Juuri nyt Mtv uutiset: WHO suosittelee maskin käyttöä!
Maailman terveysjärjestö suosittelee nyt maskien käyttöä julkisessa liikenteessä, kaupoissa ja suljetuissa julkisissa tiloissa. Hyvä maski on esim. kolmikerroksinen kangasmaski!
Kommentit (101)
Maskit riittää mihin riittää. Minä katoan nyt takavasemmalle. Hyvää koronakesää kaikille
-Marja Tyrni-
Vierailija kirjoitti:
Pistä naamalle. Ei tarvitse joka päivä tehdä uutta aloitusta asiasta.
Mikä vi..... ongelma? Pistä maski naamaan.
Juu, älkää vielä tehkö niistä strapstringejä miehillenne.
Myös EU:n alueella on voimassa EU:n antama maskisuositus julkiseen liikenteeseen ja kauppoihin ym ihmisten ilmoille. Tai siis on ollut jo pari viikkoa, mutta jostain syystä siitä viis veisataan vaikka normistihan Suomi on se mallioppilas, joka ei vahingossakaan jätä noudattamatta ainuttakaan EU:n vinkaisua koska ei me vaan voida alkaa sooloilemaan..
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi Suomessa.
Niimpä, siksi että suomalainen emmäkehtaa-asenne. Mitä ne muut ihmisetkin musta ajattelee?
Kuuntelithan myös sen kohdan, jossa sanottiin JOS KORONA TILANNE ON PAHA.
On vain ajan kysymys, milloin suositus annetaan Suomessakin. Useimmissa Euroopan maissa on jo. Ja Aasiasta puhumattakaan. Maskien käytön vaikeutta on liioiteltu, sanovat suomalaiset asiantuntijat mm. Turun yliopiston professori. Itse käytän maskia julkisilla paikoilla.
Arvasin, että maskihullu tarttuu tähän. Eikä tietenkään kuunnellut/lukenut koko juttua ennen kuin tuli kiihkoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi Suomessa.
Niimpä, siksi että suomalainen emmäkehtaa-asenne. Mitä ne muut ihmisetkin musta ajattelee?
Ei vaan kun sille ei ole tarvetta. On naurettavaa pitää suojavarustetta jolle ei ole käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
On vain ajan kysymys, milloin suositus annetaan Suomessakin. Useimmissa Euroopan maissa on jo. Ja Aasiasta puhumattakaan. Maskien käytön vaikeutta on liioiteltu, sanovat suomalaiset asiantuntijat mm. Turun yliopiston professori. Itse käytän maskia julkisilla paikoilla.
"Asiantuntijat" eivät ilmeisesti tunne keuhko- ja sydänsairauksia. Osalle niitä sairastavista maskin vakituinen käyttö on hengenvaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi Suomessa.
Onneksi meillä on kaltaisesi rohkea pioneeri.
Jep, SUOSITTELEE ja alueilla, joissa tilanne on paha. Täällä ollut kaksi todettua tartuntaa viimeiseen kahteen kuukauteen. Pitäisin maskinkäyttöä näissä oloissa hätävarjelun liioitteluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asiantuntijat" eivät ilmeisesti tunne keuhko- ja sydänsairauksia. Osalle niitä sairastavista maskin vakituinen käyttö on hengenvaarallista.
Missä on suositeltu vakituista käyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi Suomessa.
Ainakin osaavat noudattaa turvaväliä kun maskia käyttävä asiakas tulee kaupassa vastaan. Miehetkin oikein loikkaavat sivuun ja yrittävät mennä mahdollisimman litteinä poikittain ohi 😘😷.
Mä en ymmärrä, miksi maskisuositusta haluavat eivät ala käyttää maskeja. Mitä enemmän käyttäjiä, sitä useampi alkaa toimia samoin. Ihan turha odottaa mitään virallista suositusta, kun maskin käyttöön voi jo nyt innostaa muita ihmisiä käyttämällä itse. Aloittaa vaikka omasta lähipiiristään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kädet toimivat niin sen maskin ottaa pois jos tulee paha olo.
Pistä naamalle. Ei tarvitse joka päivä tehdä uutta aloitusta asiasta.