Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teille tulee askeleita päivässä?

Vierailija
07.06.2020 |

Moni varmaan luulee liikkuvansa enemmän mutta jos on joku askelmittari, paljon näyttää normaalipäivänä?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tulee sellaiset 15000. Sitten ei kotona enää jaksakaan liikkua.

Vierailija
22/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, paljon tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykällä askeleet n. 5000/päivä. Sisällä känny lojuu paikallaan, joten kotona ja toimistolla otetut askeleet siihen lisäksi.

Vierailija
24/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200

Vierailija
25/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen 170, vaihtelee 40 - 170 välillä. Olen laihduttanut pelkällä ruokavaliolla ja pätkäpaastolla 6 kg kahdessa kuukaudessa. Eli ei se liikunta laihduta vaan pienempi ruuan määrä!

Vierailija
26/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa... Ehkä joku 10 000 ja enemmän viikonloppuisin, kun ulkoillaan koiran kanssa oikein kunnolla... Istumatyö, autolla työmatkat pitkän matkan takia eikä oikeastaan askelia tule työpaikalla, kuin taukotilaan liikkumisessa ja muutama askel autosta työpaikalle ja toisinpäin. Onneksi on koira, joka pakottaa lenkille.

Vierailija
27/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen 170, vaihtelee 40 - 170 välillä. Olen laihduttanut pelkällä ruokavaliolla ja pätkäpaastolla 6 kg kahdessa kuukaudessa. Eli ei se liikunta laihduta vaan pienempi ruuan määrä!

Sä et tee vissiin muuta ku makaat sängyssä ja käyt vessassa?

Vierailija
28/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njaa... Ehkä joku 10 000 ja enemmän viikonloppuisin, kun ulkoillaan koiran kanssa oikein kunnolla... Istumatyö, autolla työmatkat pitkän matkan takia eikä oikeastaan askelia tule työpaikalla, kuin taukotilaan liikkumisessa ja muutama askel autosta työpaikalle ja toisinpäin. Onneksi on koira, joka pakottaa lenkille.

Ja siis sellaisia yli tunnin lenkkejä joka päivä ja viikonloppuisin jopa koko päivän kestävää ulkoilua.

Vierailija
29/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et tee vissiin muuta ku makaat sängyssä ja käyt vessassa?

MS-taudilta en juuri muuta voi, luen kyllä ja laitan pyykit koneeseen ja laitan ruokaa istuen turvatuolissa samalla. Liiku sinä niin kauan kuin voit!

Vierailija
30/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kertyy todella vähän askeleita päivässä. Olen lievästi masentunut ja jaksamisen kanssa ongelmia, päivät menee sängyssä maaten netflixiä katsellen. Noin 1000 askelta kertyy niinä päivinä kun en poistu kotoa, 2000-3000 askelta jos käyn kaupassa.

Vierailija
31/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askelmittari oli minulle ihan käyttökelvoton, se näytti liikaa askelia. Liikun paljon enemmän ilman sitä. Kävelen n. 10 km päivittäin + käyn kauppa-asiat ja muut pyöräillen, pyöräily on yleensä 5 km per keikka. Mikäli on 2 keikkaa eri suuntiin niin normipäivä on 10 km kävelyä ja 10 km pyöräilyä. Talvella en pyöräile ja silloin vähennän ylimääräisiä keikkoja, koska kävelyyn kuluu niin paljon aikaa, ettei päivä riitä toimitella kaikkia asioita työn lisäksi. Silloin tulee korkeintaan 10 km päivässä kävelyä.

Vierailija
32/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kertyy todella vähän askeleita päivässä. Olen lievästi masentunut ja jaksamisen kanssa ongelmia, päivät menee sängyssä maaten netflixiä katsellen. Noin 1000 askelta kertyy niinä päivinä kun en poistu kotoa, 2000-3000 askelta jos käyn kaupassa.

Haluaisitko liikkua enemmän?

Vierailija
33/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä, tää makaaminen on saanut kunnon aika lailla rapistumaan. Tuntuu vaan vaikealta lähteä. Joskus saan aikaiseksi lähdettyä pienelle kävelylle, mutta en oo saanut siitä tehtyä tapaa.

Vierailija
34/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ei ole enää talven liukkauttakaan tekosyynä, niin asetin tavoitteeksi 10 000 askelta/ pvä, koska painonhallintaan täytyy alkaa kiinnittämään huomiota. Ilman tietoista tavoitetta askeleet jää usein pyörimään siihen 5000-6000, mutta onneksi on koira sekä kännykän askelmittari :) mukavia kävelyitä vaan ihan kaikille, kesä on kävelijän parasta aikaa!

Vierailija
35/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6000-18000 askelta päivässä Garminin mukaan, hyvin putoaa paino. Käyn juoksemassa, kävelyillä ja vaunulenkeillä, välillä rengasreittejä luonnossa. Olen kotiäiti.

Vierailija
36/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en harrasta mitään liikuntaa tai varta vasten lähde pitemmän kaavan kautta kävellen jonnekin, askeleet jäävät noin 5000-7000 välille. Mutta koska valtaosana päivistä harrastan liikuntaa ja/tai kävelen tarkoituksella enemmän, askeleita kertyy kuukausitasolla keskimäärin 10 000-15 000 per päivä. Vaihteluväli viime kuussa oli esimerkiksi 5200 - 28 000 askelta ja keskiarvo 15 545 askelta päivässä, huhtikuun keskiarvo puolestaan oli 12 504 ja tässä kuussa tähän mennessä 14 499.

Vierailija
37/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä, tää makaaminen on saanut kunnon aika lailla rapistumaan. Tuntuu vaan vaikealta lähteä. Joskus saan aikaiseksi lähdettyä pienelle kävelylle, mutta en oo saanut siitä tehtyä tapaa.

Voisitko käyttää alkuun houkuttimena tuota netflixiä, mikäli sinulla on kannettava laite? Voisitko vaikka päättää, että kävelet paikkaan X (puisto, ranta, mikä tahansa kiva paikka) ja päättäisit katsoa siellä? Silloin saisit kävelyä ja Netflixin. Kuulokkeilla voi ihan hyvin kuunnella ja keskittyä sarjaan ulkonakin. Houkutin voi olla mikä tahansa muu asia mitä vain keksit.

Toinen vaihtoehto on tietysti se, että asetat itsellesi päätöksen, että käyt ulkona ennenkuin katsot kotona Netflixiä. Silloin ei aikaa eikä tahtia ulkoilulle tarvitse määritellä. Ajattelet vain, että ensin ulkoilu ja sitten Netflix. Ehkä aloitat kymmenellä minuutilla, käyt puolituntisen, sitten palaat kymmeneen minuuttiin ja yllättäen vierähtääkin tunti. Aivot oppivat uudet rutiinit aika nopeasti ja se alkaa sujua ihan luonnostaan. Alkuun voit vaikka laittaa muistilapun laitteesi päälle "ensin ulkoilu", jolloin voit ilahtua, että niimpäs olikin, ensin ulos.

Vielä yksi muutos. Älä koskaan puhuttele itseäsi muodossa "pitäisi" mennä ulos vaan muodossa "saan" mennä ulos. Senkin oppii vaihtamaan aika nopsaan vaikka alussa joutuu korjailemaan. Sanot ihan reippaasti ääneen korjataksesi ajatusvirheesi "saan mennä ulos ensin". Tällaisilla jutuilla on ihan äärettömän suuri merkitys.

Kivaa ulkoilua <3

Vierailija
38/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa tuli himpun vajaa 450 000 askelta.

Vierailija
39/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivinä n 3000, viikonloppuisin 4000-7000, ulkomailla n 15 000/pv

Vierailija
40/57 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käynti ottaa 7000 askelta. Kaikki muu on plussaa.