Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa shampoota ja hoitoainetta

Vierailija
06.06.2020 |

Hajusteeton ja hellävarainen, käsittelemättömille hiuksille, tiheään pesuväliin sopiva. Hiukseni eivät ole kovin rasvoittuvat.

Myös hyvää, mahd. lisäaineetonta hiusöljyä saa suositella.

Myös linkit nettikauppoihin, joissa myydään mielestänne hyviä tuotteita, otetaan vastaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä hyvää hajusteetonta shampoota ja/tai hoitoainetta?

Vierailija
2/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän koirashampoota ja kissan hoitoainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urtekramin luomushampoot ja hoitoaineet hyviä ja halpoja.Huuhtoutuvat helposti myös esum.mökkisaunassa

Vierailija
4/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hieno suomalainen HELLÄ

Vierailija
5/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hieno suomalainen koivu tai mustikka.

Vierailija
6/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hieno suomalainen HELLÄ

Olen jotain erittäin hienoa suomalaista kokeillut, ja sillä lähtee hiukset päästä minulta. Tuota hellää en ole kokeillut, enkä taida uskaltaa nyt, kun olen saanut sentään jotain tuonne päälaelle kasvamaankin.

Vierailija
8/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hieno suomalainen koivu tai mustikka.

Onko hajusteettomia?

Vierailija
9/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä auttaa järkyttävään hilseeseen, kaikki konstit on kokeiltu lääkärin määräämistä linimenteistä alken. Mikään ei auta :((   Tukka pois vai???      Olen siis nainen...

Vierailija
10/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä auttaa järkyttävään hilseeseen, kaikki konstit on kokeiltu lääkärin määräämistä linimenteistä alken. Mikään ei auta :((   Tukka pois vai???      Olen siis nainen...

Peset tarpeeksi usein? Oletko kokeillut ketokonazol shampoota apteekista?

Vierailija
11/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse teen herkän päänahan shampoo ja sitten rasvaan ihan perusrasvalla päänahan välillä.

Vierailija
12/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko valmis kokeilemaan no-poo vaihtoehtoa?   Kyllastyin littaniin,  helposti likaantuviin hiuksiin,  ja kutisevaan paanahkaan.  2kk sitten paatin vihdoinkin aloittaa taman, lockdownin aikana ei ollut enaa yhtaan tekosyyta.   Tiesin etta hiuksilla kestaa tottua.   Pesen itse sihdatuilla ruisjauhoilla.  

Nyt 2kk myohemmin mulla on aivan erilaiset hiukset paassa.  Jamakat,  paksuuntuneet,  helposti harjattavat,  ja nykyaan mulla helposti pysyy hius puhtaana viikon.  

Taa sopii just kasittelemattomille hiuksille.  Itse asun ulkomailla ja meilla on valitettavasti "hard water"  mutta Suomessa pehmean veden alueella taa olisi luultavasti viela helpompaa.   Mulla on hiukset kasvaneet pituuttakin valtavasti.  

Vierailija
13/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä olin huonossa kunnossa, jalka pas...ana enkä päässyt suihkuun niin tuli pitkä väli hiusten pesuun. Siitä vaiva lähti ja nyt olen kyllä pessyt melkein joka päivä.  Uein kuulema kun pesee sen pitäisi auttaa....no ainakaan vielä ei mitään apua. Okei kiitti mä kokeilen vielä sitä. Rahaa on palanut kun on pitänyt kokeilla kaikkee, reseptillä ja ilman.  Onneksi ainakin päänahan kutina on sentään loppunut! On kuulkaa viheliäinen vaiva! Kiitos vinkeistä, myös sulle joka suosittelit rasvaamista, aion kokeilla sitäkin! :)

Vierailija
14/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä olin huonossa kunnossa, jalka pas...ana enkä päässyt suihkuun niin tuli pitkä väli hiusten pesuun. Siitä vaiva lähti ja nyt olen kyllä pessyt melkein joka päivä.  Uein kuulema kun pesee sen pitäisi auttaa....no ainakaan vielä ei mitään apua. Okei kiitti mä kokeilen vielä sitä. Rahaa on palanut kun on pitänyt kokeilla kaikkee, reseptillä ja ilman.  Onneksi ainakin päänahan kutina on sentään loppunut! On kuulkaa viheliäinen vaiva! Kiitos vinkeistä, myös sulle joka suosittelit rasvaamista, aion kokeilla sitäkin! :)

Mä suosittelisin sulle omenaviinietikkaa päänahkaan. Laita suihkupulloon puolet omenaviinietikkaa ja puolet vettä. Suihkussa pesun jälkeen suihkit päänahkaan ja hiuksiin. Anna vaikuttaa hetki ja huuhtele pois. Saattaa kirvellä, jos päänahka huonossa kunnossa, mutta ai että tekee hyvää. Mulla auttanut ihan valtavasti päänahan ongelmiin. Alla vielä netistä poimittu teksti tuosta.

"Omenaviinietikka toimii sienilääkkeiden tapaan ja vähentää hilseen määrää. Samalla se tasapainottaa päänahan ph-arvoa ja puhdistaa tukkeutuneita huokosia ja hiustuppeja.

Hilseen poistajaksi voit sekoittaa etikkaa ja vettä, molempia parin teelusikallisen verran. Lisää hitusen teepuuöljyä. Hiero sekoitusta päänahkaasi viiden minuutin ajan. Anna sen vaikuttaa toiset viisi minuuttia. Huuhdo pääsi vedellä, levitä sitten sampoo normaalisti. Toista hoito kahdesta kolmeen kertaan viikossa."

Vierailija
15/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmani on siis se, että jos pesen nykyisellä shampoollani hiukset niin usein, kuin iho vaatisi, menee hiukset ihan hirveään kuntoon. Jos taas annan hiusten rasvoittua ennen kuin pesen, alkaa iho kutiamaan, eikä vain päänahka, vaan myös korvanlehdet, kaula ja kaikki, mihin pitkät hiukseni koskevat. Olen jo miettinyt, pitäisikö leikata tukka lyhyeksi.

Eli pitäisi olla riittävän hellävarainen hiuksille, mutta kuitenkin sellainen, että pesee päänahan hyvin.

Pari ihan kokeilemisen arvoista vinkkiä tuossa on jo tullutkin. Urtegram ja sitten se yliopistonapteekin shampoo.

Vierailija
16/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut tuota tavallisella etikalla mutta ei ole auttanut. Pitää olla nimenomaan omenaviinietikkaa??

Vierailija
17/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervashampoo hyvää lasimaisille hiuksille muttei ole tuoksuton.Tuoksuu tervalta

Vierailija
18/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten myötä olemme siirtyneet koko perhe käyttämään erittäin hieno suomalainen tervashampoota ja hajusteetonta hoitoainetta. Hiukset pestään 2 kertaa viikossa. Näissä ei ole mitään ylimääräistä ja sopivat hyvin koko perheelle. Yleensäkin shampoo pitäisi olla mahdollisimman hellävarainen ja liian usein on turha pestä.

Vierailija
19/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut tuota tavallisella etikalla mutta ei ole auttanut. Pitää olla nimenomaan omenaviinietikkaa??

Kokeilisin vielä ihan tuota omenaviinietikkaa ja itse suihkin ihan reilusti enkä säästele sen kanssa ja tosiaan vain huuhtelen pois enkä pese. Ei varmasti kaiken tyyppiseen hilseeseen auta eli voi olla ettei sinulla toimi. Kokeilla kannattaa kuitenkin, koska on myös edullinen konsti.

Vierailija
20/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilisin vielä ihan tuota omenaviinietikkaa ja itse suihkin ihan reilusti enkä säästele sen kanssa ja tosiaan vain huuhtelen pois enkä pese. Ei varmasti kaiken tyyppiseen hilseeseen auta eli voi olla ettei sinulla toimi. Kokeilla kannattaa kuitenkin, koska on myös edullinen konsti.

Okei, kiitti neuvosta! Omppuviinietikka lisätty puutelistaan! Ainakin halpa konsti ja eipä mene ainakaan hukkaan jos ei auta, on hyvää vaikka salaattikastikkeeseenkin sit. Tää mun hilseily voi johtua psorista jonka sain riesakseni  koetun trauman jälkeen. Anteeks  ap jos tää meni sivuraiteille aloittajan viestistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän