Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset ihmiset noita isoja kivitaloja rakentaa?!

Vierailija
06.06.2020 |

Okei pakko myöntää, että olen kateellinen. Olin koiran kanssa lenkillä ja menin eri kautta kuin yleensä, ja tupsahdin puoli vahingossa yhden rakenteilla olevan talon pihaan.

Jäin siinä miettimään että keitä ne on, joilla on sellaisiin varaa? Pari kerrosta näytti olevan, ja rinteessä niin, että on järvinäköala.

Varmaan joo hyvät ammatit ja muuta, mutta en itse tunne ketään joka olisi edes rakentanut tavallista taloa. Itse olen asunut kerrostalossa aina! Onko täällä kohtalotovereita?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut? Me voisimme sellaisen rakennuttaa, muttemme halua pois kerrostalosta. Minä olen säästänyt ja sijoittanut koko aikuisikäni ja vaimo on saanut perintöä. Viisikymppisenä taloudellinen tilanne on vähän toisenlainen kuin oli parikymppisenä.

Vierailija
2/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinööri ja sh lienevät yleisimmät asukkaat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienyrittäjät ja ylemmät toimihenkilöt. 

Isompia sitten tietysti yritysjohtajat, perintöä nuorina saaneet jne. 

Vierailija
4/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Missä päin asut? Me voisimme sellaisen rakennuttaa, muttemme halua pois kerrostalosta. Minä olen säästänyt ja sijoittanut koko aikuisikäni ja vaimo on saanut perintöä. Viisikymppisenä taloudellinen tilanne on vähän toisenlainen kuin oli parikymppisenä.

Päijät-Hämeessä asun, ja en ole minäkään enää parikymppinen. Niin ne elämät menee eri polkuja. Ap

Vierailija
5/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasukit käyvät sitten kuolaamassa ja kusettamassa koiransa niiden talojen pihanurmikoille. Terveiset ”halutulta alueelta”.

Vierailija
6/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ja tietoiset siitä mitä ylläpito ja energiakustannukset maksavat huokeammasta materiaaleista rakennetuissa taloissa.

Vierailija
7/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ja tietoiset siitä mitä ylläpito ja energiakustannukset maksavat huokeammasta materiaaleista rakennetuissa taloissa.

No mitä se sitten maksaa? Ap

Vierailija
8/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se sitten maksaa? Ap

Sen verran paljon, että sulla ei sellaiseen ole varaa kerran kysyä tarvii.

Vierailija
9/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat, lääkärit, sairaanhoitajat, onhan näitä.

Vierailija
10/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusmiehet

Vierailija
11/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päijät-Hämeessä asun, ja en ole minäkään enää parikymppinen. Niin ne elämät menee eri polkuja. Ap

Mä just tänään katselin Oikotietä ja taloja Lahdessa ja ajattelin ihan samaa! Siellä oli monta jättimäistä uudehkoa ja ihanaa taloa. Mutta ajattelin että kuka tarvii noin paljon tilaa ja mitkä ne lämmityskustannuksetkin on sitten? Mutta ovat ihania taloja.

Vierailija
12/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies dipins & puolyrittäjyys  (6000+yritystuloa 2000e/kk) ja vaimona joku senior partner lakitoimistossa (10k/kk+vuosibonukset ~20.000e).

Näillä lienee muutenkin yhdessä parin millin osakesalkut. Joten talorakennus sujuu ihan passiivisilla tuloilla sen parin vuoden ajan.

Eikä oikein edes rajoita elämää oikein mitenkään. Kesänä on mökki ja purjevene. Ja ulkomailla joku pikkukämppä jonne pääsee 300e eestaas lennoilla pariksi viikoksi käyttämällä plussatunteja. Molemmat tekee kevyesti 60 tuntia viikossa. lapslla on hoitaja jolle on ostettu työsuhdeasunto.

Se on näitä prosenttikerhon jäseniä. Eli suomessa on semmoisen 80.000+laspet eli toiset 100.000 päälle jotka elää noin.

Vierailija
13/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusmiehet

Eipäs kun VR:n kivimiehet.

Vierailija
14/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennusmiehet

Eipäs kun VR:n kivimiehet.

Hatti Jahunen, kivityömies, on ainakin näitä isojen kivilinnojen miehiä.

Vierailija
15/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies dipins & puolyrittäjyys  (6000+yritystuloa 2000e/kk) ja vaimona joku senior partner lakitoimistossa (10k/kk+vuosibonukset ~20.000e).

Näillä lienee muutenkin yhdessä parin millin osakesalkut. Joten talorakennus sujuu ihan passiivisilla tuloilla sen parin vuoden ajan.

Eikä oikein edes rajoita elämää oikein mitenkään. Kesänä on mökki ja purjevene. Ja ulkomailla joku pikkukämppä jonne pääsee 300e eestaas lennoilla pariksi viikoksi käyttämällä plussatunteja. Molemmat tekee kevyesti 60 tuntia viikossa. lapslla on hoitaja jolle on ostettu työsuhdeasunto.

Se on näitä prosenttikerhon jäseniä. Eli suomessa on semmoisen 80.000+laspet eli toiset 100.000 päälle jotka elää noin.

Siis oletko itse jompi kumpi vai miten ihmeessä tiedät toisten työsuhteet ja raha-asiat noin tarkkaan? 😃

Vierailija
16/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on vaikka rakennusalalla ja osaa itse tehdä paljon voi rakentaa isonkin linnakkeen. Ja tontit on halpoja joka puolella paitsi kaupungin keskustoissa. Mutta maksaahan se ylläpito sitten.

Vierailija
17/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä just tänään katselin Oikotietä ja taloja Lahdessa ja ajattelin ihan samaa! Siellä oli monta jättimäistä uudehkoa ja ihanaa taloa. Mutta ajattelin että kuka tarvii noin paljon tilaa ja mitkä ne lämmityskustannuksetkin on sitten? Mutta ovat ihania taloja.

Lahdella on tietty maine, mutta kyllä täältä löytyy todella upeita ja hienoja asuinalueita. Jalkaranta, Anttilanmäki, Karjusaari, Karisto, Kaukkari, Renkomäki, Vesijärven sataman talot jne.

Vierailija
18/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko itse jompi kumpi vai miten ihmeessä tiedät toisten työsuhteet ja raha-asiat noin tarkkaan? 😃

Olen hakkeroitunut naapurin tiedostoihin, se on suurinta huviani. Parempaa kuin telkkari. Välillä muuttelen tilitiedoissa pilkun paikkaa, saa nähdä koska huomaavat.

Vierailija
19/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan haaveilee.

Vierailija
20/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahdella on tietty maine, mutta kyllä täältä löytyy todella upeita ja hienoja asuinalueita. Jalkaranta, Anttilanmäki, Karjusaari, Karisto, Kaukkari, Renkomäki, Vesijärven sataman talot jne.

Viuha unohtui tosta listasta.