Miksi oikeasti kauniiden profiilikuvaa tms. ei kehuta niin paljoa kuin semikauniiden?
Enkä puhu nyt itsestäni. En ole kumpaakaan, mutta kiinnitin vain huomiota siihen kuinka tuollainen perustallaaja saa tosi paljon "oot niin kaunis!" ja muita vastaavia kommentteja kuvansa yhteyteen kun taas oikeasti kauniit saavat usein vaan kuvaansa korkeintaan tykkäyksiä. Oletteko huomanneet ja mistähän tämä johtuu? Halutaan nostaa sen perustallaajan itsetuntoa tai ajatellaan, että se oikein kaunis saa muutenkin jo tarpeeksi kehuja?
Kommentit (50)
Todella vääristynyttä! Jokaisessa on jotain kaunista ja kukin meistä näkee kauneutta eri asioissa. Nämä siideripissis jutut voi kategorioida kouluttamattomien juttuihin. Miehet jotka täällä kertovat kuinka eivät kehu kauniiksi ettei nainen ylpisty, keneltä kehu on pois? Olisiko aivan järkyttävää kehua naista ja saada hänet hymyilemään. Keneltä kehuminen tai kaunis sana on pois? Ainoastaan kateellliselta myrkylliseltä ihmiseltä, hän kokee että ei voi kehua koska se on häneltä pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mua ei oo koskaan kehuttu kauniiksi. mahdan olla siis maailman kaunein. VÄÄRIN. olen ruma eikä mua siksi kehuta. ikinä.
Kehutaanko Suomessa naisia edes kauniiksi? Minua on vain kerran sanottu kauniiksi ja se oli täysin perseet olalla oleva random mies kadulla. Poikaystäviltä olen kuullut vain "keskinkertaisen näköinen" tai muuta vastaavaa. Ystävillä samankaltaisia kokemuksia, että suomalaiset miehet eivät juuri ulkonäköä kehu. Onko sitten brutaalia rehellisyyttä, nöyränä pitämistä vai mitä.
Kuulostaa erikoiselta. Kyllä mua ainakin on poikaystävät kehuneet, useamman kerran olen kuullut kavereiden kautta, että heidän ystävämiehet on kehunut minua kauniiksi, ja välillä kuullut baareissa tuntemattomilta. Olen mielestäni keskivertoa kauniimpi, mutten mitenkään kaikkien päätä kääntävä ihmeellisen kaunis.
Eli kauniita ihmisiä kyllä kehutaan toisin kuin ketju väittää.
Puhuin miehistä. Ei muakaan kyllä naiset (paitsi omat sukulaiset) ole juurikaan kehuneet kauniiksi paitsi kun ovat olleet humalassa.
Monet ottavat ulkonäön kehumisen iskemisenä. Itse lopetin muiden naisten kehumisen sen takia. Ihan hetero olen, vaikka jonkun naisen kauniiksi toteankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en ole ikinä kehunut kaunista naista, koska hän takuulla tietää sen itsekin ja kuulee siitä varmasti päivittäin, joten en näe syytä sanoa mitään niin itsestään selvää. Varmaan turhauttaa jo sellainen jatkuva kehujen kuuleminenkin.
M38
Tuo voi olla lopulta tosi nurinkurista, jos useimmat ajattelee samalla tavalla. Silloin kaunis ei saa ikinä mitään kehuja.
Minun ex sanoi kerran minulle, että "olet kyllä kaunis, mutta sitä ei pidä liian usein sanoa, ettet ylpisty". Ja ei kyllä sitä turhan usein sanonutkaan, tämä oli koko viiden vuoden aikana ainoa kerta kun kommentoi ulkonäköäni. Usein en edes tiennyt miltä hänen mielestään näytän ja jäin tyhjiöön. Joskus olisi voinut sanoa edes jotain hyväksyvään viittaavaa rohkaisuna esim. kun laittautuu johonkin tilaisuuteen ja jännittää ja miettii onko joku asu hyvä ja ulkonäkö kelvollinen.
Mitään ylitsevuotavaa kehumista en kaivannut, vaan edes joskus jotain peilausta miltä näytän.
Tätä on monilla. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu nöyryys ja naiset halutaan pitää ulkonäönsä suhteen epävarmoina. Yksi osa tätä nöyränä pitämistä on se, että jatkuvasti verrataan suomalaisten naisten ulkonäköä ulkomaalaisiin naisiin ja haukutaan suomalaisia naisia rumiksi.
Minä olen ed kirjoittanut " ruma ankanpoika' , joka nyt aikuisena kaunis eikä kehuja kuviin tule. Niin, jostain syystä naiset eivät halua minulle sanoa noita kauniita asioita. Miesystäviltäni ja joskus jopa kadulla olen kyllä ihan tarpeeksi saanut kehuja ulkonäöstä. Mutta että joku sanoisi ihanaksi tai kauniiksi kuvaani facessa, ei ikinä!
Toinen asia, mitä tajusin joskus myös ihmetellä on tämä etten myöskään ole törmännyt deittihuijareihin, ns rahaa pyyteleviin komeisiin sotilaisiin tms. Ei mitään yritystä. Ei sillä että tarviskaan.
Ja vielä, pari pullukkaa kaveriani on kertonut kuinka Linkedinissäkin yritetään iskeä. Minulle ei mitään tällaista ole tullut vastaan, olin aivan hämmästynyt:D
Myöskään dick-piceistä deittipalveluissa ei ole ollut haittaa. Niitä olen saanut vain , jos asiasta on yhteisymmärrys.
Olen aina ihmetellyt sitäkin miten joillekin niitä muka aina häiriöksi lähetellään.
Miten te miehet valitsette naiset, joita lähestytään röyhkeästi kikkelikuvilla? On ilmiselvää, että jotain valintaa tässäkin tapahtuu. Ja olen kyllä paitsi kaunis myös seksikäs ja kiinnostava esim Tinderissä. Miehet ei kuitenkaan ole suinpäin lähettelemässä kuvia elimistään.
Tosin, vaikka pukeudun peittävästi ja olen asenteeltani flirtin vastakohta, työelämässä ja ravintolassa olen kyllä kokenut ahdistelua.
Mä en jaksa oikein noteerata kuvia missä ihmiset ei näytä iteltään. Kummallinen asento ja ilme, kuvakulma ja filtteri. Mulle tulee kiusallinen olo ja myötähäpeä, vaikka kuva olisi ”kaunis”. Miksi? En tiedä. Ehkä tulee olo että olen osa ihmisen ongelmaa, jossa hyväksyntää haetaan turhan ison vaivan kautta ulkonäöllä. Hiljaisuudella kannustan ihmisen hakemaan muita hyviä ominaisuuksiaan ja kasvamaan aikuiseksi.
Sitten joku luonnollinen ja iloinen otos jostakin ihmisestä, siitä paistaa se hyvä olo ja hyväksyntä ja siinä on tykättävää.
Mulla on 2 superkaunista ystävää. Toinen saa noin 200 tykkäystä ja kehua kuviinsa, toinen ehkä 20. No mitä eroa näissä on? Toinen on aina tekemässä jotain, kuva on luonnollinen, kiinnostava ja siinä ei ole mitään mutruja tai muutakaan poseerauksia. Ihmisen iloisuus ja hyvä itsetunto paistaa voimakkaasti. Tää toinen? Kun lavastusta katsoisi. Tietää, että tässä on kuva joka on valittu 50 muun lähes identtisen yrityksen joukosta saada
”kaunis” kuva. Tavaroita aseteltu ja naamaa väännetty ja käännetty. Kuvalla ei ole funktiota tai ulottuvuuksia. Onko ihminenkään siinä muuta kuin ulkonäkönsä?
Tämmöisiä havaintoja.
Minulla on kokemus, että rumia naisia kehuvat kateelliset naiset, koska he eivät pysty kehumaan oikeasti kauniiden naisten kuvia. Ja miehet aina kehuvat oikeasti kauniita naisia eivätkä koskaan rumia naisia, ainakin ovat rehellisempiä.
Minäkään en saa yhteydenottoja tuntemattomilta. Jännä homma. En ole ajatellut asiaa. Olenko siis rumaakin rumempi, vai rumaa kauniimpi? Onko tämä se "tasoajattelu" mistä ul*it puhuu? Alhaisella tasolla saa sääliä ja feikkikehuja ja sut luokitellaan epätoivoiseksi. Ja sen jälkeen on vielä susirumat, jotka ei saa mitään.