaa ennen kovimpien kipujen alkamista. Mitä pidemmäksi aikaa siihen 4 cm kohdalle jäätiin jahkaamaan, sitä nopeammin homma eteni, kun saatiin lihasjännitykset laukeamaan.

Ekassa synnytyksessä se lihasrelaksantti pistettiin kivunlievitystarkoituksessa, mutta ei se minun kipuihini mitenkään vaikuttanut. Mutta ilman sitä en olisi yhtään lasta alateitse synnyttänyt.

P.S. Kolmatta synnyttäessäni iltavuoron kätilö ei suosrunut lihasrelaksanttia laittamaan, mutta sain epiduraalin. Homma ei kuitenkaan edennyt. Yövuoron kätilö totesi tilanteen, eli että homma oli ollut jo monta tuntia pysähdyksissä siihen 4 cm kohdalle, ja kohdunsuu oli "kireä" tai jotain. Hän pisti sen relaksantin, ja vauva oli tunnin päästä ulkona.

Mikä tämä relaksantti oikein on? En ole kuullutkaan tällaidesta mahdollisuudesta. Oma synnytys kesti 4vrk ja 1vrk olin synnytysalissa. Homma oli niiiiin hidasta ja olin ihan loppuun rääkätty ja väsynyt valvottuani neljä päivää. Olisikohan tuosta voinut olla apua...?

Vierailija
22/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen sänky olis kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin, ettei ole mitään toiveita ja tavoitteita muuta kuin saada lapsi syntymään turvallisesti, toimiminen tilanteen vaatimalla tavalla ja henkilöstön asintuntemukseen luottaen. Rn halunnut ammeita, mindfulnesia, voimalaulantaa enkä muutakaan hömppää 😊 Kaksi erilaista synnytystä, en odottanut elämysmatkoja. Päätavoite toteutui, lapset syntyivät 😊

Vierailija
24/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin suunnitellun sektion. Ei supistuksia, ei ihmisiä tuihottamassa alapäätäni, ei revennyttä toosaa, ei pelkoa syntymässä vammautuneesta lapsesta, ei tuntikausien ja synnytyksen jälkeen viikkojen kipuja.

Täydellistä. Suosittelen kaikille.

Vierailija
25/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tokassa synnytyksessä toivelista,koska pelkopolilla piti täyttää sellainen. Mulla oli toiveena, että ei epiduraalia ja että kerrotaan, mitä tehdään.

Vierailija
26/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuosta omasta esikoisen synnytyksestä jo aikaa (ja silloin ei mitään toiveita tosiaan kyselty) , mutta näin jälkikäteen miettien: että säilytään hengissä kumpikin. Oli meinaan aika tiukalla jo senkin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä