Muita paikalla kellä ei ole sosiaalista elämää??
Joskus jotain yksittäisiä kahvitteluja parin kaverin kanssa. Vapaa-ajalla käyn yksin ulkoilemassa ja kirpputorilla tai kiertelen kahviloita ja katson telkkaa tai pelaan tietokoneella, että olisi edes jotain "seuraa" :( kaipaan vaan kavereita, rentoa hengailua ja ajatusten jakamista ja vaihtamista. Kaikki edelliset kaverit ja piirit muuttaneet muille paikkakunnille. Yhteyttä kyllä voi pitää somen kautta mutta ei se korvaa kyläilyä ja hengaamista. Nyt vielä työttömänä niin entistä enemmän tylsistyy vaikka eka kuukausi olikin sellaista " lomaa "kun sai ottaa rennosti. Mitä te muut teette päivät???
Kommentit (33)
Mulla on kissa. Yhtään kaveria, jota tavata oikeassa elämässä, ei ole. Äiti soittaa kerran kuussa/kahdessa tai sitten kun sille tulee huoli. Köyhä ja tylsä kun olen, päiväni vietän pelaten tietokoneella (mmorpg, joten siellä tulee jutusteltua tuntemattomienkin kanssa) tai muuten vaan dataillen. Eli tässä tuolilla tämä elämä menee.
Joskus harvoin tulee jopa höpöteltyä niitä näitä säästä/koronasta naapurien kanssa, siis silloin kun olen päässyt roskakatoksille tai postilaatiolle asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen perusteella sinulla kyllä on paljonkin sosiaalista elämää.
Mulla on siis 4 kaveria kaiken kaikkiaan kenen kans pidän yhteyttä facebookin ja whatsapin kautta joskus että sekö on sitten paljon sosiaalista elämää ja verrattavissa ihmisten näkemiseen?? Haluan nähdä ihmisiä enkä vaan kuvaruutujen kautta. Mulle se ei ole yhtään sama asia kun hengata jonkun kanssa
Ap
No monilla ei ole yhtäkään kaveria, eivätkä ole facebookissa tai ylipäätään somessa. Joillakin ei ole yhtään ainutta ihmistä, jonka kanssa pitää yhteyttä millään tavalla.
Kyllä varmaan aina löytyy ääripää mutta ap tilanteessahan ei ollut siitä kyse joten miten tuo siihen liittyy?? Sama asia että sulla ei saa olla nälkä koska on ihmisiä kellä ei ole ruokaa ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on. Itse en ole vielä päättänyt aionko tänä vuonna tavata ketään.
Milloin olet viimeksi tavannut jonkun ja miten jaksat tilannetta vai oletko hyväksynyt sen??
Hyväksynyt? Joulukuussa viimeksi kävin kahvilla yhden kanssa. Ei tässä nyt koko aikaa jaksa ihmisiä tavata. Viime vuonna näin 3 kertaa ihmisiä mikä oli aika paljon. Yleensä tapaan jonkun kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on siis 4 kaveria kaiken kaikkiaan kenen kans pidän yhteyttä facebookin ja whatsapin kautta joskus että sekö on sitten paljon sosiaalista elämää ja verrattavissa ihmisten näkemiseen?? Haluan nähdä ihmisiä enkä vaan kuvaruutujen kautta. Mulle se ei ole yhtään sama asia kun hengata jonkun kanssa
Ap
No monilla ei ole yhtäkään kaveria, eivätkä ole facebookissa tai ylipäätään somessa. Joillakin ei ole yhtään ainutta ihmistä, jonka kanssa pitää yhteyttä millään tavalla.
Kyllä varmaan aina löytyy ääripää mutta ap tilanteessahan ei ollut siitä kyse joten miten tuo siihen liittyy?? Sama asia että sulla ei saa olla nälkä koska on ihmisiä kellä ei ole ruokaa ollenkaan?
No jos otsikossa kysytään, että "muita, joilla ei ole sosiaalista elämää", niin on se vähän outoa kun ketjussa käy ilmi, että aloittajalla onkin useita kavereita, joita hän sekä tapaa että pitää heihin yhteyttä netin kautta.
Olen kääntänyt yksinäisyyden parhaakseni. Mies ja lemmikki on, päivisin olen kotona puuhaillen mukavia. Eikä ole kavereita ikävä. En jaksaisi vatvoa heidän kanssaan mitään ja olla aloitteen tekijänä. Ei tarvitse heitä ajatella, jotka ei merkinneetkään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen kääntänyt yksinäisyyden parhaakseni. Mies ja lemmikki on, päivisin olen kotona puuhaillen mukavia. Eikä ole kavereita ikävä. En jaksaisi vatvoa heidän kanssaan mitään ja olla aloitteen tekijänä. Ei tarvitse heitä ajatella, jotka ei merkinneetkään mitään.
Mitä kaikkea puuhailet kertokaa ideoita mitä tehdä yksin
Mulla tilanne on se, että en jaksa moniakaan ihmisiä. Olen varmaan jotenkin umpimielinen ja pitäisi muuttua sosiaalisemmaksi.
En jaksa kuunnella ihmisiä, jotka selittävät ja selittävät, kertovat kaikki omat asiansa ja muidenkin. Olen itse hyvin yksityinen enkä mielelläni kerro kovinkaan yksityisluontoisia asioita itsestäni. En myöskään jaksa kuunnella muiden puhetulvaa heidän kuulumisistaan, jotka eivät kauhean yksityiskohtaisesti kiinnosta. Olen mieluummin yksin kotona katsomassa televisiota.
Tuntuu että pää räjähtää tähän yksinäisyyteen ja tylsyteen, rahaakin on mutta ei yksin huvita mihinkään lähteä, enkä ala toisia kustantamaan. Ryypätessä aika menee kun siivillä sen olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Kun eii ole sitä miestä eikä lemmikkiäkään. Täydellinen hiljaisuus omien ajatuksien kanssa päivästä toiseen.
Toivoisin ettei olisi. Ärsyttää kun ihmiset soittelee ja pyytelee menoihin. Jättäkää rauhaan!
Mulla on perhe (mies ja lapsia), mutta ei ystäviä. Tää tuntuu myös raskaalta, kun ei ole oikeaa omaa aikaa, mutta on yhtä aikaa myös hyvin yksinäinen ystävien ja kavereiden puutteen takia. Silloin kun olin vielä sinkki, kestin yksinäisyyttä paljon paremmin kun sain keskittyä vain itselle tärkeisiin asioihin, harrastuksiin ja käydä yksin missä halusin vapaasti: museoissa, keikoilla, leffassa... Joo, ei pitäisi valittaa kun on kuitenkin perhe, mutta kyllä niitä kavereita vaan silti kaipaa :/
Itse oon ollut jo vuosikaudet yksin.
Jos mulla on vapaapäivä niin käytännössä istun tietokoneella tai kesäisin parvekkeella ja selaan nettiä tai katson leffoja tai pelaan pelejä. Päivästä tunnin käytän urheiluun.
Rehellisesti sanottuna olen ollut todella passiivinen kavereiden hankkimisen suhteen mutta treffeillä vastakkaisen sukupuolen kanssa olen käynyt ahkerasti, ilman onnistumisia :D
Eipä kasvotusten tapaa nykyään ketään.
Muutama kaveri on, joiden kanssa soitteken puhelimella.