Laihojen ja omituisten naisten viehätys
Makuja on tietysti monia, mutta olen viime aikoina havainnoinut, että joitakin miehiä viehättävät ja kiehtovat suunnattomasti laihat, introvertit ja potentiaalisesti hieman mielenterveysongelmaiset naiset. Tarkoitan siis sellaista tiettyä naistyyppiä, johon varmasti monet ovat törmänneet: josta ei oikein tiedä onko lintu vai kala, eikä juuri sano mitään isommassa porukassa, tuijottelee vain hiustensa takaa tai luomiensa alta ja on todella siis selvästi tavanomaista laihempi, selvästi alipainoinen. Näitä oli jo teiniaikoina koulussa.
Juuri taannoin oli tämä tuli ilmi eräässä työporukan vapaa-ajan kokoontumisessa, jossa (jättimäisen) työpaikan kiinnostavimpana naisena useampi peruspertti-tyyppinen mies piti juuri tämänkaltaista henkilöä. Kyseinen nainen ei tosin ollut tiettävästi pätkääkään kiinnostunut kenestäkään heistä, hänellä oli aivan erityyppinen poikaystävä (vähän samanlainen kuin hän). Eräässä haastattelussa tai nettikeskustelussa (en muista kummassa) aika vakavasti anorektikko kertoi saavansa paljon huomiota miehiltä, tosin ei ollut siitä välttämättä mitenkään ilahtunut.
Mietinkin onko tuon taustalla jotain muuta kuin vaan yksilökohtaiset mieltymykset?
Tarkoitus ei todellakaan ole pilkata tai dissata laihoja, introvertteja tai mielenterveysongelmaisia naisia, laihuus tässä tapauksessa mainitaan siis siksi, että se toisinaan liittyy syömishäiriön muodossa noihin piirteisiin (hoikka voi toki olla muutenkin, eikä siinä ole mitään ongelmaa), eikä se ole minulta pois jos miehet heistä kiinnostuvat. Omituisella tarkoitan lähinnä vetäytyvää pintavaikutelmaa, enhän minä heidän persoonastaan tiedä. Lähinnä asiassa kuten mainitussa tapauksessakin kiinnostaa se mikä miehiä heissä kiinnostaa, en itse asiassa lainkaan pitänyt tavasta millä kyseisestä naisesta puhuttiin (aika härskisti), eikä vaikuttanut siltä että miehiä olisi kiinnostaneet hänen syvimmät ajatuksensa lainkaan, vaan ihastus perustui johonkin yleiseen olemukseen, paremman sanan puutteessa. Onko tuossa vain kyse vain laihuuden ihannoinnista (joka osoittaa vääräksi sen mitä aina väitetään ettei miehet piittaa naisten painosta), vai jostain kuvitellusta persoonasta, jota nainen voi olla tai ei.
Mielestäni hiljakkoin esitetyssä Normaaleja ihmisiä sarjassa Marianne edusti hieman tätä tyyppiä, vaikkei ollut tosin loppupeleissä aivan niin introvertti. Hänenkin tapauksessaan miehet lähestyivät häntä vaikkei hän sanonut oikein mitään, eikä varsinkaan mitään miellyttävää.
Kommentit (104)
No toi Marianne hahmo siinä ”Normal people” sarjassa on kaunis, ihan normaali hoikka, herkkä mutta kuitenkin vahva ja älykäs, kukapa mies ei tuollaisesta naisesta kiinnostuisi? Pitäisikö naisen olla jätkämäinen ja lihava jotta se olisi normaalia aloittajan mielestä ja joo, itse olen aina ollut hoikka ja nätti ja kiinnostuneita miehiä on tähän ikään löytynyt.
No enpä ole tuollaista huomannut.
Miehillä nyt yleensäkin on aika laaja naismaku ja se tuntuu yllättävän ja harmittavan yksinkertaisimpia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kiinnostaa se, että millä perusteella se ap:n tietämä nainen on "omituinen" tai "mt-ongelmainen", jos ei edes tunne häntä oikeasti?
Aika pelottavaa, jos suunnilleen introverttiyden tai ujouden sekä kenties taiteellisuuden perusteella pidetään outona tai mt-ongelmaisena. Enemmänkin pitäisin outona ja ongelmaisena ihmistä, joka noin kovasti pohtii tuota naista edes tuntematta häntä.
Lue nyt uudestaa se aloitus, sanoin sen yhtenä viimeaikaisena esimerkkinä tuosta laajemmasta ihmistyypistä (en tietenkään voi tietää hänen mielenterveydestään yhtään mitään, muuta kuin päällepäin havaittava alipainoisuus), enkä tietenkään mieti hänen mielenterveyttään sen enempää eikä se minulle kuulu. Tuossa kyseisessä esimerkissä vaan pääsin kuulemaan sattumalta miesten mielipiteitä ko naisesta (vaikka jo aiemmin olen huomannut samantyyppisten naisten suosion epäsuorasti, ja näistä osalla on ihan todistetusti ollut mielenterveysongelmia, vaikka niitä toki on monella muullakin), ja se oli erikoista ja vähän yllättävää, toisaalta pitivät häntä äärimmäisen hottina, mutta aika esineellistävällä tavalla. Kyseiset miehet ovat itse aika erilaista ihmistyyppiä. Keskustelusta kävi myös ilmi, että naisella on laumoittain näitä haukkana kyttääviä faneja kyseisessä organisaatiossa.
Ja todella, se keskustelu ei ollut ihan asiallista, vaikka kyse olikin työajan ulkopuolella tapahtuvat kaljoittelu. Oletettavasti he toimistolla puhuvat samalla tavalla.
Laumoittain miehiä, jotka häntä kyttää...
Mikä ihmeen organisaatio on kyseessä?
Poliisi tai palomies organisaatiot tulee mieleen. Joku raksa-ala?
Missä ei ole niin paljon naisia...
Ilmeisesti on joitakin nuorempia porukoita, jotka käyvät kaljoilla kohtalaisen säännöllisesti perjantaisin tms. Ei kai siinä sen kummempaa, en minä tiedä missä nämä kaikki kuviot edes tapahtuvat, en itse hengaa tai juoruile kovin paljon noiden kanssa.
Mainittakoon että olen jo aiemmin satunnaisesti päässyt kärpäsenä katossa kuulemaan erilaisten miesporukoiden keskusteluja naisista, ja joskus ne ovat epäasiallisia. RIippuu henkilöistä tietenkin. Että ei mitään uutta alla auringon.
Nainen on varmaan jotain 30, pitkät hiukset ja äärimmäisen keijukaismainen olemus, ei juurikaan meikkiä eikä provosoivaa pukeutumista. Hiljainen, mutta toki tarpeen vaatiessa hoitaa asiat, ei siis siinä mielessä mitenkään selvästi ongelmainen, että älkää nyt takertuko siihen että väitän diagnosoineeni hänet. "kummallisuus" tulee ehkä siitä, että hän on jotenkin poikkeuksellisen ilmeetön. Ilmeisesti hänellä on aika paljon harrastuksia, jota miehet myös repostelivat omituisena.
Itse asiassa osaponne tähän pohdintaan tuli tuosta Normaaleja ihmisiä sarjasta, jota katsoin eilen, jossa päähenkilönainen oli selvästi aika ongelmainen ja myös laiha. Mutta ei tietenkään laihuus tai hiljaisuus mitään mielenterveysongelmaa todista.
Vierailija kirjoitti:
No, toisin kuin naisilla, miehillä on lukuisia eri makuja naisten suhteen.
Miehillä ei ole sellaista kuin naisilla, että "kaikki" pitäisivät jostain tietyntyyppisestä vastakkaisen sukupuolen edustajasta. Kaikenlaisille naisille löytyy faninsa.
Tosiaan, eri muotoisista naisista pitäminen on ihan niin perusjuttua kuin vain voi olla. Miehistä löytyy niitä jotka tykkäävät todella lihavista naisista ja niitä jotka tykkäävät vastaavasti todella laihoista naisista. Puhutaan siis ääripäistä.
Usein mieltymykset eivät myöskään ole sinänsä rationaalisia. Itse esim. tykkään vihaisen ja torjuvan oloisista naisista. Missä ei sinänsä luulisi olevan mitään järkeä. En vain kuitenkaan innostu samalla tavalla jos nainen kovasti tekee itseään tykö ja on ystävällinen.
Olen muuten kanssasi samaa mieltä mutta kyllä naisillakin on monipuolinen miesmaku. Toiset tykkää laihoista rokkipojuista. Jotkut dadbod tyyppisistä rempseistä möhömahoista. Kolmas haluaa sen lihaksikkaan salispeden. Toiset haluaa parrakkaan humanistirentun, toiset huolitellun kylterin.
Ja välttämättä samalla naisella ei edes ole mitään tiettyä miesmakua vaan monenlaiset viehättää.
Öööö ap eli olitko mukana vai etkö ollut, kai sinä tiedät mikä tilaisuus ja mikä porukka se oli, kun olet antanut tässä aiemmin ymmärtää, että olit siellä mukana kuulemassa, kun tätä naista kommentoitiin.
Ap kuvaili juuri minut, mutta en ole kyllä huomannut miesten parveilevan ympärilläni. Muutenkaan en oikein tajunnut koko aloituksen ideaa. Oliko tässä tarkoitus vain kauhistella, miten joku voi viehättyä ujosta, hiljaisesta ja hitaammin lämpenevästä ihmisestä, joka sattuu olemaan laiha. Tuli mieleen, että aloittaja on kateellinen muiden saamasta huomiosta tai halusi muuten vain olla (piilo)ilkeä. Ei kuulosta kovin mukavalta työpaikaltakaan, jos siellä pohditaan muiden painoa, luonnetta, potentiaalisia mielenterveysongelmia tai ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihoilla isonenäisillä naisilla on usein valloittava persoonallisuus.
Ilmankos en viehätä ketään! Olen muodokas (mutta normaalipainoinen, 165/55) ja minulla on pieni nenä. Minua sanotaan miesten puolesta liian isorintaiseksi ja leveälanteiseksi eikä minun pienestä nenästä tykätä, miehet toivoo, että minulla olisi isompi nenä. Hitto olen kyllä niin paljon pakkeja saanut.. kaikki ne pakit selittyy tällä. Olen ruma ja lihava. Ainakin miesten silmissä.
Väsynyttä. Aina jonkun tissi-pirkon on pakko tulla lesoilemaan tisseilään jos jotain muuta naistyyppiä kehutaan.
Voin hyvin nähdä tällaisenkin tapahtumakulun:
Työpaikan miesporukka kaljalla ja ap kärpäsenä katossa. Joku heittää ilmoille, "kuka on työpaikan kuumin nainen?" Kysymys on hieman arka pojille jopa pikkuhiprakassa, joten joku keksii hyvän vitsin. Kaikkein kuumin nainen on se nurkkapöydän Liisa! Jengi tajuaa vitsin ja yhtyy mukaan (tässä pitää tietää, että Liisa on laiha ja hiljainen nainen, joka vähäeleisesti puurtaa työpaikan nurkassa, vanhaan villatakkiin piiloutuneena).
Seurue innostuu heittämään lisää vettä myllyyn ja retostelee Liisan "ihanasta" pyllystä, miltäköhän tuntuisi panna Liisaa, ja kuinkakohan moni työpaikalta on jo saanut. Liisa on varmaan tulinen rakastaja! Ja kaikille on koko ajan selvää, että kyseessä on läppää, ja Liisa se vihoviimeinen vaihtoehto.
Mutta ap ei tajunnut, että Liisa on todellisuudessa kiusattu, ja tuli tänne avaamaan tämän keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Voin hyvin nähdä tällaisenkin tapahtumakulun:
Työpaikan miesporukka kaljalla ja ap kärpäsenä katossa. Joku heittää ilmoille, "kuka on työpaikan kuumin nainen?" Kysymys on hieman arka pojille jopa pikkuhiprakassa, joten joku keksii hyvän vitsin. Kaikkein kuumin nainen on se nurkkapöydän Liisa! Jengi tajuaa vitsin ja yhtyy mukaan (tässä pitää tietää, että Liisa on laiha ja hiljainen nainen, joka vähäeleisesti puurtaa työpaikan nurkassa, vanhaan villatakkiin piiloutuneena).
Seurue innostuu heittämään lisää vettä myllyyn ja retostelee Liisan "ihanasta" pyllystä, miltäköhän tuntuisi panna Liisaa, ja kuinkakohan moni työpaikalta on jo saanut. Liisa on varmaan tulinen rakastaja! Ja kaikille on koko ajan selvää, että kyseessä on läppää, ja Liisa se vihoviimeinen vaihtoehto.
Mutta ap ei tajunnut, että Liisa on todellisuudessa kiusattu, ja tuli tänne avaamaan tämän keskustelun.
:(
Tämä mullekin tuli mieleen.
Usvametsä kirjoitti:
Ap kuvaili juuri minut, mutta en ole kyllä huomannut miesten parveilevan ympärilläni. Muutenkaan en oikein tajunnut koko aloituksen ideaa. Oliko tässä tarkoitus vain kauhistella, miten joku voi viehättyä ujosta, hiljaisesta ja hitaammin lämpenevästä ihmisestä, joka sattuu olemaan laiha. Tuli mieleen, että aloittaja on kateellinen muiden saamasta huomiosta tai halusi muuten vain olla (piilo)ilkeä. Ei kuulosta kovin mukavalta työpaikaltakaan, jos siellä pohditaan muiden painoa, luonnetta, potentiaalisia mielenterveysongelmia tai ihmissuhteita.
En todellakaan ole kateellinen niiden pölvästien huomiosta, ja jos joku on niin sillä ihmisellä on kyllä aika paha ongelma. Olen muuten 99% varma että tuo nainen ei todellakaan olisi positiivisesti innostunut, jos olisi kuullut miten hänestä puhutaan... Vaikka voihan hän tietysti olla tottunut ja olisi vain kohauttanut hartioitaan.
Ei, tarkoitus ei ollut kauhistella sitä, että joku voisi pitää tällaisesta henkilöstä tietenkään, vaan sitä, että näyttää siltä että noiden miesten motivaatio oli jotenkin omituinen. Sama voi tietysti aivan yhtä hyvin päteä johonkin muuhun ihmistyyppiin ja ihan varmasti pätee. Itse asiassa tällaisia keskusteluja täällä on joskus ollutkin itse asianosaisilta, että miehet (tai ihmiset yleensä) olettavat heistä jotain ulkonäön perusteella, painon tai muun.
Ööh mitäs järkeä minun olisi piiloilkeillä (kenelle?) anonyymillä palstalla?
Joo, voin ihan reilusti myöntää olevani pitkälti sen ikävaiheen ohi, jossa miesten huomiolla on suurtakaan merkitystä. En ole itsekään mikään sosiaalinen perhonen, sen takiahan täällä palstallakin pyörin.
Voi lol... Aika monii eri ttyyppisii in. Mut tost tukee mieleen sellanen itsetuho en teini emotyttö. Osa haluaa hyväks käyttää yms. Ja muitakin naisia. Ei oo sexyy olla liian laiha mut makuu on monii.
Miehet etsivät helppoa uhria ketä hyväksikäyttää.
Usvametsä kirjoitti:
Jos palstamammoilta kysytään niin laihoilla ei voi olla oikeita ongelmia koska heillä itsellään on elämässä vain yksi ongelma eli ylipaino. Kaikki muu on merkityksetöntä sillä laihuus=onnellisuus.
En jaksanut lukea koko viestiäsi, mutta kyllä, monet miehet pitää hyvin hoikisti naisista. Biologinen asia, linkittyy nuoruuteen. Ja myös vähän hiljaisemmista. Varmaan vaikuttavat miellyttävämmältä seuralta kuin sellainen jonka kanssa joutuu käyttämään korvatulppia.
Mt-ongelmahöpinä on oman kateutesi ilmentymää. Piti jotenkin mollata että saisi varjon langetettua noiden ihanien keijukaisten ylle.
Ap on joko:
-katkera pullukka
-sellainen Martinan tyylinen nainen, joka on tottunut saamaan kaikilta miehiltä huomiota ja ihmettelee nyt kun ei olekaan ihan kaikkien mieleen
-aloituksessa kuvattu nainen joka kaipaa kehuja
Tämä nyt ei oikeastaan liity suoranaisesti aiheeseen mutta kerron kuitenkin
Itse olen 165cm ja painan 52kg eli aika hoikka ja lisäksi harrastan tavoitteellista urheilua.
Kaveripariskunta on luonnonoikkuja. Voivat syödä aivan mitä mieleen juolahtaa ja pysyvät molemmat laihoina. Nainen on saman pituinen kuin minä mutta painaa 46kg ja mies 178cn/59kg.
Olemme joskus jutelleet sitten porukassa mies- ja naisihanteista. Tuo kaverimies on kertonut pitävänsä laihoista naisista ja hänen mielestään minä olen ruumiinrakenteeltani pyöreä ja pönäkkä. Usein kertoo juttuja kuinka he hoikat voivat tehdä ja syödä mitä haluavat eikä paino kerry niin kuin meille pulskemmille.
Ei tässä nyt mitään pointtia ollut, mutta jotkut tosiaan ihannoivat tikkulaihoja. Makunsa kullakin ja hyvä niin.
Huoh. Älä käytä sanaa "omituinen" ja sen jälkeen yritä väittää, että tarkoituksesi ei ole mollata. Omituinen on negatiivinen adjektiivi.
Mielenterveyden ongelmat eivät ole "omituisuuksia". Vetäytyneisyys ei ole merkki mielenterveyden ongelmista. Miksi kuvittelet, että ujolla ihmisellä on mt-ongelmia?
Ehkä noissa naisissa on oikeasti jotain viehättävää, ja he eivät ole muiden mielestä omituisia.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko viestiäsi, mutta kyllä, monet miehet pitää hyvin hoikisti naisista. Biologinen asia, linkittyy nuoruuteen. Ja myös vähän hiljaisemmista. Varmaan vaikuttavat miellyttävämmältä seuralta kuin sellainen jonka kanssa joutuu käyttämään korvatulppia.
Mt-ongelmahöpinä on oman kateutesi ilmentymää. Piti jotenkin mollata että saisi varjon langetettua noiden ihanien keijukaisten ylle.
Ei hoikkuus mihinkään nuoruuteen linkity. Ja jos pitää anorektisen laihoista, silloin on päässä jotain vikaa. Eikö miehet tajua, että anorektinen laihuus voi olla vaarallista naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hoikkuus mihinkään nuoruuteen linkity. Ja jos pitää anorektisen laihoista, silloin on päässä jotain vikaa. Eikö miehet tajua, että anorektinen laihuus voi olla vaarallista naisille?
Naisetkin varmaan tajuaa, että hormonipumpatut lihakset ovat vaarallista miehelle. Ylipainoa sekin on, eli mm. sydän joutuu koville. Bodarithan hengästyvät ihan samalla lailla suhteellisen pienestäkin rasituksesta kuin läskin vuoksi lihavat ihmiset.
Että voi ärsyttää tämä toisten mielenterveysongelmien ruotiminen ja varsinkin tuohon sävyyn. Jos joku on laiha, niin se ei ole automaattisesti anoreksia ja kaikki sinun mielestäsi oudosti käyttäytyvät eivät ole mt-ongelmaisia. Tämä ihmisten purkittaminen samaan muottiin on tosi ahdasmielistä ja jopa ilkeää! Lisäksi ärsyttää tosi paljon varsinkin naisissa tämä "en tiedä onko se lintu vai kala". Miksi pitäisikään? Kaikilla meistä on omat monipuolisuutemme.