En tunne itseäni keski-ikäiseksi
Miten saan itseni ajattelemaan ja käyttäytymään kuin ikäiseni pitää?
Kommentit (38)
Ota asuntolaina, tee lapsi. Nuo auttaa.
Ap, en minäkään. Ja minun pitäisi tuntea itseni jo wanhaksi, mummoksi.
Olen kuulemma nolo, kun en ymmärrä mikä on sopivaa ja suositeltavaa iässäni.
Onkohan tähän jotain hoitoa, terapiaa?
Iätön vanhus
Vierailija kirjoitti:
Ikää ei voi tuntea, se pitää elää. Sinä olet tämän ajan keski-ikäinen. Eli olet sitä ihan oikein.
Ehkä. Viime kesänä kiipesin puuhun. Ei se ole keski-ikäisen puuhaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ota asuntolaina, tee lapsi. Nuo auttaa.
Ollut useita asuntolainoja + 3 lasta saatu aikuisiksi.
Ei vaan auta.
-sivusta
En minäkään. En tunne itseäni edes tädiksi.
Olen vaan vanhentunut minä. Ihan samanlainen kuin aiemminkin. Pidän suunnilleen samoista asioista yhä kuin nuorenakin.
En minäkään. Olen yli 40, tunnen itseni n. kolmekymppiseksi. Kuuntelen nykyajan musiikkia, katson vlogeja ja tiktokia, kuuntelen podcasteja, osaan hyödyntää eri sovelluksia, elän milleniaanien myötä akateemisena pätkätyöläisenä jne. Vain naama näyttää iän 😅
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tähän jotain hoitoa, terapiaa?Iätön vanhus
Voidaan perustaa yhdistys: Iättömät ry.
ap
Ei pidäkään tuntea itseään ikäisekseen. Se yleensä povaa virkeää vanhuutta.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Olen yli 40, tunnen itseni n. kolmekymppiseksi. Kuuntelen nykyajan musiikkia, katson vlogeja ja tiktokia, kuuntelen podcasteja, osaan hyödyntää eri sovelluksia, elän milleniaanien myötä akateemisena pätkätyöläisenä jne. Vain naama näyttää iän 😅
Lisään vielä että itsellä ei ole lapsia eikä asuntolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei edes naama auta. Alkossa kysytään paperit vaikka olen yli 40.
ap
Siis mitä. Elämähän pitää elää omannäköisesti. Teen siis asioita, joista tykkään ja nautin. Ihan sama kuuluisiko ikäisteni tehdä niin. Terkuin 52 v. 3 lasta ja asuntolaina.
Itselläni lapsenlapsi, mutta kiipesin minäkin puuhun tänä keväänä. Puoliso mummoutunut ihan täysin, ei jaksa mun perässä. Miksi pitäisi jonkun numeron asettaa elämiseen rajoja?
Vierailija kirjoitti:
Sama, paitsi tunnen itseni max 25-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää ei voi tuntea, se pitää elää. Sinä olet tämän ajan keski-ikäinen. Eli olet sitä ihan oikein.
ap
Aa, meillä on sitten yhteistä. Mä olin viimeksi puussa pari kk sitten. Sahasin myrskyn repimän oksan irti.
Mutta vielä parempaa: toisesta puusta piti poistaa isohko kuivunut oksa, ja irrotin sen roikkumalla ja keinumalla karahkassa, kunnes irtosi.
Onneksi kukaan ei nähnyt.
-Vanhus
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tähän jotain hoitoa, terapiaa?Iätön vanhus
Kuka noin tyhmiä puhuu että pitäs tietyllä tapaa käyttäytyä tietyssä iässä? Ei tartte.
Nykyään noin 40 v sanotaan keski-ikäiseksi
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä. Elämähän pitää elää omannäköisesti. Teen siis asioita, joista tykkään ja nautin. Ihan sama kuuluisiko ikäisteni tehdä niin. Terkuin 52 v. 3 lasta ja asuntolaina.
Vertaan itseäni ikätovereihini. He ovat aikuisia. He ovat keski-ikäisiä.
ap
Kuinka vanhana ei kehtaa ostaa irtokarkkeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aa, meillä on sitten yhteistä. Mä olin viimeksi puussa pari kk sitten. Sahasin myrskyn repimän oksan irti.
Mutta vielä parempaa: toisesta puusta piti poistaa isohko kuivunut oksa, ja irrotin sen roikkumalla ja keinumalla karahkassa, kunnes irtosi.
Onneksi kukaan ei nähnyt.
-Vanhus
Oliko kivaa? Se kai on tärkeintä.
ap