Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sopiva summa rippilahjaksi?

Vierailija
06.06.2020 |

Kyseessä kaukaisempi sukulainen, ei olla aktiivisesti tekemisissä. Serkkuni lapsi, emme asu samassa kaupungissa.
Meitä on nelihenkinen perhe, en ole varma lähteekö mieheni mukaan juhliin. Onko 30€ aivan liian vähän, sitä ajattelin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole menossa rippijuhliin?

Vierailija
2/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ehkä jotain muuta kuin rahaa, kirja, koru, joku käyttöesine tuolla rahalla. Tuntuu isommalta kuin pieni summa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä hyvä taloustilanne? Sen mukaan toimitaan. 30 euroa ja vaikka ruusu lisäksi on ihan hyvä. Jos budjetti antaa periksi, ehkä 40 euroa vielä parempi. Jos teillä on tiukkaa, myös 20 euroa riittää.

Vierailija
4/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 30 e on sopivasti. 

Vierailija
5/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen summa, jonka antaja itse katsoo sopivaksi. Tämä pätee ihan kaikkiin lahjarahoihin. Oma harkinta käyttöön. 

Vierailija
6/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 e korkeintaan, rahankuvat silmissään se on sinne mennyt, antaa opetuksen.

Vierailija
7/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ehkä jotain muuta kuin rahaa, kirja, koru, joku käyttöesine tuolla rahalla. Tuntuu isommalta kuin pieni summa rahaa.

Mieluummin ei, kun ei tunne lahjan saajaa. Kukaan ei halua saada kirjaa tai korua tms. joka ei ole yhtään omaan makuun. 

Vierailija
8/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juhliin, jos ette edes ole aktiivisesti tekemisissä. Minä lähettäisin teidän asemassa pelkän onnittelukortin, jos olisin saanut kutsun juhliin. Riskiryhmään kuuluvana pysyttelisin kotona.

Vierailija
9/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein sopiva summa kun kyseessä on rippijuhla. Nuori voi ostaa sillä jotain mieluisaa itselleen.

Vierailija
10/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 30€ on erittäin asiallinen summa. Minusta jopa 20€ on oikein sopiva. Ne isommat summat tulee sitten läheisemmiltä sukulaisilta, kummeilta, mummeilta, papoilta... Jos joku katsoo kieroon 30€ lahjarahaa, niin sitten on kyllä primadonna syndrooma.

Vierailija
11/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 on hyvä summa.

EI tavaralahjaa, ellei ole nimenomaisesti esitetty jotain toivomusta ja saa vaikka itse valita sen korun jostain mallistosta. Tulee vaan äkkiä paljon kalliimmaksi kuin rahalahja. 

Omien lasten kohdalla lahjat vaihtelivat 20 e -150 e (tuo isoin oli isovanhemmilta). Kummit ovat antaneet tyypillisesti 100 e, muut läheisemmät vieraat 50 e, Sitten on juuri esim. meidän vanhempien pari läheisempää serkkua, jotka haluttiin kutsua ja olemmem mm. yhden serkkuni lapsen kummeja. 

Itse olemme menneet suurin piirtein tuolla samalla kaavalla.

Vierailija
12/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni rippijuhlista on nyt 5 vuotta. Hänen saamansa lahjat vaihtelivat 30 euroa-200 euroa.

Ja 200 euroa tuli siis ihan lähipiiristä. Hän itse oli hyvin hämmentynyt kaikista saamistaan summista, ne tuntuivat hänestä todella suurilta siitä hyvästä, että oli ollut rippileirillä ja konfirmoitavana ilman mitään saavutuksia.

Olen myös samaa mieltä, että jos joku ylenkatsoo jotain lahjasummaa on syytä miettiä mistä tuollainen ajatusmaailma kumpuaa ja olisko sille vielä jotain tehtävissä.

Vierailija
13/22 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista!

Itseni yllätti se, että tänä konmarin kulta-aikana moni edelleen ehdotti tavaralahjaa. Itse kuitenkin ajattelen että bensaraha mopoon tulee kyllä enemmän tarpeeseen :)

Vierailija
14/22 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tilanteessasi laittaisin kortin väliin 50 euroa.

Vierailija
15/22 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30e on hyvä summa ja ehdottomasti parempi kuin tavaralahja (jos ei erikseen pyydetty).

Vierailija
16/22 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30 euroa on hyvä rahalahja rippilapselle. Sain kutsun työkaverin lapsen ylioppilasjuhliin ja aion antaa 50 euroa lahjaksi. Ylioppilas on sentään joutunut jotakin tekemään lakin saadakseen toisin kuin rippilapsi.

Vierailija
17/22 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten meidän poika sai kummiltaan 10e.

Ei ole mitenkään vähävarainen, pihi ainoastaan. Nuoren puolesta tuntui kiusalliselta, parempi olisi antaa jotain tavaraa ja kukkia kuin noin pieni summa!

Vierailija
18/22 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaiselle sukulaiselle 20e  on ihan hyvä, summa riippuu täysin talostilanteesta. Mutta en minäkään enempää antaisi jollekin jonka kanssa en ole missään tekemisissä. Kummilapselle kyllä sitten voisin antaa jopa 100-200e.

Vierailija
19/22 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olette antaneet tai saaneet vanhempien sisaruksilta? Entä kummeilta?

Vierailija
20/22 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-500€ on kohtuullinen summa rippilahjaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan