Paljon teille tulee askeleita päivässä?
Moni varmaan luulee liikkuvansa enemmän mutta jos on joku askelmittari, paljon näyttää normaalipäivänä?
Kommentit (57)
Huippupäivinä töissä ja vapaa-ajalla 50 000.
Laiskana päivänä vapaalla hyvä kun 10 000 tulee täyteen ja joskus käynkin iltayöstä vielä pienellä kävelylenkillä saadakseni edes sen 10 000 täyteen.
Normaalina työpäivänä ja vapaa-ajalla tulee joku +-30 000 askelta.
10 000 askelta on n. 6-8 km. 50 000 askelta olisi sellaiset 30- 40km. Jep.
Latasin viikko sitten tuollaisen askelmittarin puhelimeen. Olen normipainoinen mutten koskaan ole ollut mikään himoliikkuja. Juostessa hengästyn tosi nopeasti eli huono kunto. Aloitin sillä mutta päätin kokeilla helpompaa kävelyä ensin. En tiedä onko vika askelmittarissa vai omissa tottumuksissa, mutta tuntuu että pitää kävellä ihan hemmetisti että saa sen 10000 askelta päivässä täyteen. Tein yksi päivä 11km kävelyn, siihen meni pari tuntia, ja tuo vain täytti askelmäärän. Eilen käveltiin 8km ja ei askeleet riittäneet. Ja jalat oli lopussa jo ihan väsyneet! Tänään kävin kaupassa kävellen, varmaan 1,5km suuntaansa. Mulla on vaan joku päälle 2000 askelta tälle päivälle.
Pidän kyllä kävelystä, mutta hitto vie, ei mun kävelyt riitä mihinkään. En tiennytkään että ihmiset kävelee päivässä oikeasti tosi paljon. Meneekö teillä koko ilta kävelyyn? Mitä harrastatte? Mitä teette arjessa? Ehkä oon tottunut väärään elämäntyyliin, kun musta päivässä pitää olla löhöilyaikaa ja rentouttumista paljon vapaalla. Mutta aion kyllä jatkaa kävelyä, ihmettelen vaan.
Ja siis itsekin pohdin että mistä saa motivaation kävelyyn. Asun kyllä helsingissä keskustassa, kyllähän täältä löytää erilaisia reittejä, mutta ne samat lähireitit on tylsiä. Ehkä sitten podcasteja tai musaa pitää kuunnella? Mutta sitten ei kuule liikennettä, täällä on tosi vilkasta ja pitää olla varovainen
Laiskana päivänä jää 2000-3000 askeleeseen, mutta sellainen normipäivä 9000-11 000, viikonloppuisin usein lähelle 20 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli 24 000 askelta. Kävin kaksi kertaa pitkällä lenkillä. Noin kahden kuukauden ajan olen lenkkeillyt paljon ja paino on lähtenyt laskuun. Vaatteet väljentyneet ja nyt sopii monet vaatteet jotka eivät sopineet aiemmin. Vaakaa ei ole enkä hanki. Näen peilistä ja vaatteista sen minkä tarvitsee tietää. Veikkaan, että kiloja on pudonnut vähintään kahdeksan...jopa kymmenen. Kävelytavoite ollut päivässä 15000 askelta, mutta mennyt usein n 25000 ja se näkyy. Ylipainoa oli n 20kg.
Onpa kiva lukea tällaista! Itsekin aloitin painonpudotuksen lisäämällä kävelyä. Aloitin samalla myös äänikirjojen kuuntelun ja ostin hyvät kuulokkeet.
Nyt on kuunneltuna yli 100 kirjaa ja vaatekoko on muuttunut koosta 42 kokoon 36.
Minäkin aloitin kävelyn vuosi sitten. Etätyössä istun käytännössä koko päivän, päivän lenkki on 40 min ja 4200 askelta. Todella vähän.
Vaikea motivoida itseään toiselle lenkille päivän aikana kun lenkkiympäristö on sama. Mistä saatte tuon motivaation kävelyyn? Itse kävelen seurassa tai musiikia kuunnellen yksin.
Pari kertaa viikossa menee 7000 rikki. Yl. Viikonloppuna, kun käyn kaupassa tai kaupungilla.
Mä kyllästyn ja menetän motivaationi helposti, mutta nyt olen jaksanut ylläpitää säännöllistä kävelyä jo ihmeenkin kauan minun mittarillani :D ensin oli päivittäinen ”pakkolenkki”, jonka keston tiesin olevan 15 min. joka on niin lyhyt hetki päivästä että ei ole tekosyitä jättää tekemättä. Sitten mietin muutaman sellaisen reitin, josta on mahdollista tehdä lyhyempi ja pidempi versio sään ja fiiliksen mukaan, usein lähden tekemään sitä lyhyempää, mutta päädynkin kävelemään pidennetyn version, eli vaihtoehtojen olemassa olon tiedostaminen estää ”pakkopullaantumisen”. Nykyisin voi myös kätevästi höpöttää vaikka puhelua ajan kuluksi kuulokkeilla mikäli ulkoiluseutu on siihen tarpeeksi turvallinen. Ja toki se askelmittarin mahdollistama tilanteen seuraaminenkin on motivoivaa. Siinäpä ainakin muutama kokeilemisen arvoinen jippo, niin ja liian kiire ei saa elämässä olla, sitten jaksaa kuunnella sitä linnunlauluakin kilometri tolkulla ihan eri antaumuksella :)
Vierailija kirjoitti:
Latasin viikko sitten tuollaisen askelmittarin puhelimeen. Olen normipainoinen mutten koskaan ole ollut mikään himoliikkuja. Juostessa hengästyn tosi nopeasti eli huono kunto. Aloitin sillä mutta päätin kokeilla helpompaa kävelyä ensin. En tiedä onko vika askelmittarissa vai omissa tottumuksissa, mutta tuntuu että pitää kävellä ihan hemmetisti että saa sen 10000 askelta päivässä täyteen. Tein yksi päivä 11km kävelyn, siihen meni pari tuntia, ja tuo vain täytti askelmäärän. Eilen käveltiin 8km ja ei askeleet riittäneet. Ja jalat oli lopussa jo ihan väsyneet! Tänään kävin kaupassa kävellen, varmaan 1,5km suuntaansa. Mulla on vaan joku päälle 2000 askelta tälle päivälle.
Pidän kyllä kävelystä, mutta hitto vie, ei mun kävelyt riitä mihinkään. En tiennytkään että ihmiset kävelee päivässä oikeasti tosi paljon. Meneekö teillä koko ilta kävelyyn? Mitä harrastatte? Mitä teette arjessa? Ehkä oon tottunut väärään elämäntyyliin, kun musta päivässä pitää olla löhöilyaikaa ja rentouttumista paljon vapaalla. Mutta aion kyllä jatkaa kävelyä, ihmettelen vaan.
Mulla on koira ja lenkit sen kanssa 3 x 2,5 km = 7,5 km eli aamu, päivä ja ilta. Tämä tulee kaikkina muina päivinä paitsi silloin kun olen kipeänä. Joskus tehdään pidempää lenkkiä, mutta koiralla on pieni pysyvä vamma , joten yleensä nuo lyhyet on parempia. Työmatkat ja kauppamatkat kävelen myös tai menen pyörällä (riippuen lumitilanteesta). Kyllä sitä kertyy päivän mittaan. Minulle tuo koiran kanssa lenkkeily on juuri sitä rentoutumista.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän hankkia koira? 😂
Nimim. Joku 4000 askelta päivässä...
Mä hankin koiran😂 Mutta se haluaakin haistella paikkoja ja pysähdellä. Tehokkaammin lenkkeilen ilman koiraa. Tytär tykkää lenkkeillä koiran kanssa. Näyttää kuulemma köyhältä, jos vaan kävelee, eikä ole edes koiraa mukana... (ne teinit...!)
Mulla meni juoksuohjelma plörinäksi ainaisen penikkataudin takia, niin siirryin sitten himokävelijäksi ja oon pitänyt tavoitteena joka päivä Garminin antamaa askeltavoitetta.
Vaihdoin juoksusta kävelyyn eli käyn arkiaamuina tunnin kävelyllä koiran kanssa + kävelen töistä usein kotiin + iltalenkit koiran kanssa. Viikonloppuisin ja vapaapäivinä käyn 2h kävelyllä luonnossa (eilen esim 2,5h kävelyä) ja askelia tulee sitten se 10k-20k.
Kävelyn ongelma on se, ettei tule samalla tavalla sykkeet ylös kuin juostessa, mutta tykkään kyllä kovasti. Etenkin nyt kesällä on ihan parasta lähteä klo 6 ulos heti herättyä, niin tulee tosi hyvä olo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kertyy todella vähän askeleita päivässä. Olen lievästi masentunut ja jaksamisen kanssa ongelmia, päivät menee sängyssä maaten netflixiä katsellen. Noin 1000 askelta kertyy niinä päivinä kun en poistu kotoa, 2000-3000 askelta jos käyn kaupassa.
Haluaisitko liikkua enemmän?
Haluaisin kyllä, tää makaaminen on saanut kunnon aika lailla rapistumaan. Tuntuu vaan vaikealta lähteä. Joskus saan aikaiseksi lähdettyä pienelle kävelylle, mutta en oo saanut siitä tehtyä tapaa.
Aloita määräämällä itsellesi ruoka aika. Vaikka klo 12 ja sitten laitat, että lähdet kävelemään aina ennen ruokailua. Eli 10.30 ja kävelet aina sen tunnin. Tulet kotiin ja teet ruuan ja syöt ja sitten voit taas siirtyä netflixin eteen. Kun teet siitä jokapäiväisen rutiinin, niin kohta sinusta tuntuu ettet vois syödä ellet ole ensin käynyt kävelyllä.
Garminin älykello ollut 2,5 vuotta. Keskimäärin 16400 askelta päivässä.
Vaihtelee tosi paljon. Kotona istumaetätyössä ehkä 4000 päivässä, mutta enimmillään 12 000, jos kävelen työmatkat ja ehkä joku iltalenkki koiran kanssa siihen päälle.
Yleensä vähintään 20 000. Lenkkipäivinä ja oikein energisellä ololla reippaasti enemmän. Kävelen jatkuvasti ja joka paikkaan, en omista autoa enkä polkupyörää plus mulla on koira. Tänään olen kävellyt 12km. ja päivää on vielä reilusti jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Huippupäivinä töissä ja vapaa-ajalla 50 000.
Laiskana päivänä vapaalla hyvä kun 10 000 tulee täyteen ja joskus käynkin iltayöstä vielä pienellä kävelylenkillä saadakseni edes sen 10 000 täyteen.
Normaalina työpäivänä ja vapaa-ajalla tulee joku +-30 000 askelta.
Mitä sä teet työksesi?
Työpäivinä 15 000 - 20 000 askelta. Vapaapäivinä sitten ehkä 500-5000 :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kertyy todella vähän askeleita päivässä. Olen lievästi masentunut ja jaksamisen kanssa ongelmia, päivät menee sängyssä maaten netflixiä katsellen. Noin 1000 askelta kertyy niinä päivinä kun en poistu kotoa, 2000-3000 askelta jos käyn kaupassa.
Haluaisitko liikkua enemmän?
Haluaisin kyllä, tää makaaminen on saanut kunnon aika lailla rapistumaan. Tuntuu vaan vaikealta lähteä. Joskus saan aikaiseksi lähdettyä pienelle kävelylle, mutta en oo saanut siitä tehtyä tapaa.
Aloita määräämällä itsellesi ruoka aika. Vaikka klo 12 ja sitten laitat, että lähdet kävelemään aina ennen ruokailua. Eli 10.30 ja kävelet aina sen tunnin. Tulet kotiin ja teet ruuan ja syöt ja sitten voit taas siirtyä netflixin eteen. Kun teet siitä jokapäiväisen rutiinin, niin kohta sinusta tuntuu ettet vois syödä ellet ole ensin käynyt kävelyllä.
eieieieieii!
tämmönen laukasee niin helposti syömishäiriön ku aletaan ansaitsee lupaa syödä. ”ekana lenkille, sitten saa syödä”. ei ikinä tämmösiä!
mielummin palkitsee itsensä jollain tekemisellä kuin syömisellä, joka kuuluu kaikille liikkui tai ei
Minäkin aloitin kävelyn vuosi sitten. Etätyössä istun käytännössä koko päivän, päivän lenkki on 40 min ja 4200 askelta. Todella vähän.
Vaikea motivoida itseään toiselle lenkille päivän aikana kun lenkkiympäristö on sama. Mistä saatte tuon motivaation kävelyyn? Itse kävelen seurassa tai musiikia kuunnellen yksin.
Pari kertaa viikossa menee 7000 rikki. Yl. Viikonloppuna, kun käyn kaupassa tai kaupungilla.