Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon teille tulee askeleita päivässä?

Vierailija
07.06.2020 |

Moni varmaan luulee liikkuvansa enemmän mutta jos on joku askelmittari, paljon näyttää normaalipäivänä?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivinä jos en liiku, jää jonnekin 2000-3000 paikkeille. Viikonloppuisin ja lenkkipäivinä 8000-12000.

Vierailija
2/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee tosi paljon kaikkea 5000 ja 20000 välillä.Ja välillä vaikka liikun niin askelia ei tule jos kantsa jotain.Esim.nyt keväällä tehtiin kasvihuone ja mennä viuhdoin edes takas mutta aina käsissä jotain niin askelia ei kerryttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12-18 tuhatta askelta normaalipäivänä. Viikonloppuisin teen pitempiä lenkkejä jolloin voi olla jopa 25 tuhatta askelta. Minulla on isoja koiria, jotka tarvitsevat paljon ulkoilua, joten kävelen ja hölkkään niiden kanssa joka päivä helposti vähintään 10 km mutta yleensä enemmän.

Käytän Garminin urheilukelloa vuorokauden ympäri, joten minun on helppo seurata askelmääriä.

Vierailija
4/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipäivänä 8000-12000 askelta. Laiskoina päivinä jä 6000 askeleen tienoille.

Vierailija
5/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 12-18 tuhatta askelta normaalipäivänä. Viikonloppuisin teen pitempiä lenkkejä jolloin voi olla jopa 25 tuhatta askelta. Minulla on isoja koiria, jotka tarvitsevat paljon ulkoilua, joten kävelen ja hölkkään niiden kanssa joka päivä helposti vähintään 10 km mutta yleensä enemmän.

Käytän Garminin urheilukelloa vuorokauden ympäri, joten minun on helppo seurata askelmääriä.

Oho! Teetkö sellaista työtä että työssäkin liikut?

Vierailija
6/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee paljon! Päiväkeskiarvo on tänä vuonna viikkotasolla vaihdellut noin 4000 ja 9000 askeleen välillä. Kuukausitasolla 4000 - 7000. Toki yksittäisinä päivinä voi mennä reilusti yli tai ali keskiarvojen.

Vierailija
7/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli 24 000 askelta. Kävin kaksi kertaa pitkällä lenkillä. Noin kahden kuukauden ajan olen lenkkeillyt paljon ja paino on lähtenyt laskuun. Vaatteet väljentyneet ja nyt sopii monet vaatteet jotka eivät sopineet aiemmin. Vaakaa ei ole enkä hanki. Näen peilistä ja vaatteista sen minkä tarvitsee tietää. Veikkaan, että kiloja on pudonnut vähintään kahdeksan...jopa kymmenen. Kävelytavoite ollut päivässä 15000 askelta, mutta mennyt usein n 25000 ja se näkyy. Ylipainoa oli n 20kg.

Vierailija
8/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin joku 12000-15000, kävelen töihin nelisen kilsaa suunta ja töissä tulee askelia ihan päivästä riippuen siihen päälle. Viikonloppuisin vähemmän, etenkin jos en jaksa lenkille. Oon ratkaissut tän lenkkeilyasian muutenki noilla työmatkoilla kun tiiän tasan että ei päivän päätteksi tule enää lähdettyä kun kerran kotiin pääsee :D

Vierailija
9/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000-10000. Töissä riippuu siitä onko sellainen päivä että istutaan pääosin autossa vai kuljetaanko jalan. Mutta vaikka on fyysinen liikkuva työ niin olen huomannut että askeleita tulee yllättävän vähän. En edes omista omaa autoa joten kauppareissut ym teen kävellen myös.

Vierailija
10/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korona-aikana todella vähän varmaan pari tuhatta useimpina päivinä. Pohkeeni ovat niin surkastuneet että sen näkee paljaalla silmällä.

Vierailija
11/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 200-2000 sairaana olen ollut. Ei toivoakaan selvitä Koronasta. :/

Vierailija
12/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmenen keskiarvo on 19.500 askelta päivässä. Paljon siihen pitää kävellä, koska kotona vetelehtimällä ei tule kuin noin 1.500 askelta.

Vierailija
13/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus työpaikassa, jossa kertyi 30 000 askelta pelkän työvuoron aikana. Ja jos teki ylitöitä vielä päälle, viikonloppuna jalkapohjat huusi hoosiannaa.

Vierailija
14/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen askelmittarista katson, että tulee vähintään 10 000 askelta päivässä. Vaatii minulta joka päivä 3-6 kilometrin lenkin riippuen siitä minkä verran muuten päivän aikana kävelen. Välillä olen pitänyt tavoitteena 15 000 askelta, mutta nyt teen paljon töitä (työpöydän ääressä) ja iltaisin haluan laittaa puutarhaa (kitkeä kukkapenkkejä yms.), joten olen laskenut tavoitetta 10 000 askeleeseen.

Vierailija
15/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! Teetkö sellaista työtä että työssäkin liikut?

No valitettavasti istun työssäni paljon koneen ääressä ja kokouksissa, joten työpäivään ei mahdu kuin portaiden kiipeämistä ja pientä taukoliikuntakävelyä. Asemalta kävelen toimistolle ja sama takaisin iltapäivällä. Mutta jos aamulenkki koirien kanssa on lyhyt (3 km), pitää töiden jälkeen tehdä yksi pitempi kävely-hölkkä (5-7 km) ja illalla helposti tulee vähintään se kolme-neljä kilometriä käveltyä vielä. Eli kyllä isojen koirien kanssa kertyy askeleita ihan huomaamatta. Viikonloppuna saatamme olla metsässä neljäkin tuntia kerrallaan, jolloin kilometrejä saattaa tulla yli 20.

Vierailija
16/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli 24 000 askelta. Kävin kaksi kertaa pitkällä lenkillä. Noin kahden kuukauden ajan olen lenkkeillyt paljon ja paino on lähtenyt laskuun. Vaatteet väljentyneet ja nyt sopii monet vaatteet jotka eivät sopineet aiemmin. Vaakaa ei ole enkä hanki. Näen peilistä ja vaatteista sen minkä tarvitsee tietää. Veikkaan, että kiloja on pudonnut vähintään kahdeksan...jopa kymmenen. Kävelytavoite ollut päivässä 15000 askelta, mutta mennyt usein n 25000 ja se näkyy. Ylipainoa oli n 20kg.

Onpa kiva lukea tällaista! Itsekin aloitin painonpudotuksen lisäämällä kävelyä. Aloitin samalla myös äänikirjojen kuuntelun ja ostin hyvät kuulokkeet.

Nyt on kuunneltuna yli 100 kirjaa ja vaatekoko on muuttunut koosta 42 kokoon 36.

Vierailija
17/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa hyvässä kunnossa! Kuinka kauan aikaa sinulta menee 25 000 askeleen kävelyyn? Kuinka pitkä matka tulee kilometreissa? Kateellisena ihailen tuollaista askelmäärää. Pääsen itse hyvin satunnaisesti tuollaisiin määriin ja sen jälkeen jalat ovat pari päivää niin tukossa, että on edettävä lähinnä hiipien. Itselle 10 000 askelta päivässä on normaali määrä.

Vierailija
18/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän hankkia koira? 😂

Nimim. Joku 4000 askelta päivässä...

Vierailija
19/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Rohkaisevaa kuulla

Oon aloittanut pari viikkoa sitten tällä taktiikalla, en toki ainakaan vielä pääse noihin askelmääriin, mutta olin onnelinen tän päivän saldosta: 15 000 askelta.

Käyn aamuisin pienen, mutta vikkelän koiramme kanssa tunnin lenkillä, koira sellainen vipeltäjä, ettei paljoa pysähtele muuta kuin nostamaan jalkaa. Illalla käyn yksikseni 30 min kävely (+hölkkä) -lenkillä ja tänään ekaa kertaa sain tuosta ajasta hölkättyä 15 min yhteensä. Se on saavutus, koska aloittaessani jaksoin juosta maksimissaan 2 minuuttia putkeen, mikä oli itsellenikin järkytys - olen entinen kilpaurheilija ja vielä 5 vuotta sitten vedin ihan kunnollisia 30-40 min juoksulenkkejä. Sitten pikkuhiljaa keräsin ylipainoa ja oikeastaan kaikki liikunta jäi pikkuhiljaa.

Nyt siis uusi startti! Tavoitteena nyt alkuun aina se 10 000 askelta päivässä.

P.S. Koira siis kyllä pääsee muillekin lenkeille kuin aamulla, meillä muutkin perheenjäsenet vie ja minäkin vien sellaisia 10 min pissatuksia, esim. ihan viimeiseksi myöhään illalla, mitä en tähän laskenut. Tuo 1 h on kuitenkin minun tilanteessani sellainen tosi hyvä kuntolenkki.

Vierailija
20/57 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän mukaan askelet tänä vuonna keskimäärin 12 500. Olen nyt keväänä yrittänyt vähän seurata ja saada ainakin sen 10 000 päivässä. Tosin eihän se kännykkä ole koko ajan mukana taskussa niin totuus on jotain sinne päin.