Miksi oikeasti kauniiden profiilikuvaa tms. ei kehuta niin paljoa kuin semikauniiden?
Enkä puhu nyt itsestäni. En ole kumpaakaan, mutta kiinnitin vain huomiota siihen kuinka tuollainen perustallaaja saa tosi paljon "oot niin kaunis!" ja muita vastaavia kommentteja kuvansa yhteyteen kun taas oikeasti kauniit saavat usein vaan kuvaansa korkeintaan tykkäyksiä. Oletteko huomanneet ja mistähän tämä johtuu? Halutaan nostaa sen perustallaajan itsetuntoa tai ajatellaan, että se oikein kaunis saa muutenkin jo tarpeeksi kehuja?
Kommentit (50)
Tämä on off topic mutta ootteko huomannut, miten omituisia kuvia moni nainen valitsee profiilikuvakseen? Niistä on välillä tosi vaikeaa tunnistaa, kenestä on kysymys.
Kuvaa on valmisteltu hartaasti: naamanilmettä on treenattu, tukkaa tuunattu ja nassua pakkeloitu. Lopputuloksena on saatu aikaan ihan hyvä kuva, joka ei yhtään näytä samalta, miltä kuvattu näyttää arkisin.
mua ei oo koskaan kehuttu kauniiksi. mahdan olla siis maailman kaunein. VÄÄRIN. olen ruma eikä mua siksi kehuta. ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman, en tiedä mistä johtuu. Kateellisuutta kai.
Miksi aina pitää ajatella näin?
Ehkä ihmiset ajattelevat, että ne tavalliset tallaajat tarvitsevat enemmän rohkaisua kun kuviaan julkaisevat, koska saattavat myös saada enemmän ulkonäköön liittyvää arvostelua osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Sama jos susiruma nainen tälläytyy ja ottaa selfien, sitä kehutaan maasta taivaisiin ”vau miten kaunis”, eikä siinä mitään kiva kun kerran laittautui saahan siitä kehua, mut nätit ihmiset ei kyllä saa tollasia kehuja vaikka päällään seisois ja pyytäis 😄
Onko sinulla tällaisesta kokemusta? Siis että olet seissyt päälläsi ja kerjännyt kehuja mutta yhtään et ole saanut?
Vierailija kirjoitti:
mua ei oo koskaan kehuttu kauniiksi. mahdan olla siis maailman kaunein. VÄÄRIN. olen ruma eikä mua siksi kehuta. ikinä.
Kehutaanko Suomessa naisia edes kauniiksi? Minua on vain kerran sanottu kauniiksi ja se oli täysin perseet olalla oleva random mies kadulla. Poikaystäviltä olen kuullut vain "keskinkertaisen näköinen" tai muuta vastaavaa. Ystävillä samankaltaisia kokemuksia, että suomalaiset miehet eivät juuri ulkonäköä kehu. Onko sitten brutaalia rehellisyyttä, nöyränä pitämistä vai mitä.
Suomalaisten kansantauti kateus sen kehumisen estää.
Se kehuhan voisi olla itseltä pois...
Noi, jotka kehuu kauniiksi ovat aika pinnallisia.
Ja, jos miehet niin ajattelevat sokeasti eli munalla.
Vierailija kirjoitti:
Sama jos susiruma nainen tälläytyy ja ottaa selfien, sitä kehutaan maasta taivaisiin ”vau miten kaunis”, eikä siinä mitään kiva kun kerran laittautui saahan siitä kehua, mut nätit ihmiset ei kyllä saa tollasia kehuja vaikka päällään seisois ja pyytäis 😄
Itsellä on joitakin tosi kauniita kavereita ja he ovat suuttuneet siitä kun kehutaan ulkonäköä. Jos ihmiset kiinnittävät siihen tosi paljon huomiota, niin kai se alkaa ärsyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Kateus. Wannabet eivät kestä, kun joku on kaunis ilman meikkiä ja irtoripsiä ja rakennekynsiä ja irtohiuksia.
En ole ikinä nähnyt ainuttakaan naisesta otettua kuvaa jossa tämä olisi ollut kaunis ilman noita mainitsemiasi lisäkkeitä, ei edes huippumallit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehutaanko Suomessa naisia edes kauniiksi? Minua on vain kerran sanottu kauniiksi ja se oli täysin perseet olalla oleva random mies kadulla. Poikaystäviltä olen kuullut vain "keskinkertaisen näköinen" tai muuta vastaavaa. Ystävillä samankaltaisia kokemuksia, että suomalaiset miehet eivät juuri ulkonäköä kehu. Onko sitten brutaalia rehellisyyttä, nöyränä pitämistä vai mitä.
Kuulostaa erikoiselta. Kyllä mua ainakin on poikaystävät kehuneet, useamman kerran olen kuullut kavereiden kautta, että heidän ystävämiehet on kehunut minua kauniiksi, ja välillä kuullut baareissa tuntemattomilta. Olen mielestäni keskivertoa kauniimpi, mutten mitenkään kaikkien päätä kääntävä ihmeellisen kaunis.
Eli pitääkö tämä nyt tulkita niin, että jos kehutaan kauniiksi niin ei oikeasti sitä olekaan ja jos ei kehuta niin ollaan sitten ihan tosi rumia tai tosi kauniita?
Vierailija kirjoitti:
Eli pitääkö tämä nyt tulkita niin, että jos kehutaan kauniiksi niin ei oikeasti sitä olekaan ja jos ei kehuta niin ollaan sitten ihan tosi rumia tai tosi kauniita?
Ei. Koska ei voi tietää, miksi ihmiset mitäkin tekevät kun ei näe toisten pään sisään ja ihmisillä on eri syitä kehua toisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa erikoiselta. Kyllä mua ainakin on poikaystävät kehuneet, useamman kerran olen kuullut kavereiden kautta, että heidän ystävämiehet on kehunut minua kauniiksi, ja välillä kuullut baareissa tuntemattomilta. Olen mielestäni keskivertoa kauniimpi, mutten mitenkään kaikkien päätä kääntävä ihmeellisen kaunis.
Eli kauniita ihmisiä kyllä kehutaan toisin kuin ketju väittää.
Vierailija kirjoitti:
Oman empiirisen Facebook tutkimuksen mukaan mitä isompi ja leveämpi bulldogin naama ja ylipainoa, ryppyjä, turvotusta ja homsuisempi olemus sitä vuolaammat ylistykset. Nämä samat ihmiset saa myös paljon yhteydenottoja julkkiksilta, nigerian prinssiltä ja amerikkalaisilta sotilailta. Eli jos niitä on messengerlaatikkosi täynnä, olet aika varmasti ruma tai ainakin tarpeeksi ruma, että sinua pidetään epätoivoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman empiirisen Facebook tutkimuksen mukaan mitä isompi ja leveämpi bulldogin naama ja ylipainoa, ryppyjä, turvotusta ja homsuisempi olemus sitä vuolaammat ylistykset. Nämä samat ihmiset saa myös paljon yhteydenottoja julkkiksilta, nigerian prinssiltä ja amerikkalaisilta sotilailta. Eli jos niitä on messengerlaatikkosi täynnä, olet aika varmasti ruma tai ainakin tarpeeksi ruma, että sinua pidetään epätoivoisena.
Mä en saa yhteydenottoja edes "amerikkalaisilta" sotilailta.😂
Vierailija kirjoitti:
No naisten kesken ulkonäkökehu tarkoittaa suurin piirtein: "sä oot hyvä tyyppi!". Ei siis oikeastaan liity ulkonäköön mitenkään.
Pyh 😂 Yleensä nämä kehutut kanalauman kovimpia kaakattajia, toisista naisista selän takana kakan puhujia ja niin huono itsetunto, että tarviivat jatkuvaa lauman tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus. Wannabet eivät kestä, kun joku on kaunis ilman meikkiä ja irtoripsiä ja rakennekynsiä ja irtohiuksia.
En ole ikinä nähnyt ainuttakaan naisesta otettua kuvaa jossa tämä olisi ollut kaunis ilman noita mainitsemiasi lisäkkeitä, ei edes huippumallit.
Ihan täyttä puppua!
Nää nykypakkeloinnit, lisäkkeet ja siihen vielä kuvanmuokkaukset ja filtterit tekevät ihmisistä kamalan näköisiä. Muovisia. Ja kaikki näyttää samalta. Se ei ole kaunista.
Onneksi se on menossa ohi ja tuota jatkaa kohta vain ne, joiden on pakko.
Kyllä luonnollinen kauneus ja persoonallisuus on huomattavasti kauniimpaa kuin tuo muovinen, ronskisti muokattu ”kauneus”.
On helppo ottaa kuva, jossa näyttää kauniilta, jos käyttää kaikkia mahdollisia apukeinoja ja muokkauksia. Kaunis ihminen on se, joka on kaunis luonnossa, ihan omana itsenään, ilman pistoksia, pumppauksia, muokkauksia ja filttereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kauniita ihmisiä kyllä kehutaan toisin kuin ketju väittää.
Puhuin miehistä. Ei muakaan kyllä naiset (paitsi omat sukulaiset) ole juurikaan kehuneet kauniiksi paitsi kun ovat olleet humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en ole ikinä kehunut kaunista naista, koska hän takuulla tietää sen itsekin ja kuulee siitä varmasti päivittäin, joten en näe syytä sanoa mitään niin itsestään selvää. Varmaan turhauttaa jo sellainen jatkuva kehujen kuuleminenkin.
M38
Tuo voi olla lopulta tosi nurinkurista, jos useimmat ajattelee samalla tavalla. Silloin kaunis ei saa ikinä mitään kehuja.
Minun ex sanoi kerran minulle, että "olet kyllä kaunis, mutta sitä ei pidä liian usein sanoa, ettet ylpisty". Ja ei kyllä sitä turhan usein sanonutkaan, tämä oli koko viiden vuoden aikana ainoa kerta kun kommentoi ulkonäköäni. Usein en edes tiennyt miltä hänen mielestään näytän ja jäin tyhjiöön. Joskus olisi voinut sanoa edes jotain hyväksyvään viittaavaa rohkaisuna esim. kun laittautuu johonkin tilaisuuteen ja jännittää ja miettii onko joku asu hyvä ja ulkonäkö kelvollinen.
Mitään ylitsevuotavaa kehumista en kaivannut, vaan edes joskus jotain peilausta miltä näytän.
Miehenä en ole ikinä kehunut kaunista naista, koska hän takuulla tietää sen itsekin ja kuulee siitä varmasti päivittäin, joten en näe syytä sanoa mitään niin itsestään selvää. Varmaan turhauttaa jo sellainen jatkuva kehujen kuuleminenkin.
M38