Pepun kiinteytys
Onko mitään mahdollisuutta kiinteyttää peppua ilman, että joutuisi laihduttamaan älyttömästi? En siis ole mitenkään älyttömän pehmeä ja tykkään vartalostani muuten, mutta inhottaa pepun alle kerääntynyt löysä. Onko täsmäkiinteytykset ihan humpuukia ja ainoa tapa laihduttaa koko kroppaa?
Olen aika vahva takareisistäni, pystyn tekemään vaivatta pistoolikyykkyjä molemmilla jaloilla. Jos tämä siis vaikuttaa asiaan.
Kommentit (14)
Eikö täällä ole ketään asiantuntijoita paikalla?
Mitään "kiinteytymistä" ei ole olemassakaan. Voit kasvattaa lihasta tai laihduttaa läskiä. Tai toisin päin.
Portaiden nousu on tehokkainta. Jo parin päivän tehotreeni nostaa peffan.
Pakaralihaksia voi kasvattaa, jolloin peppuun tulee ryhtiä. Se vaatii mieluiten kovaa treeniä painavilla painoilla.
Mulla on pakaralihakset. Kuten jo mainitsin, vaativatkin liikkeet sujuu. En tarvitse isompaa peppua.
Kiinnostaa edelleen se löysä iho siinä niiden pakaralihasten alla.
Eli ainoa vaihtoehto olisi tiputtaa rasvaprosenttia koko kropasta vai? Se on kyllä harmi juttu, ei kiinnostaisi ryhtyä liian tiukaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pakaralihakset. Kuten jo mainitsin, vaativatkin liikkeet sujuu. En tarvitse isompaa peppua.
Eli ainoa vaihtoehto olisi tiputtaa rasvaprosenttia koko kropasta vai? Se on kyllä harmi juttu, ei kiinnostaisi ryhtyä liian tiukaksi.
Pystytkö tarkentamaan tuota "löysä iho pakaralihasten alla"? Siis mitä tarkoitat tällä? Lihaksen alla ei voi olla ihoa, niin oletan, että tarkoitat pakaran alla olevaa seutua..? Onko sinulla siinä selluliittia tms? Jos kyse on läskistä, niin laihdutus ainoastaan auttaa sen polttamisessa.
Sanot lihasten olevan jo tarpeeksi suuret, joten ei kai tuossa jää muuta jäljelle kuin laihdutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö tarkentamaan tuota "löysä iho pakaralihasten alla"? Siis mitä tarkoitat tällä? Lihaksen alla ei voi olla ihoa, niin oletan, että tarkoitat pakaran alla olevaa seutua..? Onko sinulla siinä selluliittia tms? Jos kyse on läskistä, niin laihdutus ainoastaan auttaa sen polttamisessa.
Sanot lihasten olevan jo tarpeeksi suuret, joten ei kai tuossa jää muuta jäljelle kuin laihdutus.
Siinä kohtaa, missä peppu muuttuu takareideksi. Selluliitti ei haittaa ja olen muutenkin ihan sopusuhtainen, mutta tuohon kohtaan muodostuu ikävä makkara. Voi olla, että pakaralihaksen kasvattaminen nostaisi ihoa sen verran, että makkara katoaisi, mutta ei kiinnostaisi mikään ghettobooty.
Vierailija kirjoitti:
Pakaralihaksia voi kasvattaa, jolloin peppuun tulee ryhtiä. Se vaatii mieluiten kovaa treeniä painavilla painoilla.
Kuinkahan kovista painoista mahtaa olla kyse jos tehotreenaa pakaraa? Pistoolikyykkyhän sujuu sarjassa, ja sehän vastaa puolta oman kehon painosta. Tein näitä joskus 10+10+10 per jalka, ja makkara oli silloinkin.
Siis meinaat ihan vaan löysää ihoa? Ei kai sitä nahkaa kireäksi enää saa mitenkään koska ikääntyessä kaikki vaan valahtaa ja veltostuu kun elastisuus katoaa..
Vierailija kirjoitti:
Siis meinaat ihan vaan löysää ihoa? Ei kai sitä nahkaa kireäksi enää saa mitenkään koska ikääntyessä kaikki vaan valahtaa ja veltostuu kun elastisuus katoaa..
Niin, onhan siinä nyt vähän rasvaakin tietysti. Eli ainoa vaihtoehto olisi sitten varmaan kasvattaa lihasta.
Kyllä täsmäliikkeet on ainoa tapa peppuun, jos sinulla on reidet tosi vahvat. Kyykyissä reidet kompensoivat, jos ovat vahvemmat.
Pilates-tyyppiset matolla tehtävät liikkeet auttavat "isolating the muscles" miten se lieneekään suomeksi.
On hyvä oppia tunnistamaan mikä lihas tekee työtä, ja säätää liikekulmaa sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitään "kiinteytymistä" ei ole olemassakaan. Voit kasvattaa lihasta tai laihduttaa läskiä. Tai toisin päin.
Tämä on hassu väärinkäsitys, vatsalihasharjoituksissa parhaiten sen huomaa. Lihas ei pullistu, rasva ei katoa, mutta korsettilihasten vahvistuminen vie senttejä yllättäen vyötäröltä. Myös hulavanteen teho perustuu kalorien palamisen lisäksi tähän kiinteytymiseen.
Siis reisistä ja pakarasta olen vahva, vaikka on ne takareidetkin kunnossa...