Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ohjailee kaikkia keskusteluja

Vierailija
07.06.2020 |

Mies alkaa pulputtaa heti aamusta kun minä vasta käynnistyn ennen aamukahveja. Sitten jää suustaan kiinni kun hänen pitäisi jo olla työn ääressä. Kun illalla haluaisikin ehkä puhua omista ajatuksista ei, hän kaappaa aiheen "mullakin oli kerran yhdessä työpaikassa noin.." Hän puhuu päälle ja jos yritän vaihtaa aihetta, hän vie jutun takaisin häntä kiinnostavaan aiheeseen, jotka on yleensä menneisyyden tapahtumia, mikä musiikki soi tai mitä hän söi vuonna 1997. Ei edes tapella kun en saa suunvuoroa. Menen voipuneena nukkumaan ja ajattelen "ehkä huomenna on minun vuoroni", mutta näin se vaan toistuu. Tiedän, että itse tavallaan suostun tähän.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on yliaktiivinen kurkkuchakra ja sinulla liian lukkiutunut.

Tehkää yhdessä tantrisia harjoituksia.

Vierailija
42/52 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vuorosanat valmiiksi niin et jää tuppisuuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mies näkee vuorovaikutuksen ilmeisesti jonain "kouluttamisena" . Hän piti illalla luennon USA:n poliittisesta tilanteesta ja juttu vaan yltyi ja yltyi . Siis että puhuminen ei ole tunneyhteyden luomista vaan tiedon välittämistä. Mutta kun vastaanottaja voisi olla kuka tahansa ja mitä virkaa minulla tilanteessa on? En tule nähdyksi ja kuulluksi siinä .

Vierailija
44/52 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ilonen että puhuu eikä ole tuppisuu.

Vierailija
45/52 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö ole mitään vastavuoroista välimuotoa?

Vierailija
46/52 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö ole mitään vastavuoroista välimuotoa?

Ehei.

Vierailija
47/52 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy hämmentävä kysymys: "oletko koskaan huomannut, että keskeytät aina toisen, ja käännät keskustelun itseesi? On rasittavaa puhua mistään kanssasi, kun aina käy näin". Mies varmaan kiistää asian, mutta voit sanoa siihen, että jos sinusta tuntuu siltä, se on niin. Jatkossa alat opettaa miestäsi uusille keskustelutavoille.

Toiset jatkuvasti keskeyttävä puheripulin vaivaama ihminen ei osaa ottaa muita huomioon, ellei häntä siihen ohjata. Ikävä kyllä. Liian kohteliaat keskustelutavat omaavat ihmiset jäävät aina jalkoihin, elleivät hieman ärähdä.

Tuo kuulostaa syyttelyltä ja parisuhdeneuvojen mukaan ei saisi syytellä.

Niin no, mä vastaisin tuohon ainakin itse, että mitä mun mielestä akka tekee väärin.

Zinc

Siinä sitten on soppa valmis.

Epäilemättä. Te miehet olette hyviä siinä.

Nimenomaan tällä ei ikinä päästä mihinkään. Alkuperäinen asia voisi olla jopa yksinkertaisesti ratkaistavissa, mutta sitä ei kuunnella vaan vedetään vasta-argumentteja ilman alkuperäisen käsittelyä. Kun kumpikin tekee näin niin pöydällä on tuhat turhaa asiaa, eikä yhtään ratkaisua.

Oikea tapa olisi puhua vuorotellen ja asia kerrallaan.

Jos toinen sanoo "musta tuntuu..." niin kuuntele sitä, kysy mitämissämiksi ja käsittele sitä. Jos sanot suoraan kuuntelematta että "No ethän sinä/minäkään ikinä..." niin asia ei johda mihinkään.

Tuleeko oikeasti onnellisempi olo siitä että on saanut teilattua toisen hiljaiseksi ja itsellä on olo että "haha, olinpas oikeassa taas!", vai siitä että kuunnellaan, opitaan ja ratkaistaan ongelma YHDESSÄ keskustellen?

Suhteessa pitäisi olla kaksi tasaveroista ihmistä vierekkäin, ei kaksi vastakkain.

Juuri EI NÄIN !!

Zinc

Malliesimerkki

Vierailija
48/52 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansplaining?

Womansgaining. Wttu mitä teinipazkaa keksiä joka ikiselle asialle omia sanontoja joita ei tiedä kukaan.

Zinc

Tätäkin täällä on hoettu, mutta ei hajuakaan mitä pazkaa taas joku yrittää jankuttaa.

Se että sinä et ymmärrä jotain aivan yleistä termiä,

a) ei ensinnäkään yllätä minua

b) ei tarkoita, ettei se todellakin olisi aivan yleisesti tunnettu termi.

Opettele, äläkä aina valita.

Sinä ja 3 kaveriasi ei ole yleistä. Jos menen kysymään joltain tavan ihmiseltä kadulta, niin ei sillä ole hajuakaan teidän ikiomista nettitermeistänne.

Etkö pälli tajunnut, että joka asialle ei tarvi keksiä omia sanontoja, vaan käyttää ihan selkeää suomen kieltä, niin asiat kyllä selviää.

Zinc

Vierailija
49/52 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kurkut ovat muutenkin yliaktiivisia 🥒

Vierailija
50/52 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten kurkut ovat muutenkin yliaktiivisia 🥒

Heittäytyy ihan lennosta tsatsikiksi vai?

Vierailija
51/52 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten "kaappaa aiheen"?

Vierailija
52/52 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansplaining?

Womansgaining. Wttu mitä teinipazkaa keksiä joka ikiselle asialle omia sanontoja joita ei tiedä kukaan.

Zinc

Tätäkin täällä on hoettu, mutta ei hajuakaan mitä pazkaa taas joku yrittää jankuttaa.

Se että sinä et ymmärrä jotain aivan yleistä termiä,

a) ei ensinnäkään yllätä minua

b) ei tarkoita, ettei se todellakin olisi aivan yleisesti tunnettu termi.

Opettele, äläkä aina valita.

Sinä ja 3 kaveriasi ei ole yleistä. Jos menen kysymään joltain tavan ihmiseltä kadulta, niin ei sillä ole hajuakaan teidän ikiomista nettitermeistänne.

Etkö pälli tajunnut, että joka asialle ei tarvi keksiä omia sanontoja, vaan käyttää ihan selkeää suomen kieltä, niin asiat kyllä selviää.

Zinc

Todistit juuri pointin, jota vastaan kinastelet.....