Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulmunin farkkutakki

Vierailija
07.06.2020 |

Häiritseekö ketään muuta lehtien uutiskuvissa se, että Kulmunilla on farkkutakki päällä? Ylen nettivuilla navetta- sorry Marimekkohame farkkutakilla. Sanomalehtikuvassa oli parempi mekko, mutta se farkkutakki.
Pukeutumiskoulutus ei olisi mennyt hukkaan.

Kommentit (369)

Vierailija
261/369 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku päivä sitten astui taksista meidän rapussa n 74 v eläkeläinen jolla farkkutakki, häämmmästyin että kas kummaa. 

Suppea on näköjään elämäsi. Huh huh.

Minustakin näyttää, että farkkuvaatteita käyttävät nykyään ihmiset kaikista yhteiskuntaluokista ja kaikista ikäryhmistä. Demokraattista pukeutumista, minusta hyvä juttu.

Vierailija
262/369 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministerin virkatehtävissä ei voi käyttää farkkutakkia.

Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/369 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on söpö ja hyvät kulmunit niin heti on mammat kateellisia!

Näin juuri. Tällä palstalla on myrkyllinen, kateellisuutta kihisevä estrogeenin ja menopaussin huuruinen korppikotkamentaliteetti vallalla. Oksettavaa. Vaikka olen itsekin nainen, tämän palstan myötä olen alkanut jopa hieman inhota naisia keskimäärin.

No on, mäkin kirjoitin tosta värianalyysi-asiasta, kun itsellä samat värit kun Kulmunilla, niin heti tuli alapeukutuksia, eikä perusteluja, että mitä mieltä sitten ovat tai jtn, pelkkä peukku alas vaan. Vissiin sit huono juttu niitten mielestä :D

Vierailija
264/369 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni on samanlainen hiuslaatu kuin Kulmunilla. se on vaikea. Vaikka aamulla laitettuna näyttää hyvältä, niin parin tunnin päästä ei. Kaikki kampaajan niksit on kokeiltu. Paras lopputulos on se, että pitää polkkamallisena ja kevyt permanentti ja pesee joka päivä.

Kun Kulmunilla tilaisuuksia tiheään, ei takuulla ennätä piipahtaa kampaajalla useita kertoja päivässä. ESim. Anderssonilla ja Pekosella hiukset eri laatua.

Vierailija
265/369 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen työssä kertoo ihmisen suhtautumisesta omaan työhönsä.

Professionaalisuutta luodaan vaatteilla. Se ei ole mikään uusi juttu. Se on oman työnsä ja asiakkaidensa (laajasti ymmärrettynä) kunnioittamista.

Vierailija
266/369 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa naisministerin ei ole soveliasta ja hyväksyttävää käyttää farkkutakkia ja saa siitä julkisen haukut ja mestauksen, mutta jos Suomen miespresidentillä on farkut jalassa virallisessa tiedotustilaisuudessa, se onkin trendikästä ja muodikasta.

https://www.iltalehti.fi/muoti/a/2011062913966261

Vierailija
267/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepukeutuminen, suomalaiset (moni) ei vaan osaa!! Mikä siinä on niin vaikeaa, ettei hommata stylistia joka ideoi toimivia asuja.

Marimekon raidallinen mekko on kammottava, Kulmuni näyttää siinä ihan karjakolta. Jos ei itse osaa niin kannattaa käyttää ammattilaista.

Vierailija
268/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itku meinaa tulla, mihin tikunnokkaan tämän päivän nuoret naiset ovat joutuneet, eikä ihme, jos naisministerit eroavat tehtävästään, eivätkä hakeudu luottamustehtäviin. Ja ennen tälläiset kommentit olisi johtanut rikosoikeudelliseen vastuuseen kunnianloukkauksesta.

Me 60-80-luvun nuoret naiset uskoimme olevamme viimeinen sukupolvi, joka kokee työelämässä ulkonäköpaineet ja tasa-arvo erot, ettei meidän tyttäremme ja heidän tyttärensä tarvitse enää kokea samaa.

Toisin kävi, nyt arvostelu ulkonäöstä ja vaatteista vain kovenevat ja normisanostoa on naisia halventavat sanasto , jopa muiden naisten suusta - lehmä, navettapiika, suttura, läski jne. Ja tämä on tullut vasta 2000-luvulla, sillä ennen sitä pidettiin epäkohtelijaana ja kertoi sanojasta itsestään.

Ja voi vain kuvitella, millaisen mallin, esimerkin ja asenteen nämä haukkujat antavat omille lapsilleen ja läheisilleen, kun naisia voi pitää yleisenä riistana ja vapaasti haukuttavana. Ja mitä tämän päivän tytöt saavat vielä kokea kun siirtyvät työelämään, kun on jo äidinmaidossa imenyt pahansuopaisuuden ja ilkeyden muita kohtaan.

Vierailija
269/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa lukea koko ketjua, mutta ihmettelen tätä naisten arvottamista heidän ulkonäkönsä mukaan. Ei meillä töissä arvostella naisesimiesten - tai asiantuntijoiden pukeutumista sen enempää kuin miestenkään.  Saatikka sitten että heitä vertailtaisiin keskenään, kyseessähän eivät ole missikisat!  Jokainen pukeutuu oman makunsa ja taitojensa mukaan. Hyvänen aika, hallitus painiskelee kaikkien koronaan liittyvien ongelmien kanssa muiden normaalipulmien lisäksi ja täällä pohditaan miksei ministerin meikki näytä freesiltä tai miksi on aina samanlainen kampaus.

Miehillä tuntuu olevan tässä yhteydessä paljon helpompaa, kukaan ei pohdiskele miksi ministerillä X on aina sama puku tai kuinka tyylitön hänen solmionsa oli siinä tilaisuudessa. Edes Tuomiojan tukkapehkosta ei ole keskustelua vaikka se onkin välillä melko boheemin näköinen.

Vierailija
270/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, kuinka Sanna Marinin ja Katri Kulmilan pukeutuminen saa joidenkin mielen raivonpartaalle ja kielinystyrät laulamaan. Ei päivää, etteikö heidän ulkonäköä tai vaatteita haukuttausi ja mikä ihmeellisempää, se tehdään hyvin loukkaavaan ja alentavaan sävyyn. Ei osata edes rakentavasti keskustella.

Minusta Marin, että Kulmila ovat aina eduskunnassa pukeutuneet asiallisesti, enkä millään ilveellä voi sanoa, että he pukeutuisivat huonosti ja epäasiallisesti ja molemmat rouvat eivät erotu millään tavalla huonosti pukeutumisellaan muista ministereitä tai kansanedustajista.

Ei edes elinkeinoministeri Mika Lintilästä

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3152144/Elinkeinoministeri+Lintila+Va…

Vierailija
271/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä tyylilyydit kertoisi, mitä vikaa tässä Kulmunin mekossa on? Näyttää istuvan hyvin hänen päällään ja värikin sopii vallan mainiosti. Kysymys kun oli lehdistön tiedotustilaisuudesta, ei juhlavastaanotosta ja kesäisestä perjantai arkipäivästä, kun lähdetään viettämään jo viikonloppua.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006369427.html

Vierailija
272/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs nyt sekoiteta puuroja ja vellejä. Itse kommentoin ainoastaan pukeutumista, ulkonököä en ole arvostellut. Kulmuni on kaunis nainen, hän ei vaan osaa pukeutua.

T. 319

Vierailija
273/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannepukeutuminen, suomalaiset (moni) ei vaan osaa!! Mikä siinä on niin vaikeaa, ettei hommata stylistia joka ideoi toimivia asuja.

Marimekon raidallinen mekko on kammottava, Kulmuni näyttää siinä ihan karjakolta. Jos ei itse osaa niin kannattaa käyttää ammattilaista.

Jos Kulmuni näyttää kuvassa sinusta karjakolta, niin silloin on syytä mennä silmälääkärille ja mahdollisesti tutkituttaa pää ja aivot.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006369427.html

Vierailija
274/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Tällä palstalla on myrkyllinen, kateellisuutta kihisevä estrogeenin ja menopaussin huuruinen korppikotkamentaliteetti vallalla. Oksettavaa. Vaikka olen itsekin nainen, tämän palstan myötä olen alkanut jopa hieman inhota naisia keskimäärin.

Kulmunia inhoaa nuoret vassarinaiset.

Olen oikeistonainen ja inhoan koko hallitusporukkaa. Pidän Elina Lepomäestä, Riikka Purrasta ja Päivi Räsäsestä (jos siis puhutaan vain naispoliitikoista).

Vierailija
275/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nuo värit sopivat Kulmunille hyvin, mutta Marimekko noin yleensäkään ei sovi kovin monelle naiselle.

Vierailija
276/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että tämän palstan naiset ovat keskivertonaisen vastakohta. Palstan naiset ovat persuja, ja normaalit naiset INHOAVAT persuja.

Itse olen alkanut palstan takia vihata ja halveksia persuja vielä entistä enemmän.

Kyllä täällä vihervassarisilakkanaiset on enemmistönä. Heillä juuri se hyökkäävä keskustelutyyli. 

Täällä on enemmistönä PERSUT. Se käy ilmi jokaisesta "mitä puoluetta äänestät"-gallupista sekä palstan mielipiteistä, naisvihasta ja huonosta hengestä. Persut ovat palstalla moninkertaisesti yliedustettuina lukumääräänsä verrattuna. Silloinkin, kun persut saivat vaaleissa alle 10 % äänistä, palstalla oli persuja 50 %.

PERSUILLA on hyökkäävä keskustelutyyli. Persut ovat tyhmiä, ilkeitä ja täynnä pahuutta.

Vierailija
277/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että tämän palstan naiset ovat keskivertonaisen vastakohta. Palstan naiset ovat persuja, ja normaalit naiset INHOAVAT persuja.

Itse olen alkanut palstan takia vihata ja halveksia persuja vielä entistä enemmän.

Kyllä täällä vihervassarisilakkanaiset on enemmistönä. Heillä juuri se hyökkäävä keskustelutyyli. 

Täällä on enemmistönä PERSUT. Se käy ilmi jokaisesta "mitä puoluetta äänestät"-gallupista sekä palstan mielipiteistä, naisvihasta ja huonosta hengestä. Persut ovat palstalla moninkertaisesti yliedustettuina lukumääräänsä verrattuna. Silloinkin, kun persut saivat vaaleissa alle 10 % äänistä, palstalla oli persuja 50 %.

PERSUILLA on hyökkäävä keskustelutyyli. Persut ovat tyhmiä, ilkeitä ja täynnä pahuutta.

Totta. Ja kun Ylila uta-foorumia siivottiin ja annettiin portt ikieltoja muutama vuosi sitten, keskustelijat tulivat tänne me llastamaan ja tunnetusti täällä ei mode toimi, eikä poista keskusteluja. Saavat täällä hillua rauhassa.

Vierailija
278/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itku meinaa tulla, mihin tikunnokkaan tämän päivän nuoret naiset ovat joutuneet, eikä ihme, jos naisministerit eroavat tehtävästään, eivätkä hakeudu luottamustehtäviin. Ja ennen tälläiset kommentit olisi johtanut rikosoikeudelliseen vastuuseen kunnianloukkauksesta.

Me 60-80-luvun nuoret naiset uskoimme olevamme viimeinen sukupolvi, joka kokee työelämässä ulkonäköpaineet ja tasa-arvo erot, ettei meidän tyttäremme ja heidän tyttärensä tarvitse enää kokea samaa.

Toisin kävi, nyt arvostelu ulkonäöstä ja vaatteista vain kovenevat ja normisanostoa on naisia halventavat sanasto , jopa muiden naisten suusta - lehmä, navettapiika, suttura, läski jne. Ja tämä on tullut vasta 2000-luvulla, sillä ennen sitä pidettiin epäkohtelijaana ja kertoi sanojasta itsestään.

Ja voi vain kuvitella, millaisen mallin, esimerkin ja asenteen nämä haukkujat antavat omille lapsilleen ja läheisilleen, kun naisia voi pitää yleisenä riistana ja vapaasti haukuttavana. Ja mitä tämän päivän tytöt saavat vielä kokea kun siirtyvät työelämään, kun on jo äidinmaidossa imenyt pahansuopaisuuden ja ilkeyden muita kohtaan.

Älä uhriudu edes muiden puolesta. Joukossa on ilkeitäkin kirjoituksia, mutta muuten kysymys on vain siitä, että valtakunnan korkeimmissa tehtävissä tällä hetkellä olevilta ihmisiltä puuttuu ymmärrys asiallisesta pukeutumisesta.

Miehillä ei ole ongelmaa ikään ja kokoon katsomatta, koska he voivat vetää ylleen neutraalin värisen pikkutakin, suorat housut ja kauluspaidan, ja homma on hallussa. Naisilla ei ole samanlaista univormua, joten ne, joilla ei ole tyylisilmää, ovat pulassa. Hallituksessa olevien nuorehkojen naisten kohdalla ongelma on monimutkainen: pitäisi olla asiallinen, mutta silti pitäisi erottua jollakin tavalla muista ja korostaa yhtaikaa sekä ikää että asemaa ja yrittää olla vielä asiapoliitikko. Näiden vasemmistolaisten pitäisi aatteensa vuoksi myös sanoutua jotenkin irti liiasta koreilusta. Erittäin vaikeaa.

Jos olisin ministeri, etsisin käsiini pukeutumisneuvojan, joka tuntee yritysjohtajien tyylin; en muotialan ja mainostoimistojen johdon, vaan ns. vakavamman bisneksen työmaavaatteet. Tennarit, ryppyiset pöksyt, lapsekkaat vaatteet ja huonosti istuvat mekot eivät kuulu valtiojohdolle, koska asian pitäisi puhua sen sijaan, että ministerin koltun räikeät raidat sattuvat silmiin. Thatcherin, Merkelin ja muiden rautarouvien pukeutuminen oli sivuseikka, mutta kun Suomessa lähdettiin mainostamaan hallituksen ministeririviä nuorella iällä ja sukupuolella, osin suorastaan tyttömäisyydellä, pitäisi kokonaisuuden jokin osa pitää neutraalina. Sukupuoleen katsomatta voi näyttää asialliselta ja nuorelta yhtaikaa. Jotkut tarvitsevat siihen paljon enemmän apua kuin jotkut muut.

Vierailija
279/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmuni on niin söpö ettei haittaa vaikka sillä olis juuttisäkki päällä  :) 

Vierailija
280/369 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta täällä oli joskus mielenkiintoisia keskusteluja ja kommentoijija, joita kaipaan, jotka osasivat perustella mielipiteensä asiallisesti ja ystävällisesti, mutta jostakin syystä moni on jättänyt palstan. Nykyään harvat edes ilkeävät kertoa käyvänsä täällä ja yleisesti näille jutuille naureskellaan, eikä oteta niin vakavasti. Ja mielestäni ihan aiheesta. Eikä modea paljon kiinnosta, mitä täällä kirjoitetaan vai onko edes täällä sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi