Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miten lasten kanssa kotona olevan voi uupua!

Vierailija
07.06.2020 |

Sehän on omaa perhettä ja ja jos siinä uupuu niin ei taida olla muuhunkaan sitten?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mite ihminen uupuu muka työnteosta. Vapaaehtoisestihan sinne mennään ja saadaan rahaa. Ihmetyttää kuunnella työssäkäyvien valitusta

Vierailija
2/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa olla omien lastensa kanssa, jotka on ihan itse tehnyt niin missä ihmeessä sitten? Jos ei viihdy kodissaan niin missä ihmeessä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä elämältä ollaan sitten odotettu kun lapset ollaan enste haluttu aj tehty ja sitten se näyttääkin ykskaks vikatikiltä?

Vierailija
4/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän siinä uupuu kuin töissä. Siksi kotiäitiys ei ole ihmisen hommaa.

Vierailija
5/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki voi uupua, kuka mistäkin syystä.

Jopa siellä Porvoossa.

Vierailija
6/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupua voi vaikka ihan yksinään.

Vierailija
7/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina nämä "En mä tajua"- taivastelijat vaikuttavat tosi yksinkertaisilta ajatusmaailmaltaan.

Vierailija
8/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele asiaa niin päin, että toisille maksetaan siitä, että hoitavat lapsia. Se on niin tärkeää ja vastuullista työtä, että sen ympärillä on kokonainen työelämän haara.

Itse tekee sitä 24/7 ilmaiseksi kotona ja kantaa vastuun kaikesta.

Vierailija
9/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mite ihminen uupuu muka työnteosta. Vapaaehtoisestihan sinne mennään ja saadaan rahaa. Ihmetyttää kuunnella työssäkäyvien valitusta

Miten niin vapaaehtoisesti? Työ on pakko, mitään vapaaehtoista siinä ei ole. Sinullakaan ei olisi leipää, jos joku ei töitä tekisi. Sen sijaan mitään pahaa ei tapahdu, jos jätät lapset tekemättä. Jätä, tuntuu olevan vaikeaa. 

Vierailija
10/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vapaaehtoisesti? Työ on pakko, mitään vapaaehtoista siinä ei ole. Sinullakaan ei olisi leipää, jos joku ei töitä tekisi. Sen sijaan mitään pahaa ei tapahdu, jos jätät lapset tekemättä. Jätä, tuntuu olevan vaikeaa. 

Se oli sarkasmia.

Vierailija
11/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes aina nämä "En mä tajua"- taivastelijat vaikuttavat tosi yksinkertaisilta ajatusmaailmaltaan.

Jep, ja niin viattoman ylpeinä siitä, että eivät tajua.

Mä en kyllä viittis juuri tuolla asialla leuhkia.

Vierailija
12/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja niin viattoman ylpeinä siitä, että eivät tajua.

Mä en kyllä viittis juuri tuolla asialla leuhkia.

Jep ”en tajua miten voi uupua jos on vähintään hälytysvalmiudessa 24/7, passaa koko ajan muita, hyvässä lykyssä nukkuu muutaman tunnin yössä, taukoja ei ole ikinä. Tätä jatkuu vuosia. Miten joku voi uupua??”

Vierailija
13/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi pelkkä univaje uuvuttaa. T astmalapsen äiti

Vierailija
14/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että siellä kotona ei vaan olla lasten kanssa. Ei sitä voi vain oleskella ja hengailla. Lasten ja kodinhoito on jatkuvaa työskentelyä aamusta iltaan, välillä myös öisin.

Vaikka työ tai lapset olisivat kuinka mieleisiä ja haluttuja, niin onhan se nyt täysin ymmärrettävää, että joskus sitä väsyttää, ja kaipaisi juuri sitä vain olemista. Sitä, että ei tarvitsisi tehdä koko ajan jotakin. Ja vielä ymmärrettävämpää on se, että ihminen kaipaa muutakin seuraa kuin vain ne omat lapset, puoliso tai työkaverit. Ystävätkin ovat tärkeitä, ja heidänkin kanssaan sitä haluaisi välillä aikaansa viettää. Myös itsensä kanssa oleminen on tärkeää, eli että saisi säännöllisesti keskittyä ihan vain itseensä.

Vierailija
15/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on neljä alle 10 vuotiasta lasta enkä uuvu heidän kanssaan vaan meillä on tosi mukavaa. En käsitä sitäkään, että joku haluaa 'irtioton' arjesta. Arki on kivaa ja haluan elää juuri sitä. Miksi muuten edes olisin hankkinut lapsia tai ylipäätään halunnut perheen?

Vierailija
16/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on neljä alle 10 vuotiasta lasta enkä uuvu heidän kanssaan vaan meillä on tosi mukavaa. En käsitä sitäkään, että joku haluaa 'irtioton' arjesta. Arki on kivaa ja haluan elää juuri sitä. Miksi muuten edes olisin hankkinut lapsia tai ylipäätään halunnut perheen?

Meinaatko että he, jotka väsyvät joskus kotitöihin ja lasten hoitoon eivät tykkää yhtään arjesta ja halua elää sitä? Give me a break.

Ihan naurettavaa lässytystä, että jos ihminen haluaa välillä olla vaikkapa ystäviensä kanssa tarkoittaa, että se olisi väärä tapa ajatella, jos sattuu lapsia olemaan. Ei ne lapsetkaan herranjumala halua aina vain vanhempiensa ja sisarustensa kanssa olla.

Vierailija
17/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotiäitinä todella uupunut muutama vuosi sitten kun lapset oli vielä niin pieniä ja vilkkaita ja kaikki jäi mun harteille. Parisuhde meni päin prinkkalaa ja miehelle ei mennyt jakeluun että jollain tavalla voisi kodin pyöritykseen osallistua. Ahdisti kun omaa aikaa ei ollut lainkaan ja oma identiteetti katosi johonkin pukluliinojen ja likatiskien alle.

Nyt on pikkulapsivaihe takana ja elämä on helpottanut kummasti. Perheestä saa nykyään jopa voimaa. Töissä en ole koskaan ollut uupunut, sieltä kun pääsee poiskin ja lounastauoilla saa syödä ruuan lämpimänä.

Vierailija
18/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän erittäin hyvin. Jos ei saa missään vaiheessa nukkua täysiä yöunia, niin kyllähän siinä käy elämä väsyttäväksi. Voi olla myös sairauksia, erityislapsia, taloudellisia huolia, vätys mies jne kuormittamassa. Mutta univaje on jo ehdottomasti paha kuormittaja, kyllähän sitä käytetään kidutuskeinonakin ettei saa nukkua rauhassa. 

T: Lapseton

Vierailija
19/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että he, jotka väsyvät joskus kotitöihin ja lasten hoitoon eivät tykkää yhtään arjesta ja halua elää sitä? Give me a break.

Ihan naurettavaa lässytystä, että jos ihminen haluaa välillä olla vaikkapa ystäviensä kanssa tarkoittaa, että se olisi väärä tapa ajatella, jos sattuu lapsia olemaan. Ei ne lapsetkaan herranjumala halua aina vain vanhempiensa ja sisarustensa kanssa olla.

Hienoa kuitenkin, että kaiken kaaoksen keskellä olet oppinut vähän englanninkieltä! 👌

Vierailija
20/46 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiset uuvuttaa ja varsinkin jos töihin ei pääse lepäämään niin vielä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän