Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erimielisyys lomailusta

Kotona viihtyvä
07.06.2020 |

Minä luulin, että tänä vuonna ollaan lomalla kotona. Käydään mökillä ja ehkä tuttavilla ja sukulaisilla. Mies kuitenkin ilmoitti, että haluaa ulkomaille kuten aina ennenkin. Minua ajatus kauhistuttaa näinä aikoina ja sanoin siitä miehelle.

Mies siihen, että voinhan minä jäädä kotiin ja hän lähtee reissuun. Sanoin, että minusta se on epäreilua. Mies siihen, että eihän hän kuitenkaan minua pakota lähtemään, jos en halua. Että kyseessä on kompromissi, missä molemmat tekevät, mitä haluavat. Minusta tämä ei vaikuta miltään kompromissilta vaan mies pitää itsekkäästi kiinni omasta suunnitelmastaan.

Miten te muut ratkaisisitte tilanteen ja onko minulla oikeus olla vihainen, jos mies kuitenkin lähtee ulkomaille?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette molemmat niin kuin parhaaksi näette. Ei koko lomaa tarvitse olla yhdessä.

Vierailija
2/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä kaivataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustit sen luulosi? Onko miehesi muuttanut mieltään?

Vierailija
4/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu, jos mieheni ei ole kynnysmatto. Jos haluaa ulkomaille, niin sitten menee. Itse en lähde enkä tuosta loukkaannu.

Mutta jos mies kieltää perinteisen juhannuksen mökillä, niin saan itkupotkuraivarin.

Vierailija
5/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustit sen luulosi? Onko miehesi muuttanut mieltään?

Ei kai. Minä vain ajattelin, että koronan takia ei tänä vuonna mennä ulkomaille, koska se on vaarallista ja on kaikenlaisia rajoitteita ja karanteeneja.

Vierailija
6/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin 2 vk karanteenia ulkomailla ja Suomeen tullessa toiset 2 vk. Miehesi kannattaa varata vähintään 5 vkon loma.

Vierailija
7/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin 2 vk karanteenia ulkomailla ja Suomeen tullessa toiset 2 vk. Miehesi kannattaa varata vähintään 5 vkon loma.

Otapa asioista selvää, äläkä valehtele. Esimerkiksi Kreikassa, Portugalissa ja Italiassa ei joudu karanteeniin. Suomesakin karanteeni on vain nimellinen.

https://www.terveyskyla.fi/infektiotalo/epidemiat/koronavirus-(covid-20…

Vierailija
8/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi tuollaista ongelmaa. En päästäisi miestä matkalle eikä hänkään päästäisi minua. Sen verran välitetään toisistamme, ettei anneta toisen ottaa täysin turhia riskejä. Vaikka pysyisi terveenä, niin on suuri riski, että jää jumiin jonnekin.

Vierailija
9/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole onneksi tuollaista ongelmaa. En päästäisi miestä matkalle eikä hänkään päästäisi minua. Sen verran välitetään toisistamme, ettei anneta toisen ottaa täysin turhia riskejä. Vaikka pysyisi terveenä, niin on suuri riski, että jää jumiin jonnekin.

Miten estäisit, jos miehesi olisi kanssasi eri mieltä?

Vierailija
10/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettingillä patteriin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusteltaisiin asiasta niin pitkään, että mies ymmärtäisi asian. Perustelisin järkisyillä.

Kun tarpeeksi pitkään puhutaan, niin varmasti löytyy kompromissi tai jompikumpi huomaa, että toisen suunnitelmat ovat ok. Voisihan se olla minäkin, joka huomaa olevansa väärässä, mitä en kyllä usko.

Vierailija
11/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusteltaisiin asiasta niin pitkään, että mies ymmärtäisi asian. Perustelisin järkisyillä.

Kun tarpeeksi pitkään puhutaan, niin varmasti löytyy kompromissi tai jompikumpi huomaa, että toisen suunnitelmat ovat ok. Voisihan se olla minäkin, joka huomaa olevansa väärässä, mitä en kyllä usko.

Niin, harvoin keskustelu johtaa siihen, että itse muuttaisi mieltään. 😂

Vierailija
12/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuista ihmistä voi päästää tai olla päästämättä ellei ole holhouksessa.

Vierailija
13/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karanteeni vain nimellinen.... Toivottavasti miehesi sairastuttaa vain perheenjäsenensä piittaamattomuudellaan.

Vierailija
14/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että matkan jälkeen hommaa sen karanteeniasuntonsa muualta tai menee hotellii. Kotiin ei tautia tuoda.

Ja miehen työnantajaa olisi syytä informoida matkasta, jotta voi päättää ottaako miehen työpaikalle tartuttamaan vai määrääkö pysymään sieltä poissa karanteeni ajan. Jos ei ole etätyömahdollisuutta, se on sitten ehkä palkaton vapaa.

Vierailija
15/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilottamalla passin?

Vierailija
16/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miehelle, että hän on todella itsekäs, jos nyt lähtee ulkomaan lomamatkalle.

Vierailija
17/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilottamalla passin?

Uuden pikapassin saa päivässä.

Vierailija
18/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passinsa uusinut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilottamalla passin?

Uuden pikapassin saa päivässä.

Jättää piilottamisen viime tippaan.

Vierailija
19/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta lähteä ulkomaille. Ja vastuutonta puhua "vain nimellisestä" karanteenista.

Vierailija
20/26 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli teillä ei saa kahdella aikuisella olla kahta eriävää, yhtä arvokasta mielipidettä. Aina pitää vatvoa kunnes toinen kyllästyy ja myöntää mielipiteensä olevan väärä. Kuulostaa aika hiton raskaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän