Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää työkaverien suhtautuminen; mieheni on hyvätuloinen ja hänellä menestyvä yritys

Vierailija
06.06.2020 |

En ole asiaa liiemmin mainostanut, mutta nopeasti sen saa selvitettyä googlettamalla. Mies hakee minua toisinaan töistä työautollaan, jossa firman nimi. Google kertoo hyvin nopeasti firman tiedot.

Itse olen töissä matalapalkkaisella alalla, koska tykkään tehdä ko. työtä. Mies sanonut monta kertaa, että ei minun välttämättä tarvitsisi töissä käydä, mutta haluan käydä.

Töissä tätä ihmetellään. Siellä selvästi tiedossa mieheni tulot ja saan kuulla usein: "jos mulla olis rikas mies, niin en mä täällä töissä olisi" tai "mikset tee lyhyempiä päiviä, kun sulla siihen mahdollisuus?" jne.

Ymmärrän kyllä, että osalla tosi tiukkaa, mutta saanhan minä herranjestas tehdä juuri sitä työtä, mitä haluan. Ei tulisi mieleenkään jäädä kotirouvaksi miehen elätettäväksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, näen jo sieluni silmin noiden kateellisten eukkojen happamat naamat! Ehkä joku napakka vastakysymys tai kommentti omien arvojen pohjalta toimimisesta voisi lopettaa tuon kyräilyn, jos se oikeasti sinua ja/tai työntekoasi häiritsee. Toisaalta, on valtavan paljon sosiaalisesti kömpelöitä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä tuollaisessa uteluissaan olevan mitään väärää. Silloinkin joku herättelevä näpäytys voi olla paikallaan.

Vierailija
2/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pian jossain toisessa ketjussa taas väitetään, ettei miehen varallisuudella ole naisille merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en minä kovin kummallisena sitä pidä, että sinulta kysellään mikset tekisi lyhyempää työaikaa. Jos voittaisin miljoonan (ja uskon että aika moni muukin etenkin perheellinen) siirtyisi tekemään lyhennettyä työaikaa oli työ kuinka mahtava tahansa. Elämässä on paljon muutakin kuin työ. Lapset, harrastukset, matkailu, ystävät. Ja niille kaikille löytyisi enemmän aikaa kun töissä voisi istua vähemmän aikaa. Moni perheellinenhän tekee töitä osa-aikaisesti jo pelkillä kelan tuilla, ei siihen miljoonaa edes tarvita. Kyse on erilaisista arvomaailmoista. Ehkä voisit avartaa myös omaa näkemystäsi ja suhtautua kyselyihin ymmärtäväisemmin? Ei tarkoitus välttämättä ole arvostella sinua vaan kysymys heijastaa kysyjän arvomaailmaa.

Vierailija
4/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku, jolla ei ole varakasta puolisoa elättämässä, ottaisi varmaan mielellään tehtäväksi sinun harrastusmielessä tekemät työtunnit.

Vierailija
5/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuvittele, kukaan ei ole kiinnostunut. Pidä kiinni ammattitaidostasi, miehesi vaihtaa kuitenkin nuorempaan ihan kohta. Neuvoisin myös laittamaan säästöön roposesi.

Vierailija
6/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan samanlainen työkaveri, elvisteli miehensä tuloilla ja sillä kuinka joka loma kävivät ulkomailla, ostivat merkkituotteita, jatkuvat kampaajakäynnit jne. Tämä nainen oli vielä palkattu yritykseen töihin niin kauan aikaa sitten että oli kuukausipalkkalainen kun myöhemmin tulleet saivat vain tuntisopimuksia (itselläni se oli 30h/vko). Kyllä moneen kertaan mietin kuinka hän vei työpaikan joltakulta sellaiselta joka olisi sen ihan normielämiseen tarvinnut. Tai hänen tunneistaan olisi voinut jakaa jonkun meillekin joilla käteen saattoi huonona kuukautena jäädä alle 1000 € palkka. Olisi ollut edes hiljaa noista kulutuskohteistaan niin olisin saattanut ymmärtää paremmin. Mutta suhtautui työhön kuin harrastukseen ja se leveily päälle.

Vierailija
7/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pian jossain toisessa ketjussa taas väitetään, ettei miehen varallisuudella ole naisille merkitystä.

Onhan täällä ketjuja eri aiheista. Ei kaikki ole samasta asiasta.

Vierailija
8/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan samanlainen työkaveri, elvisteli miehensä tuloilla ja sillä kuinka joka loma kävivät ulkomailla, ostivat merkkituotteita, jatkuvat kampaajakäynnit jne. Tämä nainen oli vielä palkattu yritykseen töihin niin kauan aikaa sitten että oli kuukausipalkkalainen kun myöhemmin tulleet saivat vain tuntisopimuksia (itselläni se oli 30h/vko). Kyllä moneen kertaan mietin kuinka hän vei työpaikan joltakulta sellaiselta joka olisi sen ihan normielämiseen tarvinnut. Tai hänen tunneistaan olisi voinut jakaa jonkun meillekin joilla käteen saattoi huonona kuukautena jäädä alle 1000 € palkka. Olisi ollut edes hiljaa noista kulutuskohteistaan niin olisin saattanut ymmärtää paremmin. Mutta suhtautui työhön kuin harrastukseen ja se leveily päälle.

Ap vaikuttaa ihan tuollaiselta kuin kuvailit. Tässäkin avauksessa tärkeintä oli päästä kehumaan, miten rikas mies on. 

Ap, ei ketään kiinnosta, mutta jos jokainen lauseesi liittyy siihen, että sinulla on rikas mies, niin onhan se niin typerää että ihmisiä ärsyttää.

Vierailija
9/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina ole helppoa ymmärtää, että monet haluavat käydä töissä vaikka se ei olisi taloudellinen välttämättömyys.

Vierailija
10/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein yhtä hauska kuin se, jonka mies potkii koivuja pihalla ja suhisee. Mitäsm jos jokainen leveilisi omilla ansioillaan.

Vierailija
11/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida uskoa. Ja jos noin on, niin mikäli yksi vastauskerta ei riitä vaan kyseessä on työpaikkakiusaaminen, niin sitten esimiehen tai työsuojeluvaltuutetun juttusille. Jos itse olisin tuollaisessa tilanteessa niin ensinnäkin pitäisin todella nolona työkaveria, joka tekee päätelmiä puolisoni varallisuudesta. Toiseksi toteaisin hänelle diplomaattisesti mutta jämäkästi, että kyseessä on puolisoni yritys enkä koe tarpeelliseksi avautua perheemme raha-asioista työpaikalla. Problem solved.

Vastenmielinen tämä palstan ajatusmaailma, joka näkyy jopa pr.ovoissa, että naiset haluavat varakkaan miehen eikä omaa varallisuutta. Myös oma puolisoni on yrittäjä. Minulla ei ole aavistustakaan, paljonko hän nostaa itselleen palkkaa tai osinkoja. Ne ovat hänen tulojaan, minulla on omani. Oma tavoitteeni on vaurastua niin paljon kuin pystyn.

Vierailija
12/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses. Mun työpaikalla eräs nainen kehuskelee joka ikinen päivä omaisuudellaan, tai siis miehensä, Mies on yrittäjä ja on mökki, hieno auto ym. Jokaisessa mahdollisessa hetkessä nainen tuo jollain lailla esiin sitä että rahaa heillä on. Saattaa esim. kertoa että ovat menossa koeajamaan jotain urheiluautoa tai alkaa kertoa jostain matkoista, joilla käyneet. Ihmisiä ei varmaankaan kiinnosta asia siinä mielessä että olisivat hänelle kateellisia, lähinnä tämän naisen tapa puhua asioista on naurettava ja ärsyttävä. Työpaikallamme on muita paljon varakkaampiakin mutta he eivät ikinä kehuskele asialla. Itsellänikin on yli 150 000 e tilillä mutta en ole koskaan kenellekään asiasta maininnut, ihan tavallista perhe-elämää eletään ja käyn kirppareillakin paljon. Toki voisin ostaa mökin tai vaikka urheiluauton mutta ei nyt kuitenkaan niitä elämäämme tarvita.

Vierailija
13/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan tuntea sut ap! Oot mun töissä hoitsu? En oo kateellinen, enkä vaihtaisi osaani sun kanssasi koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän