Kulmunin farkkutakki
Häiritseekö ketään muuta lehtien uutiskuvissa se, että Kulmunilla on farkkutakki päällä? Ylen nettivuilla navetta- sorry Marimekkohame farkkutakilla. Sanomalehtikuvassa oli parempi mekko, mutta se farkkutakki.
Pukeutumiskoulutus ei olisi mennyt hukkaan.
Kommentit (369)
Eniten häiritsee tuon asun ja sen kantajan olemuksen/elekielen välillä oleva ristiriita ja se saa kokonaisuuden vaikuttamaan oudolta. Asu kampauksineen on leikkisä, rento ja huoleton mutta Kulmuni taasen ei ole rentoa ja huoletonta nähnytkään vaan on hivenen huonoitsetuntoisena enemmänkin pelokas, takakireä ja totinen.
Eikä siinä siis ole mitään pahaa, suurin osa suomalaisista on luonteeltaan samanlaisia mutta siihen kannattaisi kiinnittää huomiota ettei viesti vaatteillaan/tyylillään jotain mitä ei ole koska silloin kokonaisuus on ristiriitaisuuden vuoksi sekava ja ihminen vaikuttaa entistäkin epävarmemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Risikko on kyllä tyylikäs ilmestys, osaa käyttää marimekkomaisia isoja selkeitä voimakkaita kuvioita edukseen.
Katsoin googlen kuvahaulla, niin ainoat kuvat joissa Risikko ei näytä hyvältä on ne, joissa on päällä jotain pikkusiperrystä tai hailakkaa beigeä. Marimekkotyylinen raita tai pallo (en tiedä ovatko kaikki Marimekkoa) sen sijaan toimii hänellä hyvin.
Se on sitä kun löytää oman tyylinsä ja seisoo sen takana.
Epävarmuus näkyy haparointina ja säntäilynä tyylistä toiseen. Ehkä on luotettu toisen mielipiteeseen ja hankittu jotain mistä ei itse olla oltu ihan 100% varmoja.
Joskus tulee vastaan ihmisiä joiden vaatekaapissa löytyy vaikka mitä ja kuinka paljon mutta mikään ei tunnu hänestä omalta eivätkä ne sadat vaatekappaleet sovi yhteen.Nykyajan ongelmia, ei maailman pahimpia mutta helposti ratkaistavissa pitkäjänteisesti etenemällä kohti omaa tyyliä ja toimivaa vaatekaappia. Apuna voi käyttää alan ammattilaisia tai aloittaa itse vaikka esim. Rinna Saramäen Hyvän mielen vaatekaappi-kirjan avulla.
Ja henk. koht. en pidä siitä että ihmisiä arvostellaan vaatteista ja ulkonäköperustein. Tärkeintä olisi että asu 1. tuntuu omalta 2. sopii tilaisuuteen & olosuhteisiin. Se riittää
No just siitähän tässä keskustellaankin, että Kulmunin asu/tyyli ei näyttänyt tuntuvan "omalta" eikä se kyllä sopinut tilanteeseenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti tuossa tilanteessa ap. häiritsi Kulmilan takki?
Minä en edes huomannut, vaan ajatukseni oli mitä erosta seuraa, kun Suomessa poikkeustilalaki voimassa, 400.000 työtöntä, yrityksiä menee konkurssiin kuin sieniä sateella ja tuleeko vielä toinen koronaepidemia maailmanlaajuisesti.
Tämä oli suuremmat murheet, kuin mitä Kulmilalla oli päällä. Ja vihainen Kulmilan avustajalle, miten joku voi olla noin tyhmä ja vielä ministerin lähiavustaja.Kulmila 😂😂😂
Mullakin Samsungin ennakoiva tekstinsyöttö ehdottaa Kulmilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Risikko on kyllä tyylikäs ilmestys, osaa käyttää marimekkomaisia isoja selkeitä voimakkaita kuvioita edukseen.
Katsoin googlen kuvahaulla, niin ainoat kuvat joissa Risikko ei näytä hyvältä on ne, joissa on päällä jotain pikkusiperrystä tai hailakkaa beigeä. Marimekkotyylinen raita tai pallo (en tiedä ovatko kaikki Marimekkoa) sen sijaan toimii hänellä hyvin.
Epävarmuus näkyy haparointina ja säntäilynä tyylistä toiseen. Ehkä on luotettu toisen mielipiteeseen ja hankittu jotain mistä ei itse olla oltu ihan 100% varmoja.
Joskus tulee vastaan ihmisiä joiden vaatekaapissa löytyy vaikka mitä ja kuinka paljon mutta mikään ei tunnu hänestä omalta eivätkä ne sadat vaatekappaleet sovi yhteen.Nykyajan ongelmia, ei maailman pahimpia mutta helposti ratkaistavissa pitkäjänteisesti etenemällä kohti omaa tyyliä ja toimivaa vaatekaappia. Apuna voi käyttää alan ammattilaisia tai aloittaa itse vaikka esim. Rinna Saramäen Hyvän mielen vaatekaappi-kirjan avulla.
Ja henk. koht. en pidä siitä että ihmisiä arvostellaan vaatteista ja ulkonäköperustein. Tärkeintä olisi että asu 1. tuntuu omalta 2. sopii tilaisuuteen & olosuhteisiin. Se riittää
No just siitähän tässä keskustellaankin, että Kulmunin asu/tyyli ei näyttänyt tuntuvan "omalta" eikä se kyllä sopinut tilanteeseenkaan.
ja kun puhuttaisiinkin menemättä pahantahtoiseksi solvaamiseksi, se olisi kivaa vaihtelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes huomannut, vaan ajatukseni oli mitä erosta seuraa, kun Suomessa poikkeustilalaki voimassa, 400.000 työtöntä, yrityksiä menee konkurssiin kuin sieniä sateella ja tuleeko vielä toinen koronaepidemia maailmanlaajuisesti.
Tämä oli suuremmat murheet, kuin mitä Kulmilalla oli päällä. Ja vihainen Kulmilan avustajalle, miten joku voi olla noin tyhmä ja vielä ministerin lähiavustaja.Kulmila 😂😂😂
Jospa opettelisit kirjoittamaan itse. Tai ainakin lukemaan, mitä julkaiset.
Ette te suomalaiset osaa pukeutua muutenkaan, niin miksi te yhtäkkiä haukutte Katria?
Sanna Marinista sanoisin sen verran, että hänen haastattelussa ja valokuvat toukokuun VOGUESSA oli asiallinen ja hyvää pr:ää maallemme.
Ja kotimaisille vaateyrityksille.
USA:ssä ja Briteissä asuvat sisareni kehuivat kovasti. Israelissa asuva 16 v lapsenlapseni on ylpeä Suomen pääministeristä. Koulussa oli puhuttu Marinista ja Suomen ilmastonsuojelupolitiikasta positiiviseen sävyyn.
Fokus valtioneuvoston johtamiseen, ei muotilehdessä patsastamiseen!
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas hyvä esimerkkki aloituksessa, kuinka viellä v. 2020 naista arvostellaan ainoastaan vaatehenkarina ja näyte-esineenä, eikä työtehtävät merkitse mitäån. Sama ongelma kaikilla naisilla, jotka yrittävät panostaa työhönsä.
Ja lasikaton ovat laittamassa naiset itse. Ei ihme jos naisia ei arvosteta, muuta kuin ulkoisen olemuksen kautta.Enpä ole ainuttakaan aloitusta nähnyt tällä palstalla miesministerien ja k.edustajien pukeutumisesta.
Tiedän, että kautta maailman sivun naisia on arvosteltu pukeutumisen ja naaman perusteella ja yhä edelleen se sulkee monia ovia naisilta, mutta ihanko oikeasti ap. ja hänen kaltaisensa, haluavat siirtäå mallin vielä omille tyttärilleen ja heidän tyttärilleen.
Lapset ja nuoret ottavat esimerkin ja mallin meiltä aikuisilta naisilta, myös asenteestamme. Ja onhan se surullista, kun jo 7v tytöllä on valtavat ulkonäköpaineet, teineistå puhumattakaan ja sairastuvat ja malli tulee tytön äidiltä, sukulaisnaisilta, tutuilta jne.
Ja missä on hienotunteisuus ja käytöstavat, kun aikuiset nimittelevät pukeutumisen perusteella ilkeästi ja haukkuvat, ihan kuin pahin koulukiusaaja alakoulussa.
Miehillähän on melkein aina puku päällä eduskunnassa. Sehän on tavallaan aika tylsä, mutta ehkä silloin kiinnitetäänkin enemmän huomiota siihen mitä he sanovat sen sijaan, että kiinnitettäisiin huomiota pukeutumiseen. Jos olisin itse eduskunnassa käyttäisiin pikkutakkia ja housuja, mahdollisesti hametta, mutta ei mitään kukkahörhelö- tai suurraidallisia mökki- tai farkkumaisia vaatteita. Sehän helpottaisi myös naiskansaedustajien pukeutumista, jos heidän pukeutumisensa olisi yksinkertaisempaa. On heillä varmaan ihan riittävästi miettimistä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mun kirjoittama tuo Kulmila, kunhan kerroin vaan että ennakoiva tekstinsyöttö ehdotti mulleKIN Kulmilaa Kulmunin tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mun kirjoittama tuo Kulmila, kunhan kerroin vaan että ennakoiva tekstinsyöttö ehdotti mulleKIN Kulmilaa Kulmunin tilalle.
Kiinalainen tekniikka ei tunnista vielä Kulmunia, iPhone kyllä💐
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse. Ihan hyvä asu oli.
Hyvä asu vapaa-ajalle, mutta ei ministerin tehtäviin sopiva vaate tuo farkkutakki. Vähentää nuorehkolla naisella uskottavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity pelkästään Katrin, mutta olen ihmetellyt jo pidempään kun ikäiseni naiset yhtäkkiä pukeutuvat innokkaasti Marimekkoon, joka ei oikeasti sovi kuin erittäin hoikalle tai iäkkäämmille. Muita se vanhentaa kymmenillä vuosilla tai tulee muuten nimenomaan lypsytyyli mieleen. Tanttavaatteita, paitsi jos olet muodoton anorektikko.
Suomessa Marimekko nyt sattuu edustamaan suomalaisuutta ja sen arvoja. Ja tällä hetkellä kansainvälisesti tunnetuin. Ministerit ja kansanedustajat ovat myynninedistäjiä ja muut valtion korkeat virkamiehet.
Samaan tapaan kuin kuningashuoneet.Minusta olisi todella vastuutonta ja moraalitonta ministerien ja kansanedustajien käyttää esim. italialaisia tai ruotsalaisia vaatteita ja jättää suomalaiset suunnittelijat ja valmistajat käyttämättä.
Sanna Marin käyttää paljon kotikaupunkinsa Tampereen vaatefirma Uhanan kledjuja.
Tätä arvostan hyvin paljon, kuinka Marin jo alusta alkaen on ymmärtänyt edistää pukeutumisellaan suomalaista vaatesuunnittelua ja tuotantoa ja edistää suomalaista kilpailukykyä ja työllisyyttä.
Ja perinne on siirtynut näiltä vanhemmilta rouvilta, Risikko, Uosukainen jne. tämän päivän nuorille päättäjille. Se on todella hienoa ja arvokasta.
Tosin, myös miehen ovat kunnostautuneet, sillä tänä keväänä on nähty mieskansanedustajilla ja virkamiehillä ennennäkömättömän paljon suomalaista designia solmioneuloissa ja monet vaihtelevat päivittäin. Ja käyttävät erilaisia korunappeja.
Minusta farkkutakki oli kivan ja kesäisen näköinen. Kulmuni ja esim täällä mainittu Anderson ovat ihan riittävän hyviä pukeutujia eduskuntaan ja valtioneuvostoon.
Ymmärrän, että ulkonäkökeskeisiä ja tyylitietoisia ihmisiä saattaa ärsyttää, mutta keskittykää tekin omiin vaatteisiinne, hiuksiinne ja meikkeihinne ja antakaa muille vähän armoa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity pelkästään Katrin, mutta olen ihmetellyt jo pidempään kun ikäiseni naiset yhtäkkiä pukeutuvat innokkaasti Marimekkoon, joka ei oikeasti sovi kuin erittäin hoikalle tai iäkkäämmille. Muita se vanhentaa kymmenillä vuosilla tai tulee muuten nimenomaan lypsytyyli mieleen. Tanttavaatteita, paitsi jos olet muodoton anorektikko.
Suomessa Marimekko nyt sattuu edustamaan suomalaisuutta ja sen arvoja. Ja tällä hetkellä kansainvälisesti tunnetuin. Ministerit ja kansanedustajat ovat myynninedistäjiä ja muut valtion korkeat virkamiehet.
Samaan tapaan kuin kuningashuoneet.Minusta olisi todella vastuutonta ja moraalitonta ministerien ja kansanedustajien käyttää esim. italialaisia tai ruotsalaisia vaatteita ja jättää suomalaiset suunnittelijat ja valmistajat käyttämättä.
Sanna Marin käyttää paljon kotikaupunkinsa Tampereen vaatefirma Uhanan kledjuja.
Tätä arvostan hyvin paljon, kuinka Marin jo alusta alkaen on ymmärtänyt edistää pukeutumisellaan suomalaista vaatesuunnittelua ja tuotantoa ja edistää suomalaista kilpailukykyä ja työllisyyttä.
Ja perinne on siirtynut näiltä vanhemmilta rouvilta, Risikko, Uosukainen jne. tämän päivän nuorille päättäjille. Se on todella hienoa ja arvokasta.
Tosin, myös miehen ovat kunnostautuneet, sillä tänä keväänä on nähty mieskansanedustajilla ja virkamiehillä ennennäkömättömän paljon suomalaista designia solmioneuloissa ja monet vaihtelevat päivittäin. Ja käyttävät erilaisia korunappeja.
Harmi vaan että yksikään eduskunnan miehillä on sellainen naama ja runko ettei hyvä puku pelasta. Parhaimman näköiset taitavat olla Packalen ja Arhinmäki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse. Ihan hyvä asu oli.
Poliitikolla... -ap
Mielestäni on vaan hyvä että pukeutuvat kuin meikäläiset, eivätkä turhaan vaatteilla korosta asemaansa. Katrillaon usein hyvin kauniita ja näyttäviä asuja.
Mielestäni Katrin tyyliin kuuluu ekologisuus ja maanläheisyys, käyttää esimerkiksi usein samoja vaatteita. Se on trendikästä sitäpaitsi tänäpäivänä ja luo mielestäni hyvän kuvan ihmisestä.
En myöskään ymmärrä miksi juuri Katrin vaatteet ovat usein puheenaiheena? Hänellä nimenomaan on kauneimmat vaatteet naisviisikosta. Siksikö?
Katri pukeutuu usein värikkäisiin ja "silmiinpistäviin " vaatteisiin.. suurinosa on haljua massaa.. siitä lie johtuu kun hänen vaatteitaan niin ruoditaan 🤔
Mielestäni Katrin vaatteet on aina kivoja ja "hänen näköisiä " Nuori nainen vielä ja antaa sen näkyä pukeutumisessaan
Vierailija kirjoitti:
Farkkutakki tai nahkapusakka eivät sovi ministerin työpaikalle.. vapaa-aikana toki voi käyttää
Jos nyt pilkkua viilataan, niin Katri Kulmila ei suinkaan pitänyt farkkutakkia työtehtävissä tai tiedotustilaisuudessa, vaan hän oli perjantaina lähtemässä viikonlopun viettoon ja haastattelu tapahtui ulkona ja auto odotti.
Itse veikkaan Kulmilan tarvinneen jotain lämpimämpää päälleen ja tuulensuojaan ja tässä tapauksessa se oli farkkutakki, joka on ihan kelpo varuste automatkaa varten. Tuskin edes tiesi toimittajien olevan eduskunnan rappusilla odottamassa.
Katri on tosi suloinen farkkutakkeineen. Olette ilkeitä, ihan itkettää
Joskus tulee vastaan ihmisiä joiden vaatekaapissa löytyy vaikka mitä ja kuinka paljon mutta mikään ei tunnu hänestä omalta eivätkä ne sadat vaatekappaleet sovi yhteen.
Nykyajan ongelmia, ei maailman pahimpia mutta helposti ratkaistavissa pitkäjänteisesti etenemällä kohti omaa tyyliä ja toimivaa vaatekaappia. Apuna voi käyttää alan ammattilaisia tai aloittaa itse vaikka esim. Rinna Saramäen Hyvän mielen vaatekaappi-kirjan avulla.